البارت الثامن و الثلاثون:

1.2K 68 59
                                    

و بعد مرور بعض الوقت يصل أيان و انجي لقصر عائلة آسر ليهبطوا من السيارة ثم يتوجهوا للداخل ليدق أيان الجرس لتفتح الخادمة الباب ثم تأذن لهم بالدخول ليتوجهوا للريسبشن ليجدوا آسر و والديه و  ميرنا و ايهاب والد أيان أيضاً.....

أيان بإبتسامة: السلام عليكم..

الجميع : و عليكم السلام ..

أيان بإستغراب : انت هنا يا بابا .

أيهاب بإبتسامة: اه يا حبيبي قولت اجي اساعد محمد و اقف معاه في تجهيزات الفرح ..ثم يوجه حديثه لإنجي ازيك يا أسيل..

انجي بإبتسامة: الحمد لله تمام اخبار حضرتك يا عمو .

ايهاب : الحمد لله يا بنتي .

رقية بإبتسامة : اقعدوا يا ولاد ..

آسر بلهفة: لا بالله عليكم دا  احنا يا دوب نلحق نختار البدلة بتاعتي و ميرنا عايزة فستانين فستان للحنه الليلة دي و فستان الفرح وصل بس لسه عايزة تعمل البروڤا ..

أيان بضحك: طيب يلا بعد إذنكم يا جماعة ..

محمد بمكر: عقبال ما نساعدك في فرحك انت و أسيل يا أيان .. لتبتسم انجي بخجل و تتورد خدودها..

أيان بغمزة مرحة : إن شاء الله قريب جداً.

ميرنا بتذمر و هي تمسك انجي من يدها : يلا يا أسيل احنا نمشي أُدامهم كدا كدا كل واحد هيروح في طريقه ..

أيان بضيق : ليه ما نروح مع بعض ..

آسر بسخرية : معلشي هنبعدك عن حبيبتك كام ساعة بعد اذنك..

أيان بضيق : طيب يلا يا اخويا علشان نخلص بسرعة و نروحلهم ..

آسر بعدم تصديق: شوف مين اللي بيتكلم أيان اللي كان بيتريق عليا بقا عامل إزاي..

محمد بإبتسامة: الحب بيعمل اكتر من كدا ثم يغمز لصفية  و ألا انتي رأيك أي يا رقية..

رقية بإبتسامة: بس بقا يا محمد انت و ابنك علي أيان ..

ايهاب بضحك : بلاش لتحسدوهم ...

أيان بتذمر: حتي انت يا بابا ..

ايهاب : خلاص سكت اهه ..

ميرنا و هي تسحب انجي معها للخارج : يلا يا أسيل ...

ثم يتجه كل ثنائي لوجهته ميرنا مع انجي و آسر مع أيان .........

أسيرة قلبيحيث تعيش القصص. اكتشف الآن