Her şeyin üzerinden tam olarak 12 yıl geçti.
12 yıl önce çok büyük bir günah işlendi. Kimilerine göre bir taraf masumken diğer taraf suçluydu.
Peki ya her 2 tarafta kurbansa?
Şimdi kartlar yeniden dağıtılıyor, gerçekler gün yüzüne çıkmak için çabalıyor.
Tam olarak 12 yıl önce birinin şahitliği sayesinde hapse girmek zorunda kalan Anıl, bu sefer yine aynı kişinin ölümünün ardından bıraktığı mektup sayesinde hapisten çıkıyor.
Geç gelen adalet, adalet sayılır mıydı?
Bu cümle iki genç kızın da düşüncelerinde dolaşırken gözleri hapishanenin kapısındaydı.
O kapı açıldığında karşılaşacakları kişi 12 yıl önce olan insan ile aynı olacak mıydı? Ya da onlar 12 yıl önce oldukları insanlar mıydı?
İki sorunun da cevabı aynıydı. Hayır.
Maral, arkadaşı suçsuz yere hapse girdikten sonra bir daha aynısı kimsenin başına gelmesin diye savcı olmuştu.
Havin, her ne kadar babasının baskıları sonucu avukat olduğunu dile getirse bile onun da avukat olmasının altında yatan bir diğer neden Anıl'dı.
Kapı açılmaya başladığında kızlar birbirlerine baktılar ardından tekrar kapıya döndüler.
Çok beklemelerine gerek kalmadan Anıl kapıdan çıktı ama iki tarafta ne yapacağını bilmiyordu.
İlk adımı atan Maral olmuştu, hızlı adımlar ile en yakın arkadaşlarından birinin yanına gidip sarıldı.
Anıl her ne kadar tereddütte kalsa bile en sonunda o da kollarını Maral'a sardı. İkili bir süre öyle kaldıktan sonra ayrıldılar.
Anıl, birkaç kere bir şeyler söylemeye niyetlenip dudaklarını açıp kapadı ama bir şey söyleyemedi.
Şimdi ikisine de en uzak Havin kalmıştı ama bu da çok sürmedi. Maral'ın adımları kadar hızlı olmasa da yanlarına gitti.
Havin'in de yanlarına gelmesi ile Anıl en sonunda konuşmaya karar vermiş olacak ki bakışlarını iki kızın da üzerinde gezdirdikten sonra söze girdi.
"Nasıl oldu bu? Birkaç şey söylendi ama tam olarak anlayamadım bile. Nasıl bu kadar erken çıktım?"
"Erken mi? 12 yıl oldu Anıl, hiçbir suçun yokken 12 yıl içeride yattın."
"Bir zaman sonra saymayı bıraktım Maral, kendi iyiliğim için bazı şeyleri kabullenmem gerekiyordu."
"Sen de suçlu olmadığın halde içinde olduğun durumu kabullendin yani, öyle mi Anıl?"
"Başka seçeneğim yoktu Havin ve evet, tam olarak bu durumu kabullendim. Şimdi bana cevap verin, nasıl olur da 2 cinayetten içeri girmiş biri 12 yıl sonra çıkabilir?"
"Davanda şahitlik yapan biri vefat etti, arkasında bıraktığı mektupta yalan ifade verdiği ve birkaç şey daha yazıyordu. İçeriye girmende büyük bir etken olduğu için çıkmanda da büyük bir etken oldu. Benim bildiğim bu kadar, işin çoğunu Havin halletti."
Anıl'ın bakışları, Havin'e odaklanmıştı bu sefer. Ne diyeceğini bilemiyor gibiydi. Havin bunu anlamış olacak ki onu beklemeden söze girdi.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Sahte Gerçek
No FicciónHer şeyin üzerinden tam olarak 12 yıl geçti. 12 yıl önce çok büyük bir günah işlendi. Kimilerine göre bir taraf masumken diğer taraf suçluydu. Peki ya her 2 tarafta kurbansa? Şimdi kartlar yeniden dağıtılıyor, gerçekler gün yüzüne çıkmak için çabal...