Nakupování ekologicky je jiné než ve fast fashion, ale mě osobně to baví více a rozhodně to není nic složitého.
Kde nakupovat:
Pokud dáváte přednost vyzkoušení a "osahání" oblečení, je super možnost second hand. Zároveň tam můžete najít i opravdu originální a kvalitní kousky. Existují i značkové second handy, v kterých se prodává značkové oblečení po někom, většinou také moc hezké kousky, které třeba jen tak neseženete a bývají skoro nové.Můj tip: vezmi si s sebou kamarádku/kamaráda a projděte spolu pár second handů, ve dvou vás to bude bavit daleko více
Vinted, Facebook, Instagram...
Například na Vinted můžete vyhledat různé kategorie, takže se nestane, že hledáte velikost M, něco se vám zalíbí, ale pak si všimnete, že to není vaše velikost. Na instagramu můžete sledovat stránky co prodávají oblečení ve vašem stylu a pokud pohledáte, najdete i fakt dobré profily se super kousky.Nové oblečení je ve slow fashion zase trochu jiná kategorie, je dobré koukat na to kde je to vyrobeno a z jaké látky - nejlepší certifikát je GOTS.
Moje rada: nekupujte něco, jen protože je to levné, i když to stojí 60kč, tak si rozmyslete, jestli to opravdu budete nosit a máte to k čemu sladit.
Kde prodávat:
Vinted. Tam můžete kdykoliv něco přidat, pro mě to byla nejlepší možnost, i platba a doprava je dobře vyřešena.
Facebook/Marketplace a to buď ve skupinách nebo přímo na Marketplace, hodně lidí ocení i osobní předáníProdávat se dá také třeba na burzách, ale to není úplněpro každého.
Moje rada: foťte i detaily, každou maličkost, více kvalitních fotek zapůsobí na kupující daleko lépe.
Moje rada 2: nebojte se dát vyšší cenu, můžete ji vždy snížit a najdou se i lidé co si rádi za hezký kousek připlatí.
ČTEŠ
Ekologie
Non-FictionKniha o různých tématech ohledně ekologie. Dozvíte se jak být lepší k naší planetě a na co si dávat pozor. 🌱 ✨ Thank you in 2022! ✨ 13. září 1. v #planeta 14. září 1. v #ekologie 21. září 3. v #příroda ✨ Thank you in 2023! ✨ 10. června 3. v #lidé