🍋 Bölüm 17 🍋

434 32 38
                                    

"Limonum? Uyan."

Yüzümde hissettiğim soğuklukla gözlerimi açtım. Kayra yanağımı dürtüyordu.

"Kayra?"

"Kitap okurken uyuya kalmışsın. Saat akşam dokuz falan ve ben acıktım."

"Elimi yüzümü yıkayıp bir şeyler hazırlarım ya da dışarıdan söyleriz"

"Gerek yok aşko" dedi mutfağa giderken "ben sipariş verdim."

Peşinden gittim.

"Gel buraya, dur biraz."

Anlamsızca bana baktı.

"Ateşine bakacağım, hem sen toparladın mı?"

"Biraz daha iyiyim umarım böyle olmaya devam ederim." Dedi başını eğerek. Elimi alnına koyup ateşine baktım. Fazla ateşi yoktu ama bu ateşinin yükselmeyeceği anlamınada gelmiyor. "Yemekten sonra ilaçlarını iç olur mu?" Başını salladı. "Dinlen sen, ben hallederim tabakları." Pıtı pıtı içeriye gitti. Mutfağın köşesinde duran mama kabına baktım. Boştu.

"Kayra? Kuki'nin maması nerde?"

"Mama kabının yanındaki dolapta."

Dediği yerden mama poşetini aldım. İçindeki ölçekten bir ölçek koydum. Mamanın takırtısını duyan Kuki koştur koştur geldi. Biraz başını sevdim. O da bir yandan yemeğini yemeye çalışıyor bir yandanda bana sevimlilik yapmaya çalışıyordu. Güldüm.

"Resmen oğlum ve limonum tarafından satıldım. Gidiyorum ben yemek gelince çağırırsın!"

Bir köpekten kıskanılmamıştım o da oldu.

Kapı çaldığında kapıyı açtım. Kayra pıtı pıtı yanıma geldi. Cüzdanınından para çıkarttı.

"Kayra?"

"Efendim?"

"Ben öderim."

Başını sağa sola salladı. "Zaten bana bakıyorsun yük oluyorum daha çok yük olmayayım." Dedi mahçupça.

Isırayım mı bi kere Kayra? Dur Deniz kendine gel.

"Kayra, içime sinmez böyle, bak kuryede bekliyor."

Kuryeye baktım 'yeto' bakışları atıyordu.

"Tamam." Dedi "alman usulü ödeyelim."

Başımla onu onaylayıp yarı yarıya ödemeyi yaptık.

Poşetleri kokladım. "Tavuk kızartma mı söyledin?"

"Evet çok çekti canım."

Masayı hazırladığım için hemen yemeğe başladık. Açız napalım?

Yemeği yedikten sonra Kayra salona geçip koltuğa uzandı. Bende bulaşıkları hallettim. Nedense çiftmişiz gibi hissediyorum ve sırıtmaya başlıyorum.

Mutfaktaki işlerimi bitirdikten sonra hızımı alamayıp evde dağınık gördüğüm ne varsa topladım. Ben bir başak burcuyum ne yapayım yani?

Kayranın yanına gittim. Kötü görünüyordu. Yanakları kızarmıştı ve ufak ufak terli duruyordu. Elimi alnına koyup ateşine baktım. Alev alev yanıyordu.

"Kayra?"

Bilinçsiz gibiydi. Evde ateş ölçer olup olmadığınıda bilmediğim için ateşi kaç bakamıyordum.

"Kayra?"

Gözlerini aralayıp bayık gözlerle baktı.

"Kalkabilir misin? Duş aldıralım sana hm?"

LimonHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin