Ráda bych vám zde předala jeden příběh:
Sousedé chtěli zachrán tři koťata. Dvě darovali. Ale jedno si nechali na chalupě a NEvykastrovali ho.
Na chalupu nejední každý den a tak strava ani stav zdivočelé kočičky není nijak kontrolován.
Momentálně se tomu kotěti narodila čtyři malá koťátka. Kočka může mít i tři vrhy koťat za rok a to většinou v množství pěti.
Když tu naši sousedi májí pět koček, za jeden rok se z nich může stát, až neuvěřitelných 80 koček jen z těchto pěti co je tu momentálně a to nepočítám, že by po narození měli i nová koťata svá mláďata.
Bohužel mladé kočky nemusí být zrovna dobrými matkami a navíc bez dohledu člověka je porod jen na přírodě a může se stát cokoliv i úplné úmrtí matky a následné úmrtí mláďat na nedostatek potravy nebo zaseknutí kotěte v porodní cestě. Má to smutné konce...Sestra má kočičku. Bohužel byla neznalá a nevěděla, že je nutná kastrace. Kočička žije v bytě pouze s vykastrovaným samcem, ale i tak bohužel nastávají komplikace.
Na kastraci už je moc stará, ale stále celé dny hledá kocourka a má zkrátka hormony a pudy, které ji zbytečně trápí.Kastrací se předchází spousty onemocnění:
Například u koček: Časté říje kočku vysilují a kočka ztrácí hmotnost. Kastrací se lze u koček vyhnout zánětu dělohy, vzniku cyst na vaječnících a podstatně se tak sníží riziko rakoviny mléčné žlázy (které jsou u koček skoro vždy zhoubné). Zánět dělohy se nejčastěji objevuje u starších NEvykastrovaných koček a u koček s častou, opakující se říjí.A takto to je u většiny zvířat. NEvykastrované zvíře mívá opravdu smutné následky. Proto prosím kastrujme. Není to proti přírodě - naopak to napomáhá ke šťastnějšímu a delšímu životu.
ČTEŠ
Ekologie
Non-FictionKniha o různých tématech ohledně ekologie. Dozvíte se jak být lepší k naší planetě a na co si dávat pozor. 🌱 ✨ Thank you in 2022! ✨ 13. září 1. v #planeta 14. září 1. v #ekologie 21. září 3. v #příroda ✨ Thank you in 2023! ✨ 10. června 3. v #lidé