-Vad säger du! Utbrast Wilhelm och skynade fram och satte sig på knä bredvid dem.
-Ohh...Marissa. Sa han och lyfte upp henne i famnen. Kungafamiljen såg väldigt sorgsna ut. Men så kom Elwira plötsligt på något. Hon satte sig mittemot Wilhelm och drog fram ett halsband som Marissa hade innanför klänningen.
-Wilhelm, titta. Sa hon. Wilhelm tittade.
-Är det där kraftkällan? Frågade han.
-Ja. Svarade Elwira. Och titta hur svagt den lyser. Kraftkällans sken var väldigt svagt och det flimrade.
-Så länge den lyser är hon vid liv, men om kraftkällan slocknar så....Sa Viola.
-...Så är hon död. Fyllde Elwira i.
Kraftkällan flimrade nu rejält.
-Kan vi göra något för att hjälpa henne? Frågade Rosella.
-Jag tror tyvärr inte det. Sa Elwira.
Kraftkällan slutade plötsligt att flimra men lyste fortfarande med ett svagt sken. Dem tittade på den och till deras förskräckelse slocknade den.
-Nej! Utbrast Ronja. Hon får inte.
-Tyvärr Ronja. Sa Elwira. Hon är borta.
Alla som var där satte sig på knä och såg sorgsna ut. Ronja och Rosella började gråta, dem tyckte väldigt mycket om sin mamma. Ingen sa eller gjorde något på en lång stund. Tills Elwira tittade upp mot himlen.
-Det börjar snöa. Sa hon. Alla andra tittade upp, och nog hade det börjat snöa allt. Trots den sorgliga stämningen var det vackert och lite uppmuntrande att se snöflingorna dala ner på marken. Eftersom alla satt och tittade upp i himlen var det ingen som såg det mirakulösa som hände. En av Elwiras tårar landade på kraftkällan, som hon fortfarande höll i sin hand. Kraftkällan gnistrade till magiskt och lyste upp i ett starkt sken.
-Titta! Utbrast Rosella och pekade på kraftkällan.
Dem tittade och blev mäkta förvånade när dem såg att kraftkällan sken. Ljuset ökade i styrka och blev tillslut så starkt att dem var tvungna att blunda. Efter en stund kunde dem öppna ögonen igen. Kraftkällan lyste nu med ett stabilt sken. Alla som var där tittade nu på Drottning Marissa, som fortfarande låg i Wilhelms famn.
-Titta! Hon vaknar. Sa Ronja ivrigt.
Och mycket riktigt, Marissa öppnade långsamt ögonen. Det första hon såg var Wilhelm.
-Pappa. Sa hon med svag röst. Wilhelm log mot henne.
Folket började prata i munnen på varandra och blev väldigt högljudda. Elwira såg på Marissas ansiktsuttryck att hon tyckte det var för högljutt. Elwira höjde handen för att visa alla att dem skulle va tysta.
-Hon måste hem. Sa hon.
Wilhelm reste sig och lyfte upp Marissa.
-Nu går vi. Sa han.
Folket tittade efter kungafamiljen, Wilhelm bar sin svaga dotter hem till slottet och la henne i sängen.
-Vila dig nu. Sa Elwira. Marissa la sig på sidan och slöt ögonen.
Elwira och Wilhelm tittade på varandra och log.
ESTÁS LEYENDO
Vampyrernas återkommst
FantasíaEfter vampyr attacken mot drottningriket Paladia trode folket i riket att vampyrerna hade lämnat för gått. Men tio år senare började saker och ting hända igen och Paladias framtid sattes åter på spel.