"Ne oldu sana?" diye tekrarladı, sanki sorusunun cevaplarını taşıyormuş gibi gözleri sizinkileri inceliyordu.
Ağzın şaşkınlıkla aralandı.
"Ah, ben.. üniversiteden ayrıldım ve Japonya'da örgün eğitim olmadan iş bulmak zor." ona söyledin.
"Neden bıraktın?"
Sesi eskisi kadar yoğun değildi. gerçekten merak ediyor gibiydi.
Kişisel bir şey oldu." dedin sonunda, bunu sorgulamasının sonu olmasını umarak.
Yanlış umdun.
"Bu neydi?" diye sordu, başını yana eğerek. gerçekten bilmek istiyor gibiydi.
Bakışı, gerçeğin dudaklarından dökülmesi için yeterliydi."Benim.. ağabeyim öldü." Hayatının en üzücü olayını tartışırken sesin titremesin diye uğraştın. "Olay olduğunda Amerika'daydım. Bu yüzden işleri halletmek için geri döndüm."
O kader gününde aldığınız bir telefonla ilgili anılarınızı hatırladıkça boğazınız yanıyordu.
Telefonunuz çaldığında, üniversitedeki son sınıfınızın ilk haftasında arkadaşlarınızla birlikte sınıfa yürüyordunuz. Arayan kimliğinin gizlendiğini gördünüz, ancak yine de yanıtlamaya karar verdiniz.
Duyacağın sözler hayatının akışını değiştirirdi.Ondan sonra üniversiteyi bırakıp Japonya'ya geri dönmeye karar verdin. Bu dünyada kalan son dayanağınız ve derecenizi tamamlama motivasyonunuz da gitmişti.
Yaşların gözlerine battığını hissettin ama onları sıkarak kapattın. Bu adamın seni ağlarken görmesine izin vermek istemedin.Yüzünü nazikçe tutan bir çift elin uzandığını hissettin. Dokunmanın verdiği şokla gözlerin açıldı.
Önünüzde oturan patron, yüzünüzü avuçlayarak, size yumuşak ve ilgili bir gülümsemeyle bakıyordu.
Dudakların konuşmak için aralandığında tek bir gözyaşı yanağından aşağı yuvarlandı ama hiçbir kelime bulamadın. başparmaklarından birini yanağından sıyırmak için kaldırdı.
Sesini buldun ve gözyaşlarından utanarak küçük bir kahkaha attın. "Üzgünüm."
"Sorun değil. Muhtemelen çok ağlayan bir bebeksin, ha?" sana kendini beğenmiş bir gülümseme sundu.
İfadesi sizi tekrar güldürdü. "Ne demek istiyorsun?"
"Hiçbir şey." diğerini sildi.
Göz yaşına dokunuşu çok yumuşak ve nazikti.Başparmağı sürtmeye devam etti.
"Ben de kardeşimi kaybettim... Uzun zaman önce."Suskun kaldın Birkaç saniye önce seni ölümle tehdit eden adam şimdi seni teselli mi ediyordu?
"Gerçekten acı verici olması gerektiğini biliyorum." diye fısıldadı, gözlerinin içine derin derin bakarak.
Tek yapabildiğiniz, onaylayarak hafifçe başınızı sallamaktı.
O anda çok savunmasız görünüyordu ve nedense kalbin onun için ağrıyordu."Hala acıyor mu?" nefes aldın ve konuştun.
"Her zaman." dışarı çıktı. "Hayatım sadece acıdan ibaretmiş gibi hissediyorum."
Kaşın çatıldı. "Sana bunu ne söyletiyor?"
"Çevremde herkes acı çekti. Annem babam öldü. Bütün kardeşlerim öldü. Çocukluk arkadaşlarımın yarısı ya hapse girdi ya da öldü.
Nereye gidersem gideyim sadece acı ve ıstırap takip etti. Yıllar boyunca o kadar çok insanı yanımda sürükledim ki... lanetlendim." bakışlarını senden kaçırdı, gözleri parıldayan yaşlarla yanıp sönüyordu.
Kendi elini kaldırdın ve nazikçe yanağını okşadın. Dokunuşunuzu algıladığında gözleri büyüdü ve yukarı doğru eğildi. Çok ileri gittiğinden endişelendin, tam ellerini çekmek üzereydin ki elinin altında gevşediğini hissettin.
"Bu doğru değil." temin ettin.
Siyah gözlerini seninkilere geri getirdi. "Ne?"
"Sadece bir anlık olsa da, mutluluğu hissettiğin zamanlar olmuş olmalı. Mutlu olmayı hak ediyorsun." Daha önce seninkine yaptığı gibi, onun yanağını nazikçe okşadın.
"Peki ya sen? mutlu musun?" diye sordu, bakışları senin üzerindeydi, hissettiğin duyguları bulmak için yüzünü inceliyordu.
"Olmaya çalışacağım." diye fısıldadın.cevap olarak bir şey söylemedi. Bakışlarını tekrar gözlerinize çevirmeden önce kısa bir an için dudaklarınıza bakışını izlediniz.
Ellerinden birinin yüzünü terk ettiğini ve ensene kayarak seni kendisine doğru çektiğini hissettin.
Her geçen saniye yüzleriniz birbirine daha da yakınlaştı. Bundan sonra olacakları tahmin ederken gözlerini kapattın...