Det är tio år sedan Kungariket Paladia attackerades av vampyrer. Riket var nära att förlora sin ovärdeliga magiska kraftkälla, men tack vare Drottning Marissa, förre detta Drottning Elwira, Prinsessan Rosella och Prinsessan Ronja blev vampyrdrottning Valkyria besegrad och allt återgick till det normala.
-Marissa. Sa Elwira.
-Ja, mamma. Svarade Marissa.
-Tänk att det är tio år sedan vampyr attacken. Sa Elwira.
-Ja. Det känns dock inte som det var för tio år sedan. Sa Marissa. Det känns som om det hände nyligen.
-Ja, jag vet. Sa Elwira. Undrar just vad som hände när Lillyan och Caleb kom hem med Valkyria.
-Ja det kan man fundera på. Sa Marissa. Men det spelar ingen roll nu.
-Ja, det har du rätt i. Sa Elwira.
Dem satt i sällskaprummet och småpratade om vampyr attacken som skett tio år tidigare. Dem trodde att vampyrerna hade lämnat dem för gått. Ronja och Rosella var dock inte så säkra på den saken. Dem kände på sig att vampyrerna skulle komma tillbaka.
-Det är skönt att dem är borta nu och vi får hoppas att dem inte kommer tillbaka. Sa Elwira.
-Det gör dem nog inte. Sa Marissa.
-Var inte så säker på det mamma. Sa Rosella.
-Vi har en känsla av att vi inte sätt det sista av dem. Fortsatte Ronja.
-Det skulle inte förvåna mig om dem kommer försöka hämnas. Sa Elwira.
-Du har nog rätt mamma. Sa Marissa.
-Ja, som jag alltid har. Sa Elwira.
Marissa skrattade till.
-Ja du har ju sällan fel. Sa hon.
-Ja, och om vampyrerna dyker upp igen så vet jag någon som kommer bli arg. Sa Rosella och tittade på Elwira. Marissa började skratta. Elwira såg först lite förolämpad ut men sedan började hon skratta också.
YOU ARE READING
Vampyrernas återkommst
FantasyEfter vampyr attacken mot drottningriket Paladia trode folket i riket att vampyrerna hade lämnat för gått. Men tio år senare började saker och ting hända igen och Paladias framtid sattes åter på spel.