بعد مرور بعض الوقت تقف بطلتنا وتقوم بالتوجه لغرفة تغيير الملابس وتقوم بإختيار فستان مزيج بين اللونين الأبيض و الأسود و الرمادي وحذاء ذو كعب عالي باللونين الأسود والذهبي ذو عنق قصير .


وتمسك بهاتفها و تقوم بمهاتفت ميرنا و بعد لحظات تُجيب ميرنا علي الهاتف :
ميرنا بهدوء: ها يا أسيل خلصتي .
أنجي بإبتسامة : اه خلصت وهطلع دلوقتي انتي جهزتي .
ميرنا بفرح: اه دا انا من ساعة ما خلصت معاكي وانا بجهز نفسي
انجي بإبتسامة: طيب تمام انا هنزل دلوقتي واجيلك وال GPS محددلي أن من عندي لعندك تقريباً نص ساعة .
ميرنا بإبتسامة: أوك تمام سلام هستناكي .
انجي بإبتسامة: سلام .وبعد ذلك تأخذ نسخة المفاتيح الخاصة بها وتتوجه للخروج من شقتها وبعد ذلك تركب المصعد وتضغط علي الدور الارضي وبعد لحظات تخرج منه وتتوجه لسيارتها وتقوم بتشغيلها وتنطلق بها لمنزل ميرنا .
""""""""""""""""""""""""""""""""""""
أما عند بطلنا فنجده يصب كل تركيزه على الأوراق الموجودة أمامه ولا يقاطع اندماجه سوي طرق الباب ليأذن له بالدخول فيجد والدته أمامه فيقف من مكانه بإبتسامة ويقوم بالتوجه لها واحتضانها.
صفية بدموع و فرح : مبروك عليك يا حبيبي مكتبك الجديد.
أيان بحنيه : طب بتعيطي ليه دلوقتي يا قلبي .
صفية بإبتسامة: دي دموع الفرح متتخيلش الفرح والسعادة اللي انا حاسه بيهم وانا شايفاك بتساند أبوك في شغله وواقف معه وبقي لك مكتب خاص بيك كمان .
أيان بضحك : انا لو أعرف إن شغلي مع بابا هيفرحك كدا كنت اشتغلت معاه من زمان وبعدين صحيح ايه اللي عرفك إن أنا هشتغل هنا النهارده.
صفية بإبتسامة: و دي محتاجه سؤال باباك طبعاً.
أيان بإبتسامة: مبيخبيش عنك حاجة بابا طول عمره.
صفيه بتأكيد: طبعاً أنا و هو متعودين من اول ما اتجوزنا إن ميكونش في أسرار ما بينا وبعدين انا محضرالك مفاجأة حتعجبك .
أيان بإستغراب : مفاجأة اي و بعدين حضرتك مكنتيش رايحه تشوف.........ليقاطع كلامه دخول أحدهم للمكتب لينظر لمن تجرأ ودخل هكذا فيجد مرام تنظر له بفرح وتقترب منه وتقوم بإحتضانه بسعادة و فرحه كبيره:
أنت تقرأ
أسيرة قلبي
Mystère / Thrillerهو : مقدم في العمليات الخاصة يكره الظلم قاسي مع من حوله الا والديه حنون معهم الي أقصي درجة ولا يرفض لهما طلب ملتزم وهادئ حكيم يجيد التحكم في أعصابه ولكن في عصبيته يتحول لوحش لا يرحم لقبه (شبح المخابرات ) هي : العاصفة والإعصار الذي سيدمر عائلة الس...