🍋 Bölüm 16 🍋

430 34 31
                                    

Koltuktan kalktım, telefonu cebime tıkıştırıp odama yöneldim. Dolabımdan oversize sweat ve bol bi eşofman çıkartıp giydim. Çalışma masama yönelip cüzdanım orda mı diye baktım, orda olmadığı için şifonyere yöneldim. İlk çekmecesini açıp cüzdanımı aldım, şifonyerin üstünden motorumun anahtarını ve ev anahtarını aldım. Garajdan motoru çıkartıp yola koyuldum.

Birşeyi unutuyorum ama neyi?

Kayranın evine yaklaştığımda neyi unuttuğumu hatırladım. Tabii ya! Ekşi jelibon!

Gördüğüm ilk markete girip birkaç paket aldım. Hasta sonuçta bol bol almalıyım.

Kasaya gidip aldıklarımı ödedikten sonra tekrar yola koyuldum. Daha önce geldiğim için tanıdık olan apartmandan içeriye girdim. Giriş katta oturdukları için merdiven çıkmama gerek kalmamıştı. Kapıyı çalıp bekledim. Açmayınca tekrar çaldım ve yine açmadı. Muhtemelen uyuyakalmıştı. Yedek anahtarın kimde olduğunu söylediği için karşı dairenin kapısına yöneldim. Kapıyı çalıp biraz bekledim. Kapıyı orta yaşlarda sevimli minyon tipli bir kadın açtı.

"Buyrun?"

"Merhaba, ben Kayra'nın arkadaşıyım, hastaymış bir iki şey istemişti onları getirdim, sanırım uyuyor yedek anahtarın sizde olduğunu söyledi. Rica etsem kapıyı açar mısınız?"

"Tabii, biraz bekle anahtarı bulup getiriyorum."

Kafamla kadını onaylayıp beklemeye başladım. Bir iki dakikanın ardından kadın geldi.

"Al bakalım delikanlı, işin bitince geri verirsin sana, bir şeye ihtiyaç olursa çal kapıyı tamam mı?"

"Tamam, teşekkürler."

Kayraların kapısını açıp içeri girdim. Uyuduğunu düşündüğüm için sessiz olmaya çaba gösteriyordum. Kuki beni gördü, kapıya yönelip kapıyı açmaya çalıştı. Sanırım tuvaleti var. Portmantodaki tasma dikkatimi çektiğinde tasmayı elime alıp elimdeki poşeti portmantoya koydum. Tasmayı takıp Kukiyi tuvalete çıkarttım.
Kuki işedikten sonra eve geri döndük. Kayra hâlâ uyuyor olmalı ki sesi soluğu yoktu. Odasına girip onu kontrol etmek için odasına yöneldim. İlk geldiğimde inceleme fırsatı bulamadığım için biraz göz gezdirdim. Odası posterlerle doluydu müzik grupları, şarkıcılar, marvel ve dc, dizi ve film. Posterler fazla baymayacak şekilde duvarlardan birine asılmışlardı, yan taraftaysa büyük bir kitaplık vardı. Kitaplıkta; kitaplar, oyunlar, figürler manga ve çizgi romanlar vardı. Ucundan bakıcaktım dimi ben ehe. Yatağına yaklaştım, yatakta küçücük kalmış olan Kayraya baktım. Ateşini kontrol ettikten sonra fazla ateşi oladığı kanısına vardım.

Aç mıdır acaba?

Mutfağa bakıp çıksam bir şey olmaz bence.

Mutfağa girip buz dolabına baktım. Hasta yiyeceği katagorisinden birşey göremeyince evdeki malzemelere bakıp hasta çorbası yapma kararı aldım.

Çorba pişerken Kukiyle oynama kararı aldım. Kuki de onunla oynayacağımı sezmiş gibi topunu bana getirdi. Atıp getirmece mi oynayacaktık? Ben varım.

Çorba pişene kadar Kuki ile ilgilendim ara ara da Kayra'yı kontrol ettim. Çorba piştiğinde Kayra'yı uyandırmaya gittim.

Ürkmemesi için adını söyleyerek uyandırmaya çalıştım. Pek başarılı olmadığım için biraz dürttüm. Gözlerini açıp salak salak etrafa baktı.

"Git başımdan, uyumaya devam edicem."

Kafasını yorganın altına soktu. Küçük bir çocuk gibi oluşuna karşı güldüm.
Kafasını birden kaldırıp bana baktı.

