POV LOIS:
ja daar lig ik dan, in het ziekenhuisbed in het Erasmus. de dokter is koen en matthy halen omdat ze klaar zijn met de onderzoekjes. ik hoor de deur open gaan en ik zie al snel een ginger en een knappe blonde jongen mijn kant op rennen. " jongens rustig aan doen. als jullie er klaar voor zijn mogen jullie naar kamer 263 komen. dat is mijn kantoor en dan leg ik jullie uit wat er is aan de hand is met lois" zegt de dokter tegen matthy, koen en mij. " kan u het niet gewoon nu zeggen" zegt matthy bezorgd. "ja kan maar willen jullie dan ff meelopen naar mijn kantoor" zegt hij vriendelijk terug. "ja" zeg ik en ik probeer op te staan. " hey rustig aan hoer" zegt koen lachend. " ik voel me prima" zeg ik terwijl ik alweer naar me bed sta. " ja je vriend heeft wel gelijk lois, je moet rustig aan doen" zegt de dokter. " rustig maar ik voel me helemaal prima en hij is me vriend niet" zeg ik een beetje bot terwijl ik naar de deur.
POV MATTHY:
we zitten in kamer 263 samen met koen, lois en de dokter. ik merkte dat lois een beetje geëriteerd was. en koen was ook verdacht stil. " okay lois we moeten helaas mededelen dat je een van de meest voorkomende ziektes hebt" zegt de dokter spijtig. " dat kan niet want ik ben hartstikken gezond en ik ben elke dag in de sportschool te vinden en-" zegt lois in paniek. " het spijt me heel erg lois" zegt de dokter. " wat heb ik dan volgens jullie" zegt ze bot terug. " diabetes" zegt de dokter nog spijtiger dan net. " nee nee nee dat kan niet" zegt lois en ik merk dat ze in paniek raakt. " lo kom hier" zeg ik met mijn arme open. " welke type" zegt ze in paniek tegen de dokter. " je hebt Diabetes type 1, dat ontstaat doordat jou afweersysteem bepaalde cellen in de alvleesklier vernietigt. Het gaat om de cellen die insuline aanmaken. Het is niet duidelijk waarom het afweersysteem dat doet. Het gevolg is wel duidelijk... je lichaam kan geen of te weinig insuline aanmaken, het spijt me" zegt de dokter. " ik ga naar even naar het toilet" zegt lois terwijl ze haar tranen inhoud en al snel rent ze weg. " LOIS WACHT " roep ik naar haar. zonder enige succes want al snel is ze uit het zicht.
POV KOEN:
en ze is weg. " zal ik naar haar toe gaan " zegt matthy. " nee matt ik ga wel blijf jij hier, misschien kan u matthy nog wat dingen uitleggen over haar diabetes" vraag ik aan de dokter. " ja doe ik" zegt hij terug. " isgoed bel me als er iets is koen" zegt matthy bezorgd. " doe ik matt en het komt goed maat" zeg ik geruststellend. matthy geeft me een knikje terug en ik loop naar de wc's.
ik sta voor de deur van de wc en ik hoor lois binnen huilen. " lo ik ben het koen, kan je alsjeblieft open doen" zegt ik. en ik hoor de deur van het slot afgaan. ik zie lois tegen de muur aanzitten met haar knieën omhoog en haar hoofd op haar knieën. " hey " zeg ik om de stilte te verbreken. " koen help me" zegt ze overstuur. " waarmee lo" zeg ik terwijl ik naast haar ga zitten op de grond. " ik heb tegen je gelogen het gaat helemaal niet goed met me en ik ben niet okay" zegt ze terwijl ze me knuffelt. " wat is er gebeurd lois, je laat me nu ook janken" zeg ik met tranen in me ogen. " mijn eetstornis is weer terug, ik eet niks meer, het komt gewoon niet meer door me keel" zegt ze huilend. " dat had je gewoon kunnen zeggen lo, ik was echt niet boos geworden" zeg ik ook half jankend. " ik weet het maar ik was bang dat je bezorgd ging worden" zegt ze terug. " ben je bang voor je diabetes door wat er is gebeurd met je moeder vroeger" zeg ik bezorgd. " ME MOEDER IS DOOD DOOR DIE KUT DIABETES TUURLIJK BEN IK BANG KOEN" zegt ze helemaal overstuur. toen ik 17 was ben ik bevriend geworden met lois in de club. we spraken elk weekend af. we werden beste vrienden. ik had een hele goeie band met haar ouders en zei ook met mijn ouders. oppeens werd de moeder van lois ziek en kwam ze in een coma terecht. na twee jaar hebben de dokters gezegd dat ze er niet meer uit kon komen. lois vader werd zwaar depresief en lois at niks meer. ze kreeg een eetstornis. haar moeder overleed en lois werd dunner en dunner. het ging nu weer beter met lois en ook met haar vader. maar dat dacht ik dus blijkbaar want het gaat helemaal niet goed met haar. "lois kijk me aan! het gaat niet met jou gebeuren. je hebt mij en de andere 4 boys die er altijd voor je zijn. het komt goed lo echt waar" zeg ik terwijl ik haar in een knuffel trek en we daarna opstaan. " dankje, zullen we naar matt gaan" zegt ze og half huilend. " isgoed" zeg ik terwijl ik haar laatste tranen weg veeg met mijn duim en daarna lopen we naar matt.
