papír

3 2 0
                                    

Na vybělení papíru se používá chlór, peroxid vodíku, kyslík nebo ozon. Což samozřejmě také zatěžuje planetu.

Jak tomu zabránit:
- kupovat si nebělené sešity
- staré sešity nevyhodit, ale zbytek z papírů v nich využit
- FSC papír (Jedná se o papír, k jehož výrobě byla použita celulóza získaná ze dřeva stromů rostoucích v lesích, které jsou obhospodařovány s ohledem k šetrnému využívání přírodních zdrojů. Svým způsobem se jedná o smysluplnější alternativu ke klasické výrobě papíru.)

! Výroba ani recyklace papíru, ale nejsou ekologické !
Papírny jsou energeticky velmi náročné chemické továrny. Výroba papíru je náročná na energii a vodu. Elektřina se musí někde vyrobit (energetický průmysl je v současnosti jedním z největších znečišťovatelů ovzduší), voda se musí někde načerpat a po použití vyčistit.
Vznikají tedy emise ze spalování a vodní kaly vzniklé při čištění vody. Dále pak je třeba brát v potaz, že velká část produkce papíren obsahuje chemicky ošetřený papír, při jehož výrobě vznikají další chemické odpady. Se sběrovým papírem se obchoduje a vyváží se. Třeba Čína ročně dovážela ke zpracování přes 28 000 000 tun použitého papíru. Evropa se na tomto exportu podílela více než 8%, což je zhruba 15% všeho evropského papíru.

Proto se snažme papírem co nejvíce šetřit.

EkologieKde žijí příběhy. Začni objevovat