"Sen nasıl girdin eve limon kafa?"

"Uyuyakalırsam yedek anahtarı al komşudan dedin, bende öyle yaptım."

"Haaaaaa." Kafasını geriye yatırıp sağa sola salladı.

"Ayılmama izin ver."

"Çabuk ayıl, çorba yaptım şu 'hasta çorbası' denilenlerden çabuk toparlaman için. Soğumadan iç, ben içerdeyim."

Kafasını salladı. Yeni uyanmış Kayra bende döve döve sevme isteği uyandırıyor. Evet onu arada sırada kıskansamda ben kıskanç biriyim. Ama döve döve sevme isteği mi? Bu biraz fazla. Bana neler oluyor bilmiyorum ama şu birkaç haftada aklım onunla dolu. Ben ki hasta olan birine çorba yapmak? Ben? Söyleyince komik geliyor ama olan şey bu.

"Hey? İyisin mi?"

Kayranın sesiyle düşünce silsilesinden çıktım.

"İyiyim. Sen?"

"Aynı, halsiz ve sümüklü."

"Çorbanı getireyim." Mutfağa yöneldiğimde peşimden geldi.

"Neden zahmet ettin ki? Anam geldiğinde yapardı bir şeyler. Bak insanlara yük olmayı sevmem. Mahçup hissederim ve..."

O kendi kendine konuşurken ben kaseye çorbayı koydum.

"Bana yük olmuyorsun, arkadaşımsın ve çabucak toparlanmanı istiyorum." Dedim mutfak masasına kaseyi koyarken.

"Ama ama."

"Çorbanı iç. Ekşi jelibonlarınıda aldım. Getireyim." Kolidora yönelip portmantoya bıraktığım poşeti aldım. Pıtı pıtı yanıma gelmiş olan Kuki'ye baktım. "Sen hani beni sevmiyordun?" Mutfağa gelene kadar peşimde pıtı pıtı dolandı.

"Hiii, Kuki gerçekten pipini sevmiş olmalı, ayrılmıyo senden. Hey Kuki baban burda!"

İkinci babası sayılırım bence Kayroş. Ne diyorum ben.

"Aşko? Dizilerdeki gibi ne kafanı sağa sola sallıyorsun? Dizi de değiliz."

"Ah şey sana öyle gelmiştir. Bitirdin mi çorbanı?"

"Çok acı bu." O bu cümleyi dudaklarını büze büze mi söyledi yoksa ben mi hayal görüyorum? (Hayal olsa duramazsın oğul)

"Toz acı biber var içinde, mikropları öldürsün diye."

"Acı sevmem, öğk."

"Kayra, iç hadi yarım çay kaşığı koydum sadece." Emin misin der gibi baktı. "Eminim Kayra."

"Az önce annem aradı, şehir dışında işleri varmış ikisinin ne zaman gelecekleride kesin değilmiş, tatildeyim ama onlarsız mükemmel neyse velasıl kelam iyileşene kadar benimle kalır mısın? Yanlış anlama sadece halimi görüyorsun. Tek başıma idare edemem gibi."

"Tamam kalırım ama eşyalarım?"

Beni biraz süzdü.

"Benim kıyafetlerim olur gibi tabii sende sorun etmezsen."

Başımı salladım.

"Biraz dinlenebilir miyim?"

"İlaç aldın mı?"

"Hiiii iyi hatırlattın ilaç içim."

"İlaçlardan sonra duş al, ateşin yok ama halsizliğine iyi gelir."

Bir kase birde kaşık olduğu için bulaşığı elimde yıkama kararı aldım. Kayra içerden seslendi "İLAÇLARIMI İÇTİM BİRAZ UYUYAYIM, UYAYIM MI? UYUYAYIM!"

Güldüm. Anlaşılan uykuyu fazlasıyla seviyor.

Bulaşıkları hallettikten sonra evde biraz göz gezdirdim, yapacak bir şey bulamayınca Kayranın odasından kitap arakladım. Salona geçip koltuğa oturup elime aldığım kitabın kapağına baktım "Kayıp Tanrılar Ülkesi" yunan mitolojisine ilgisi var sanırım. Kitabı açıp okumaya başladım. Bir süre sonra uyuya kalacağımdan habersizce.

《☆》

Düz yazı gidiyor haydi hayırlısı boka çevirmem inş

LimonHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin