Sagt och gjort så kom Sebbe till oss varje dag. det var en dag han inte kunde komma men det är okej för att han jobbade och hade läkarbesök. Jag märker en förändring på honom, Sebbe har verkligen mognat och verkar mer självsäker. Skönt, för jag behöver verkligen ingen barnunge vid min sida.
Det har gått ungefär en månad sedan vi pratade och han vill flytta in hos oss men jag är kluven. Kommer han klara av det, eller ännu viktigare, kommer jag klara det? Men vi har ett gästrum som han kan ta. Problemet är inte tjejerna för dom älskar honom och frågar alltid efter pappa men jag har en oro inom mig att han kommer att lämna mig.
Jag fastnade i mina tankar medans jag diskade undan frukosten. Sebbe kom och lämnade tjejerna på förskolan så stannade jag hemma ensam. Hanna är borta igen på övning och det är prat om att hon ska flyttas när hon blir klar med officersutbildningen, så jäkla synd och jag kommer att sakna henne så himla mycket.
När jag var klar med disken så gick jag ut till vardagsrummet och plockade undan leksakerna Melina drog ner under morgonen. Ibland blir jag trött på att plocka undan hela tiden men jag insåg tidigare att det var mitt val att få barnen så får jag "skylla" mig själv och göra allt för att dom ska må bra. Mina tankar avbröts utav att ytterdörren öppnades.
"Hallå i stugan!" ropade Sebbe glatt in. Jag gick in till hallen för att ta undan ett par jackor och säga hej tillbaka.
"Vad lång tid det tog" sa jag medans jag tog bort tjejernas vårjackor till vårat stora skåp.
"Melina skulle visa alla teckningar hon gjort och Nova presenterade mig för sina fröknar" sa han och log. Jag nickade och kastade in mina gummistövlar i skåpet också. Han kom bakom och höll om mig, först blev jag lite skrämd då jag inte har vant mig vid det än men sen vände jag mig och sen vände jag mig om och kramade honom.
"Kan jag inte få flytta in?" frågade han vädjande "jag lovar att sköta mig." Kan han bara inte sluta tjata? Jag orkar inte med det här så jag sköt undan honom från kramen och tittade irriterat på honom.
"Jag vet inte, så kan du sluta tjata?" sa jag en aning irriterat.
"Jag menar att jag ändå är här hela tiden och det skulle sänka bränslekostnaden" sa han och ryckte på axlarna. Jag ignorerade det och gick till köket för att göra en chai latte. Han har rätt, han är alltid här. När min chai latte var klar så viftade jag med pekfingret och visade att han skulle följa med mig ut till altanen.
"På ett villkor" sa jag och satte mig ner. Han nickade glatt och satte sig ner mitt emot mig. "Du kan väl lämna mig om du inte älskar mig men dina döttrar är dina biologiska barn och du får fan inte lämna dom när du precis kommit in i deras liv."
"Okej, och jag kommer inte lämna dig. Jag ska bevisa det" sa han och sprang in i huset. Vad gör han? Ut kommer han efter kort stund med handen bakom ryggen och går direkt mot mig. Precis när han står vid mig så går han ned på ett knä. Åh nej!
"Gabriella Johansson, vill du gifta dig med mig?" frågade han och såg tårögd ut. Jag blev så chockad och jag hade inte förväntat mig det här.
"Öhm.. Ja?" sa jag och log. Det är faktiskt vad jag vill, han är mitt liv oavsett om jag vill eller inte! Han satte en slät ring utav vit guld på mitt ringfinger. Efter reste han sig upp och kysste mig på munnen.
"Yes! Hon sa ja" sa han och log med hela ansiktet. Jag log mot honom och drack sedan lite ur min kopp.
Dagen gick ganska fort och vi var och hämtade lite utav Sebbes saker från sina föräldrar. Anita och Klas blev glada för att vi hittat tillbaka till varandra som dom själva sa och ville träffa tjejerna så fort som möjligt. Vilket är förståeligt då tjejerna är över året och dom har ännu inte fått träffa dom. Vi bestämde att dom skulle komma på middag i helgen tillsammans med mina föräldrar.
Jag ringde till både mamma, pappa, Max och Hanna för att berätta nyheterna och alla blev rätt så glada förutom Max som fortfarande är arg för att Sebbe lämnade mig i sticket på BB.
Kvällen kom och jag insåg att jag skulle behöva sova bredvid honom så jag stod i duschen länge. Tvättade håret och rakade både ben och bikinilinjen. Allt skulle vara perfekt. När jag torkade mig så såg jag mig själv i den stora spegeln som jag har i badrummet. Magen putade ut ganska mycket, det här går inte! Jag måste börja träna. Så här kan jag inte se ut. Jag vände mig om för att slippa se det.
När jag kom till sovrummet hade Sebbe tänt ljus och satt på romantisk musik. Han låg i sängen och såg lustfyllt på mig. Jag kände hur det brände till i mellangärdet.
Sedan släppte jag handduken till golvet..
YOU ARE READING
Nova och Melina
Teen FictionGabriellas döttrar Melina och Nova har hunnit fylla 1 år. Herregud vad tiden går fort! Men nu har Gabriella gått vidare från hennes tonårsliv och börjat ett liv som vuxen där allt handlar om ansvar. Hon ansvarar för sitt hem, sina döttrar och vad hä...