Chapter 9

54 9 0
                                    

"Darla!" Panggilan daripada Irene dibiarkan sepi.

"Darla! Dengarlah apa yang aku nak cakap!" Pinta Irene meleret.

Darla membuka headphone yang dipakai.

Riak tidak berminat diberikan kepada Irene yang sedang elok berbaring malas di atas katil miliknya.

Mereka kini sedang bermalas-malasan di rumah keluarga Darla.

"Apa?" Soal Darla mendatar.

Irene sudah tersengih-sengih menatap dirinya.

"Nanti bila kita dah grad, kau rasa patut tak aku apply kerja dekat oversea?"

Darla mengerutkan kening menatap Irene.

"Haritu kau cakap nak sambung study lagi." Balas Darla acuh tak acuh.

Irene tersengih.

"I've changed my mind." Ujar Irene.

Darla memandang Irene atas bawah.

"Mengada!" Seloroh Darla pula seraya cuba memakai kembali headphone miliknya.

"Kau asal nampak rilek sangat? Wedding kau dengan Yoshi dah tak lama lagikan?" Irene menukar topik.

Darla menayangkan riak bangga mendengarkan soalan begitu daripada Irene.

"Kitorang dah selesaikan mana yang patut. Bila hampir dengan tarikh nanti busy baliklah." Jelas Darla tenang.

Lantas itu satu notifikasi masuk. Serta merta senyuman terukir.

Irene menyayang riak jengkel.

"Yoshilah tu."

Darla tidak membalas sebaliknya bingkas bangun dari pembaringannya meninggalkan Irene terkebil-kebil.

"Nak pergi mana?" Soal Irene penuh hairan.

"Keluar! Yoshi ada kat bawah!" Ujar Darla riang.

"Habistu aku ni?"

Darla melepaskan tawa kecil.

"Kau duduk jelah sini. Buat macam bilik sendiri." Selamba Darla menjawab.

Irene menjeling tajam Darla yang sedang tergesa-gesa bersiap.

"Bye!" Ucap Darla riang sebelum membawa diri keluar dari situ.

~

Figura Yoshi yang sedang bersandar elok pada kereta ditatap dengan pandangan penuh cinta dari kejauhan.

Sungguh dia rindu akan jejaka itu.

"Yoshi!"

Yoshi tersentak apabila mendengar lunak suara merdu itu menyeru namanya.

Belum sempat dia berbuat apa-apa, badannya sudah selamat dipeluk oleh si gadis.

Yoshi tergamam seketika sebelum perlahan-lahan tangan mula bergerak membalas pelukan gadis itu. Erat.

Darla menyembunyikan senyuman bahagia.

Bau ini. Bau wangian dominan daripada Yoshi yang sentiasa dirindui olehnya.

Pelukan diperkemaskan lagi.

Yoshi hanya tersenyum menerima perlakuan Darla.

"Heh! Dah macam bertahun-tahun tak jumpa gamaknya!" Laung Irene dari ruang balkoni bilik rumah banglo dua tingkat milik keluarga Darla.

Yoshi dan Darla serentak memalingkan wajah memandang Irene. Pelukan dileraikan.

"Diamlah kau!" Cemuh Darla.

My Dearest [Yoshi]Where stories live. Discover now