البارت الثاني و الاربعون :

1.5K 88 100
                                    

و في صباح اليوم التالي توجه أيان لمديرية الأمن و طلب لقاء اللواء صالح و قام بعرض ما لديه من أدلة ضد كلاً من فريدة السويفي ......و عمرو السويفي ..
و قد أمره اللوا صالح بسرعة إلقاء القبض عليهما و اتخاذ كافة الإجراءات القانونية اللازمة حيال ذلك فقام أيان بأخذ قوة معه و توجه علي الفور لقصر السويفي .........

و في وقت سابق في قصر السويفي تجمع أفراد الأسرة لتناول وجبة الإفطار عدا عمار و حازم ....

مرام بدلع: مامي انا هفطر و هروح اقابل أيان ..

فريدة بهدوء : ألا بصحيح يا مرام احنا نسينا اللي انتي عملتيه بعد اللي حصل ل انجي ..

عمرو بضيق: انتي ازاي توافقي علي حاجة زي كدا ..

مرام بتوتر : انا عملت كدا علشان أيان بيحبني و انا كمان بحبه و الكل عارف كدا ..

فريدة بسخرية: الكل مين اللي عارف دا هو بذات نفسه قال أُدام الشركة كلها إنه بيحب انجي و هيتجوزها ..

مرام بخبث: لا ما طنط صفية مكنتش بتحبها ..لتكمل بحزن مصطنع و بعدين طنط صفية تعبانه و هي اللي طلبت مني إني اقبل اتخطب ل أيان علشان تقبل أنها تعمل العملية ..

مروة بعدم فهم: عملية اي دي يا مرام صفية مقلتليش حاجة يعني ...

مرام بكذب : عملية قلب لأنها عندها مشكلة في صمامات القلب و لازم تعمل عمليه جراحيه و طلبت إن أنا و أيان نتخطب لبعض يا اما مش هتعمل العملية و انا اضطريت أوافق يوم فرح آسر و ميرنا بسبب كدا ..

فريدة بضيق: المفروض كنتي تستشيري اي حد فين و متتصرفيش من دماغك كدا ...

عمرو بضيق مماثل : و لا ملكيش أهل تأخذي رأيهم ..

مروة بتوتر: ما خلاص يا جماعة احنا في أي و لا في اي المهم دلوقتي نشوف حل في اللي اسمها انجي دي هنعمل معاها اي ....

رغدة بسخرية: انا من اول ما شوفتها و قلبي مستريحش ناحيتها و قولتلكم كام مرة و محدش فيكم صدقني ...

فريدة بعصبية: و هو دا وقته احنا لازم نخلص منها زي ما اخلصنا منها قبل كدا ....

...........: و دا إزاي بقا إن شاء الله...

لينظر الجميع اتجاه الصوت ليجدوا أيان يقف أمامهم و معه بعض العساكر فهو كان قد حضر الآن بعد أن فتحت له الخادمة الباب و لم يُسعفها الوقت لتنبيه أهل المنزل ليدخل أيان في اخر جمله ل فريدة ...

لينظروا جميعاً بصدمة كبيرة من و جودها هنا و من معه من العساكر ف هذا الحضور لا يبشر بالخير ابداً.

فريدة بإبتسامة مزيفة : اي دا أيان اتفضل يا ابني ..

أيان بسخرية: ابنك دا الحمدلله إن أنا مش ابنك دا كفاية اللي عملتيه في ابنك و مراته و ولاده ..

أسيرة قلبيحيث تعيش القصص. اكتشف الآن