Chapter 1

226 16 12
                                    

Kobe, Jepun

Dentam dentum muzik kuat yang bergema mula menyapa deria pendengaran tatkala kaki melangkah masuk ke dalam ruangan kelab malam itu.

Pandangan mula dihiasi dengan manusia-manusia yang sudah lalai menikmati keseronokkan sambil menari mengikuti rentak lagu yang dimainkan oleh DJ dalam keadaan mabuk.

Namun, jauh dihujung sudut lain...

Kelihatan seseorang yang mengenakan leather jacket berwarna hitam sedang ralit meneguk minuman keras di dalam gelas bersaiz kecil dengan rakus.

Senyuman sinis terukir sebelum langkah diatur mendekat.

"Kanemoto Jaden?"

Jaden mengangkat wajahnya menatap si pemanggil dengan mata yang sedikit kuyu akibat rasa mabuk yang sudah mula menguasai diri.

Tindakannya untuk meneguk alkohol yang berada di dalam gelas itu terhenti.

"Dah lama sampai?"

Soalan yang diajukan itu dibiarkan sepi oleh Jaden.

Pandangan tidak berminat diberikan.

Tanpa dipinta. Minuman yang sedia berada di tangan diteguk rakus kembali.

"Gaduh dengan daddy kau lagi?" Tegur Asahi seraya melabuhkan punggungnya bersebelahan Jaden.

"Don't talk about him." Tepis Jaden seraya menuangkan minuman itu ke dalam gelas untuk kesekian kalinya.

Asahi tergelak kecil.

Mata tidak lari daripada memerhati wajah Jaden yang sudah berona merah akibat kemabukan saat ini.

"Wah! wah! wah! Tengok siapa yang datang!"

Asahi dan Jaden serentak memalingkan pandangan pada sosok yang mula mendekat.

"Asal ni? Gaduh dengan bapak lagi?" Soal Haruto.

Tangan naik merangkul kemas bahu milik Jaden.

"Dia tak nak cakap pasal tu."ujar Asahi mendatar.

Haruto tersengih sinis.

"Kenapa? Jangan risau Jaden. Kau ada aku. Luahkan. Aku akan setia mendengar."

Serentak Haruto berkata demikian tangan miliknya lantas ditepis kasar.

"Jangan sentuh aku." Tegas Jaden menuturkan ayatnya.

Tindakan Haruto yang ingin kembali memaut bahu Jaden terhenti tatkala menerima gelengan daripada Asahi.

"Mashiho mana?" Soal Haruto sedikit berdehem serentak menghilangkan kejanggalan dalam situasi itu.

"Tu." Seloroh Asahi ringkas.

Tatkala itu, figura Mashiho yang sedang ralit menari dan berjoget di dalam keramaian kini menjadi fokus mereka.

"Bodoh!"

Asahi dan Haruto tersentak.

Figura Jaden yang sudah berdiri sambil memegang sebotol arak dipandang bingung.

"Dia mula dah." Tutur Haruto tidak berminat.

Pelipis diurut lembut sejenak.

Sudah terbiasa dengan sikap Jaden yang suka meracau setiap kali mabuk begini.

"Bising! Tutup muzik tak guna!" Racau Jaden.

Pandangannya kian samar dek kesan alkohol yang menguasai diri saat ini.

Asahi mula cemas apabila Jaden mula mengatur langkah mendekati dj yang sedang asyik memainkan lagu.

"Jaden!" Laju Haruto menghalang tindakan tidak waras Jaden.

My Dearest [Yoshi]Where stories live. Discover now