Ürperti

93 32 12
                                    


1 Mart 2005

Yine oradaydı.

Ya gece ya da gelgit onu koynuna çağırmıştı.

Derin karşısındaki alabildiğine uzanan koyu mavi okyanusun tuzlu kokusunu ciğerlerine doldurdu. Haberci martıların çığlığı çökmekte olan alacakaranlığın mutlak sessizliğini bastırdı. Buz gibi ayaz tenini okşadığında içinden bir titreme geçiverdi. Kendisine sımsıkı sarıldı. Üzerinde sadece incecik beyaz bir gecelik olmasına rağmen, titremesinde havanın payı çok azdı.

Çünkü soğuk her ne kadar dişlerini zangırdatacak kadar keskin olsa da, ensesindeki tüyleri kaldıran ürpertiyle hiçbir alakası yoktu. Ve hissettikleri önsezilerinin hararetine galip gelemiyordu.

Derin her ne kadar inkar etmekten korksa da bu ürpertinin sebebini biliyordu. Yine olacaktı. Kapkaranlık deniz onlardan bir ruh daha çalacaktı.

Kasaba bir kurban daha verecekti. Birileri yine kaybolanın anısına denize beyaz bayraklı bir maket gemi salacaktı. Gözyaşları çaresiz bedenlerin ayaklarının etrafında havuz olacaktı.

Derin göğsünü çekti. Islah olmaz uyur gezerliği sağolsun, bunun gibi pek çok gecede kendisini gelgite köle denizin eteklerinde bulurdu. Medcezirler onu adeta kendine çağırırdı. Derin ise sis düşene kadar orada bekler sonra evinin sıcağına dönerdi.

Ve sisin geri çekildiği her şafakta, kasaba bir sevgilinin acı yakarışlarıyla uyanırdı.

Derin kalbinin sıkıştığını hissetti. Her şeye rağmen ayın mutlak ışımasının uçsuz bucaksız suların dalgalarında parıldayışını izlemeye koyuldu. Ancak yakamozlar aldatıcıydı. Bu sayfiye kasabası da hilekardı.

Derin ise suların onu lanetlediğine zaten dünden emindi.

Bazen kendini merak ederken bulurdu. Suyla olan bağlantısı neydi? Denizdeki hinlik onu kendisine çağırıp duruyorsa, neden onu da almıyordu? Aklından geçenler omuriliğinden aşağı ürpertiler gönderdi. Ya bir sonraki yakarışlar biricik annesinin boğazından dökülürse? Takip eden düşünce ise kanını dondurmaya yetti. Ya bu sefer kasabayı uyandıran Derin olursa? 

Derin içten içe iki seçenekten birinin elbet bir gün gerçek olacağını biliyordu. Ne de olsa bilmediği düşmanla savaşamazdı. Kızgın suların ardındaki kuklacı her kimse kasabayı bir hayaletler şehrine dönüştürmeden önce durmayacaktı. Sadece bunun yarın olmamasını umdu.

Tek dileği, bir vartayı daha çiziksizce atlatmaktı.

Ne yazık ki, kader ona hiç adil davranmadı.


※ ※ ※


Herkese yeniden merhaba!

Sizleri özledim...

Artık başladığınıza göre buraya bir tarih atalım değil mi?  🤍


Çalma listesi satırı:

Pinterest panosu satırı:


Instagram: gecegumusay

TikTok: gecegumusay

Tumblr: gecegumusay

Twitter: gecedurugumusay

Facebook: Gece Duru Gümüşay

YİTİK RUHLAR KERVANIHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin