Mammas idé var att pappa skulle ta tjejerna och så skulle jag och mamma åka på spa. Sagt och gjort så packade jag min träningsväska och gick ner. Håret släppte jag ut och borstade lite med fingrarna på vägen ner. Väl nere så såg Sebbe ledsen ut.
"Vart ska du?" frågade han.
"Hem till mamma" sa jag tyst. Jag orkar verkligen inte med det här.
"Men snälla, jag vill bara ha dig tillbaka" sa han och tittade in i mina ögon. Jag harklade mig och skruvade på mig. Det var en sån obehaglig situation.
"Och jag sa att du får kämpa för det, inget kommer gratis här i livet" sa jag medans jag gick ut till hallen för att klä på mig. Jag kände att han tittade på mig så jag vände mig om och tittade på honom.
"Den här gången är det inte bara jag som blir sårad, du har två döttrar" sa jag och tog på mig jackan. "och dom är och kommer alltid vara viktigast."
"Jag förstår det men jag ska bevisa för dig att jag klarar det!" sa han. Ja det är upp till han för jag ska inte kämpa för det nu även om jag fortfarande har känslor för honom. Jag ska vara stark för Nova och Melina. Sedan gick jag ut och plockade fram min cykel. Jag ville inte köra eftersom jag hade druckit kvällen innan.
Jag och mamma åkte direkt när jag kom fram. Pappa och tjejerna var vid en lekpark med Max och Stacey tydligen så jag hann inte träffa dom.
Efter ansiktsbehandlingen så satte vi oss i en bubbelpool. Först var det jobbigt att ta av mig morgonrocken och visa mig i bikini men sedan slappnade jag av, det är ju bara mamma här.
"Varför gömmer du dig?" frågande hon och såg på mig med medlidande.
"Jag har gått upp en storlek" sa jag och tittade oroligt på mamma.
"Men lilla du, du är vacker precis som du är" sa hon och log.
"Jaja, men jag är inte alls som förut" sa jag och drack lite ur min champagne.
"Men är det så dåligt?" frågade hon.
"Njaa, jag vet inte. Men jag saknar det och känner mig jätte äcklig" sa jag tyst. Jag kände mammas hand på min axel.
"Varför frågar du inte om hjälp? Vi kan ta tjejerna, vi kan betala för en privat tränare. Bara du mår bra" sa hon. Jag nickade och vi började prata om vad jag skulle börja göra. Vi kom på att jag kunde börja med promenader och hålla bra kost. Det var mitt liv förut så hoppas det går bra.
"Jag älskar dig mamma" sa jag och kramade henne när vi stod ute och väntade på att Max skulle hämta oss.
"Jag älskar dig också och kom ihåg att komma till mig när du är ledsen eller behöver något" sa hon och kramade tillbaka.
Jag bestämde mig att att sova kvar hos mamma den natten. Kände verkligen att jag inte ville ha någon drama och det är skönt att bli omhändertagen ibland. Max och Stacey var hemma med. Efter tjejerna somnat satt vi alla och pratade och hade allmänt mysigt.
"Jag måste bara fråga, hur gör du för att hålla dig tränad" frågade jag till Stacey som har en rätt så muskulös kropp som jag sett när vi varit på badhuset med tjejerna.
"Öhm, jag är utbildad yoga instruktör så tränar yoga lite varje dag" sa hon blygt "men jag är rätt nyttig av mig och gillar inte sötsaker." Pappa skrattade till "tur för dig" och tog sedan en bulle från bordet. Alla skrattade åt honom, tokgubben!
"Men seriöst, skulle du vilja hjälpa mig?" frågade jag när vi gick in till köket för att hämta mer té. Hon såg lite chockad ut.
"Ja självklart, jag har ett pass imorgon inne i stan" sa hon och log. Jag nickade och kramade henne.
Jag hörde inte av Sebbe på ett par veckor, han ångrade väl sig tills jag fick ett blombud till dörren. En stor bukett och två mindre med ett kort på den stora.
Till de vackraste flickorna i världen
Pappa
Åh men kom igen, han får kämpa mer. Så jag tog upp telefonen och skickade iväg ett sms till honom.
-Om du tror att blommor kommer få oss tillbaka har du fel. Det du gjorde är fel och jag kommer aldrig förlåta dig för det. Det är inte rättvist att jag fick ta den stora smällen att få ett hushåll gå runt med två bebisar och sen efter ett år så kommer du och vill helt plötsligt ha oss tillbaka. Så du kan ju dra åt helvete!-
Jag kastade blommorna i soporna och sedan hörde jag att jag fick ett sms.
-Men va vill du ha från mig?? Jag älskar dig och vill inte ha någon annan än dig. Jag vet inte vad jag ska göra för att få er tillbaka, snälla hjälp mig!-
Jag bad honom att komma över så vi kan prata om det. Så mycket förtjänar han väl kanske. Tur att Hanna inte är här och åkte en dag tidigare för hon hade varit på hans sida igenom allt. Synd bara att Nova och Melina är hemma för jag vet inte riktigt hur jag ska förklara vem det är.
Jag satte igång kaffet och hörde sedan att det ringde på dörren. Shit! Han är här. Självklart var Nova vid dörren direkt och klappade händerna.
YOU ARE READING
Nova och Melina
Teen FictionGabriellas döttrar Melina och Nova har hunnit fylla 1 år. Herregud vad tiden går fort! Men nu har Gabriella gått vidare från hennes tonårsliv och börjat ett liv som vuxen där allt handlar om ansvar. Hon ansvarar för sitt hem, sina döttrar och vad hä...