Dagen efter duellen gick Drottning Nebula omkring och var irriterad och på dåligt humör, efter att ha fölorat duellen mot Drottning Marissa. Hon muttrade för sig själv.
-Hon ska få. Jag ska visa henne.
-Är ni fortfarande på dåligt humör? Frågade Lillyan.
-JA! Är inte det tydligt? Svarade Nebula ilsket.
-Varför försöka när ni vet att hon är för mäktig? Undrade Lillyan.
-Jag tänker inte ge upp. Hon ska få. Sa Nebula.
-Var inte dum nu. Sa Lillyan.
-Försök inte hindra mig, Lillyan. Sa Nebula. Hon ska få smaka på min hämnd.
Marissa däremot, hon var på ett strålande humör. Hon berättade triumferande om duellen. Hon tillbringade största delen av dagen med familjen. Dem hade det riktigt trevlig.
-Vad hände med Nebula efter att du lämnade. Frågade Rosella.
-Ja, jag lämnade henne där stelfrusen i en snödriva. Men jag är säker på att Lillyan och de andra vampyrerna hittade henne. Sa Marissa.
-Undrar om hon kommer tillbaka. Sa Ronja.
-Det gör hon säker. Sa Marissa. Jag tror inte vi sätt det sista av henne.
Borta i Wiktoria satt Nebula på tronen och surade.
-Ers höghet.
-Ja. Caleb. Vad är det? Svarade Nebula.
-Ni vinner inget på att sitta och sura. Sa Caleb.
Nebula suckade.
-Jag vet. Sa hon. Men jag kan inte låta bli att tänka på Drottning Marissa. Hon berättar säkert för sin familj om hur hon vann duellen.
-Jag det gör hon nog. Men skulle er mor ha suttit och surat så här? Sa Caleb.
-Nej det skulle hon inte. Erkände Nebula.
-Exakt. Sa Caleb. Vad skulle hon ha gjort?
Nebula tänkte efter.
-Hon skulle tänka ut en plan. Sa hon tillslut.
-Så varför tar inte ni och gör det? Sa Caleb.
-Ja. Du har en poäng. Sa Nebula och log. Tack för tipset Caleb. Jag ska tänka ut en riktigt bra plan. Men först behöver jag göra några undersökningar.
-Undersökningar om vad? Frågade Caleb.
-Paladia förstås. Svarade Nebula. Det är alltid bra att ta reda på information om sina fiender.
-Låter som en bra idé tycker jag. Sa Caleb. Nebula nickade, sedan reste hon sig från troren och gick iväg. Hon gick till slottsbiblioteket och letade rätt på böcker och tidningsartiklar som handlade om Paladia. Hon bläddrade igenom flera böcker och artiklar utan att hitta någonting intressant. Efter ett par timmar hörde Nebula fotsteg i korridoren utanför, hon väde sig om och tittade mot dörren. Den öppnades och Lillyan kom in.
-Hur går det för er? Frågade hon.
-Inte så bra. Svarade Nebula.
-Vill ni ha hjälp? Undrade Lillyan.
-Ja tack. Sa Nebula.
-Vad är det ni letar efter?
-Någonting som kan hjälpa mig att komma på en bra plan för hur jag ska hämnas på Drottning Marissa. Svarde Nebula.
-Okej. Sa Lillyan. Sedan började dem leta. Dem letade både länge och väl tillslut hittade Lillyan något.
-Ers höget. Titta på den här artikeln. Sa Hon.
Nebula läste rubriken på tidningsartikeln som Lillyan höll fram och ryckte nästan åt sig den.
-Ge mig den. Sa hon och Lillyan gav den till henne och hon började läsa.
PALADIAS KUNG PETER ÄR DÖD.
Paladias kung Peter mördades på Paladiaslott under onsdagseftermiddagen. Drottning Marissa i tårar. "Han var en hjälte" "Offrade sig för min skull"...
Nebula slutade läsa och tittade på Lillyan.
-Jag tror du hittat något användbart. Sa hon och fortsatte läsa. Lillyan såg hur ett elakt leende spreds över Nebulas ansikte medan hon läste.
-Lillyan. Jag tror jag fått en idé. Sa hon.
-Låt höra. Sa Lillyan.
-Tror du vi kan använda det här mott Marissa?
-Kanske. Det är inte säkert. Det hände ju trots allt för ungefär elva år sedan.
-Du har en poäng där. Sa Nebula. Men det står i artikeln att det skulle ta tid för Marissa att komma över det.
-Ja, vi vet ju inte fören vi prövat. Sa Lillyan.
ESTÁS LEYENDO
Vampyrernas återkommst
FantasíaEfter vampyr attacken mot drottningriket Paladia trode folket i riket att vampyrerna hade lämnat för gått. Men tio år senare började saker och ting hända igen och Paladias framtid sattes åter på spel.