Kapitel 4 Marissa är bekymrad

13 0 0
                                    

Marissa satt på tronen och funderade, men väcktes plötsligt ur sina funderingar.

-Ers höghet.

Marissa tittade upp och såg sig omkring och fick syn på köksan.

-Ja, vad vill hon? Sa Marissa.

-Teet är serverat. Sa köksan och neg.

Marissa reste sig från tronen och gick iväg till matsalen. Där inne satt redan familjen.

-Där är du ju. Sa Elwira. Vi har väntat på dig.

Marissa satte sig vid bordet utan ett ord. De andra började prata med varandra men Marissa satt tyst. Hon sa ingenting på en lång stund. Elwira la tillslut märke till att Marissa inte var med i samtalet.

-Marissa vad är det, varför så tyst? Frågade hon. Marissa tittade på henne utan att svara, sedan slog hon ner blicken ingen.

-Marissa vad är det. Du kan berätta för oss. Sa Viola.

-Jag känner inte för att prata om det just nu. Svarade Marissa tillslut. De drack upp teet under tystnad. Efteråt försvann Marissa. Elwira, Wilhelm och Viola satt och pratade i sällskapsrummet. 

-Marissa betedde sig så underligt förut. Sa Viola. Tycker inte ni det?

-Jo. Sa Elwira.

-Hon såg ängslig och fundersam ut. Sa Wilhelm.

-Vi borde försöka prata med henne. Sa Elwira.

-Det är nog bäst om du pratar med henne Elwira. Sa Wilhelm och Viola höll med.

-Okejdå. Sa Elwira. Jag går och pratar med henne om en liten stund.

Och en stund senare gick Elwira för att prata med Marissa. Hon hittade henne i hennes sovrum. Hon satt och läste, men hon hade en bekymrad rynka mellan ögonbrynen.

-Marissa.

Marissa såg upp från sin bok. Elwira satte sig på sängkanten. 

-Hur är det med dig? Frågade hon.

Marissa suckade. 

-Bra. Svarade hon.

-Det är något som bekymrar dig. Jag ser det på dig. Sa Elwira.

Marissa suckade igen.

-Berätta, vad är det.

Marissa bestämde sig för att berätta om meddelandet från Drottining Nebula. Elwira satt tyst och lyssnade medan Marissa berättade.

-Och jag har redan fattat ett beslut. Jag antar utmaningen. Avslutade Marissa.

-Men varför? Undrade Elwira.

-Jag måste. Svarade Marissa. Om jag inte gör det attakerar hon troligtvis folket. Jag kan inte ta den risken. Det är min plikt som drottning att beskydda riket och dess folk.

-Du gör mig så stolt Marissa. Sa Elwira och gav henne en kram.

Vampyrernas återkommstWhere stories live. Discover now