pet lahve

4 2 0
                                    

Další plast a zrovna pet flašky při sběru odpadků sbírám na každém rohu...

Perlivá voda doma od Sodastream:
- naperlíte si vodu doma sami
- netaháte se s pet flaškami
- stačí jen vyměňovat náplň/bombičku, kterou zase znovu naplní, takže se odpad dále nevytváří
- co jsem spočítala v naší domácnosti, ušetřili jsme o několik stovek korun, než když jsme kupovali minerálky
- jak takový bublinkovač funguje: K přístroji je jedna flaška, která je na spousty let používání. Bývá plastová nebo skleněná. Můžete si i přikoupit, třeba s hezkými obrázkami. Flašku vložíte do přístroje a on vodu obublinkuje. Má doplňovací bombičky. Občas bombička, už dojde/vyčerpá se a to je potom potřeba koupit nový. Pokud, ale půjdete třeba do Planeo Elektro tam vám ho za menší příplatek vymění za nový a ten starý zase naplní a poputuje k někomu dalšímu. Takže jsou bomby dost ekologické. Nevyhazují se.
- kolik to všechno stojí? Samotný přístroj se pohybuje na internetu okolo 1000-2500kč. Pokud bombička dojde, dojdete vyměnit do některých obchodů, tak zaplatíte okolo 100kč. Jedna bombička vydrží 80litrů vody. Pro jednoho člověka tedy okolo 40dní.
Jedna minerální voda se pohybuje okolo 10kč za 1,5l. To je 530kč za 40dní. Přitom u bombičky zaplatíte okolo těch 100kč. Takže se vám celkem rychle cena spotřebiče vrátí.

Vratné lahve:
- například projekt od Mattony - speciální edice minerálních vod, která má vratné pet lahve

Také třízení je velmi důležité pokud stále pijete z pet lahví. Spousta značek momentálně i sjednocuje barvy pet lahvý, aby se lépe dali recyklovat.

EkologieKde žijí příběhy. Začni objevovat