#الفصل_الثالث_والعشرون
=شكراً على التوصيلة .
كان حسن بيقولها لأسر بعد ما وصلهم البيت .. ضحك أسر وهو بيسند على كتفه وقال: تسلم يا ابو على .. بكرا إن شاء الله هعدى عليكم بكرا علشان نروح زيارة المستشفى ..
نزلت هنا من العربيه وهى بتقفل الباب قالت: تسلم جداً يا استاذ أسر تعبناك معانا والله
إبتسم أسر ورجع ركب العربيه مره تانى .. شاور حسن بإيده وهو بيسلم عليه قبل ما العربيه تتحرك من قدامه
لف حسن وهنا علشان يطلعوا البيت فأتكلم حسن وهو ماسك فى ايد هنا: طيب اوى أسر
هنا كانت سرحانه ولما ركزت فى كلامه إبتسمت تلقائياً وهى بتقول: اه فعلاً .. طيب
حسن ضحك: عموماً انا هطلع اذاكر شوية ..
هنا: تمام .. هعمل اي حاجه ناكلها وهجهز لماما اكل علشان بكرا .
حسن: ابقى اعملى اكل لينا كمان لبكرا علشان ناكل معاها .. سكت شوية وبعدين كمل: ومتنسيش تعملى حساب أسر
لاحظت هنا نظرة اخوها والإبتسامه اللى على وشه فاتكلمت بتبريقة : انت بتبصلى كدا ليه !! فتح أسر الباب وهو بيدخل اتكلم: هو انا اللى ببص انا بس لاحظت أسر وعيونه مركزه مع مراية العربية ضحك تزامناً مع التقاط هنا لكوتشي بتاع حسن وهى بتحدفه عليه .. قفل باب الاوضه وبعد كدا فتحه وقال بضحك: مجتش فيا
_ده انت عيل رخم .. قالتها هنا وهى بتقفل باب الشقه وبترمى المفاتيح على الكنبه وبعدها دخلت اوضتها
________________________* فى جناح فارس
إستأذنت قمر ودخلت الجناح .. فبص ليها فارس وهو مستينها تتكلم .. لكن ظهر على وشه علامات الدهشه لما ظهرت نجمه وراها.. قفلت نجمه الباب وقربت على فارس .. لكن قمر قعدت على أقرب كرسي بتراقب ردت فعل فارس وبتحاول عدم الضحك على ردت فعله الغريبه .. قعدت نجمه جنبه وهى بتبص على نظرات الدهشه اللى مختلطه بخوف فى عيونه .. مسكت دراعه وضغطت عليه فاتألم .. عيونه راحت على قمر اللى قاعده على الكرسي وبعدين نجمه واتكلم: لقد عرفت أشخاص كسبوا من السحر الكثير ولكن ولأول مره أرى هذا السحر .
ضحكت نجمه وهى بتبص لقمر وبعدها قالت: غبى! هل رأيت هذا السحر مُنذ قبل !!
هز رأسه بالنفى فأكملت:نحن من اهل القرية لا اهل الأرض الأصليين .. نحن هجين هنا.. فى بلدنا من الممكن أن تلقى شبيهين ولكن هنا لا .
فارس بغباء: إذاً ولماذا انتم هنا!!
قمر بدهشه من غباءه: قلنا لك نحن من اهل القرية !!
نعم .. فهمت .
قالها فارس وهو بيبص لنجمه .. بصتله نجمه وقالت بتحذير: إذا رأيتني مره اخرى لا تعترض طريقى.
إتكلم فارس بمكر: انتِ الذى تعترضين طريقى وتغازلينى بأجمل العبارات..
نجمه بتبريقه وهى بتبصله: من .. انا !!؟
هز رأسه وهو بيقول: نعم .. انتِ وحين قُلت لكِ ابتعدى عنى ضربتني بأداء حادة لعينه.
وقفت نجمه وهى بتقول: كيف تكذب .. انت شخص كاذب.
وقفت قمر وهى بتقرب منه وبعدها اتكلمت: نعم انت كاذب.
سند بإيده على السرير وهو بيقعد ويبص لقمر وإتكلم: تُكذبين أمير أرض رنداش..
_ وانت تكُذب ملكة أرض كِندراش!
كانت نجمه وقفت وهى بتضحك : أنت كاذب وانا اعلم إنك ستكذب لذلك ...
سمعوا صوت الخادم : ملك أرض كِندراش العظيمه بزيارة الأمير فارس ..
دخل الملك تحت نظرات الجميع .. بدأت قمر ونجمه يتوتروا ..... ظهرت عليهم علامات التوتر .. لاحظ الملك نظراتهم لبعض لكنه سكت قعد على سرير أمير فارس وقال: كيف حالك صحتك أيها الأمير ..سمعت بأنك مريض !
بص فارس لنجمه وبعدين كمل: لا ..كنت الهو فى الغابة وسقطت على أداة حادة فقط ..
هز الملك رأسه بتفهم :إذا أرينى الجرح .
رفع فارس القماشة اللى استخدمها من على ذراعه .. شاف الملك الجرح وبدأ يعالجه عن طريق السحر ..
كانت نظرات نجمه وقمر لا تبشر بالخير .. لكن المفأجاه لما الملك عالج سحر فارس و وقف وهو بيؤدى تحية الأمراء .. اتجه ناحية قمر وهو بيمسك إيدها تحت نظرات نجمه وفارس وبعدين قال وهو بيوجه كلامه لنجمه: هيا لتذهبى.
هزت نجمه رأسها وهو مسك قمر من إيدها وخرج من جناح فارس
YOU ARE READING
بئر كندراش
Fantasyواحد .. اثنان .. ثلاثه .. كانت بداية فقدان اعز ما تملك .. ثم فقدت كل ما تملك لم يعد لديها غير الحزن الذى استوطن قلبها .. لكن للقدر راى اخر ليعيد لها بعض الامل من جديد .. ماذا عن النجوم؟ هى النجمه التى تضي حياة كل من يدخلها حتى لو كانت...