POV MATTHY:
de dokter heeft me net alles uitgelegd en nadat hij klaar is hoor ik de deur open gaan. en mijn ogen gaan gelijk wel meteen naar lois. je ziet duidelijk dat ze heeft gehuild. ze heeft waterige rode oogjes en rode wangentjes. " hey mogen we naar huis" vraagt ze meteen aan de dokter. " ik wil je eerst nog iets uitleggen over hoe je pompje werkt en nog wat andere dingen daarover" zegt hij. " ik weet hoe het allemaal me moeder had het ook en ik heb jaren voor haar gezorgd samen met koen dus we weten het allebei! mag ik nu gaan? " zegt ze overstuur. het schiet gelijk bij me binnen. ze had me ooit verteld dat haar moeder aan diabetes is overleden. nu vallen ook gelijk alle puzzel stukjes op z' n plek. daarom rende ze net zo overstuur weg. " matt kom je mee" zegt koen die me uit mijn gedachten haalt. " oh ja ik kom" zeg ik en ik kijk lois nog 1 keer bezorgd aan en ik zie dat ze haar tranen inhoud. we lopen naar de auto in de parkeergarage.
we zitten in de auto en ik zit achterin samen met lois. " ga anders ff slapen joh" zeg ik tegen haar. " nee hoeft niet" zegt ze terug zonder me aan te kijken. ze staart naar buiten. ik laat haar maar en ik doe mijn airpods in en luister een beetje muziek en staar ook naar buiten. opgegeven moment hoor ik de heletijd een soort piepjes achter mij. " koen moeten we tanken ofzo" vraag ik aan koen. " nee hoezo" vraagt hij terug. " hoor je dat piepje niet" " nee maar nu wel " zegt hij terug. ik kijk om me heen en dan zie ik het pompje van lois licht geven. " koen lois pompje" zeg ik in paniek. lois slaapt . " geen paniek matt, kan je kijken wat er op staat" vraagt hij. " ja wacht" zeg ik terwijl ik het pompje van haar broek randje afhaal. ik kijk erop en ik zie dat er 3.4 opstaat. " er staat 3.4 op koen" zeg ik tegen koen. " oh ze zit laag dan moet je haar ff wakker maken en dan moet ze ff wat eten" zegt hij terug. " lootje wakker worden" zeg ik terwijl ik haar een beetje heen en weer schud. " mhmm wat is er matt" zegt ze slaperig. " je zit laag je moet ff wat eten" zeg ik tegen haar. " hier eet ff deze musli reep" zegt koen terwijl hij een musli reep naar achterhoud. lois pakt hem aan en staart ernaar. " lo ?" vraag ik. " ja" " hoezo eet je hem niet" vraag ik. " ik kan het niet" zegt ze terwijl ze uitbarst. " lo rustig maar, het komt goed we eten hem thuis en dan eten wij met je mee" zegt koen geruststellend. ze knikt en ik trek haar een beetje naar mij toe. ze gaat op m'n borst liggen en zo rijden we naar huis.
POV LOIS:
de hele weg naar huis heb ik lopen piekeren over dat ik zometeen weer moet gaan eten na 3 dagen. ik ben bang dat het niet gaat lukken. maar het is nu zover want we staan in de keuken . " lois je kan dit kom op" zegt koen om een beetje mood erin brengen. " KOEN IK KAN HET GEWOON NIET IK HEB AL DRIE DAGEN NIKS GEGETEN. PUUR OMDAT HET GEWOON NIET DOOR ME KEEL KOMT" zegt ik schreeuwend overstuur. koen kijkt me geschrokken aan en matthy die kijkt 10x zo erg als koen. " h-h-heb" komt er als enige uit matthy's mond. " heb je al drie dagen niks gegeten? " zegt koen daarna. " sorry koen" zeg ik spijtig, omdat ik koen had beloofd het tegen hem te zeggen als het me niet meer lukt om te eten. ik kijk matthy aan die geschrokken met traan ogen naar me kijkt. " w-wat er aan de hand" zegt hij met tranen in zijn ogen. " IK HAD EEN EETSTORNIS EN HET GING BETER MAAR HET IS WEER HELEMAAL TERUG" zeg ik overstuur terug. matthy loopt naar me toe om een knuffel te geven maar ik ontwijk de knuffel en wil naar boven lopen maar iemand pakt me pols vast. het is koen. " wat is er nou" zeg ik huilend. " drink dan alsjeblieft wat limonade ofzo" zegt hij. ik loop naar de koken en at 2 glazen limonade leeg achter elkaar. ik kijk naar de tijd en ik zie dat het 23:26 is. " i-ik ga slapen" zeg ik huilend. " lo het geeft niet oke! ga maar slapen en dan hebben we het er morgen pver hoe we je kunnen helpen. maar ik en matt zijn niet boos of teleurgesteld in je ofzo" zegt koen gerustellend. ik knik en loop naar boven. ik loop naar de badkamer en doe het uitgelopen mascara weg en ik neem een douche. als ik klaar ben met douche loop ik naar mijn kamer en doe mijn pyjama aan en ik ga in bed liggen. ik val vrij wel meteen in slaap. ik word nog 1 keer wakker van matthy die bij me kwam liggen en viel daarna gelijk weer in slaap.
OMG JONGENS DIT HOOFDSTUK IS TERING LANG!! BIJNA 2000 WOORDEN WTF. maar deze week komt er nog een deel want ik lig in het ziekenhuis dus ik kan lekker veel schrijven:) EN IK WEET EINDELIJK HOE JE DEZE DIKKERE LETTERTYPE KRIJGT DOEI.
JE LEEST
love or hate? 14+ ( SMUT)
Teen Fictiondit is een verhaal met HEEL veel smut. dus als je onder de 14 bent tyf op! er kan met ziektes gescholden worden. dus vieze sletjes zijn jullie er klaar voor? OPEN DIT BOEK NOUUUUUU!!!!!