fast fashion

3 1 0
                                    

V překladu rychlá móda.
Tento pojem označuje oblečení z neetických obchodů u niž převažuje kvantita nad kvalitou, masová výroba.

Problémy fast fashionu:
Oblečení šijí lidé, kteří dostávají za svou práci extrémně malé peníze (například 25kč za den), dále pracují v nevhodných podmínkách a mají časté úrazy na pracovišti, některé dokonce smrtelné.

(rok 2013 Bangladéš: zřícení továrny si vyžádalo 1138 obětí & 2500 zraněných - na závadu se přišlo již dříve, majitel bohužel trval na pokračování výroby, den poté se továrna zhroutila)

Sexuální obtěžování, velmi dlouhé směny (například 16 hodin), dětská práce.

Znečišťování přírody (podle Mezinárodního panelu pro změnu klimatu je módní průmysl zodpovědný až za 10% emisí skleníkových plynů na světě), do přírody se vypouští toxické látky, k výrobě se využívají fosilní paliva, oblečení vydrží pouze chvíli (ročně se vyhazují tisíce tun oblečení, jen v Česku je to 120 000 - 200 000 tun), přeprava z dálky je také velice neekologická.

Které značky patří k fast fashionu:
Většina značek, které najdeme například v nákupních centrech.
- své oblečení nechávají šít v Číně, Turecku, ...
- používají nekvalitní látky
- mají velmi nízké ceny
- často i velmi levné oblečení mají ve slevách
- stále nové kolekce (lákají nás tím ke koupi něčeho, co ani nepotřebujeme) 
- patří mezi ně například H&M, Pepco, Zara atd.

EkologieKde žijí příběhy. Začni objevovat