البارت الثامن عشر:

2K 66 24
                                    

مرام بفرح: انا طلبت من طنط صفية أنها تطلب من أيان أنه يشغلني سكرتيره عنده بحِجة اني ادرب عنده و منها أعرف أقرب منه و الفت انتباهه. .

مروة بسعادة غامرة: أيوة كدا شغلي دا شوية و اثبتيلي انك بنتي .

مرام بإبتسامة: من هنا و رايح لازم اكون قريبه من أيان طول الوقت علشان حتى ميكونش عنده وقت لا يفكر و لا يبص لواحدة غيري و لازم يعرف اني أد مسئولية أن يكون عندي بيت و بشتغل و هكون مسانداه في شغله .

مروة بتمني: يا ريت بس صفية تقدر تقنع أيان لان زي ما هو بيحب مامتها و بينفذلها كل اللي بتطلبه بس يكون برضاه مش غصب عنه .

مرام بضيق: تقصدي اي يعني يا مامي أن أيان هيكون مغصوب عليا و ألا اي .

مروة بهدوء: انا مقصدتش كدا انا قصدي إن أيان دماغه ناشفه و مش من السهل أنه يقتنع .

مرام بإصرار: و انا هفضل وراه لغاية ما يوافق أيان لالي و مستحيل اسيبه او اسمح لاي واحده تانيه تاخده مني مهما حصل .

مروة بسعادة: أيوة كدا أيان من حقك و أوعي تتنازلي عنه .

مرام برفض : مستحيل طبعاً.

مروة: خلاص هسيبك بقا تشوفي هتعملي اي .

مرام بإبتسامة: اوك تصبحي على خير.

مروة بإبتسامة: و انتي بخير .

*****************************

عند حازم و من معه ...........

حسام بتساؤل: مش خايف إن جدتك تعرف.

حازم بلا مبالاة: لا يا عم عادي و بعدين هي عمرها ما رفضتلي طلب مهما كان و بعدين انا ولي عهد امبراطوريه السويفي يعني اعمل اللي انا عايزه من غير ما حد يعارضني .

حسام : يا ريتني كنت مكانك يا اخويا و اعيش في العز دا كله .

حازم و هو يستنشق السيجارة بشراهه : قفل علي الموضوع دا يا عم و بلاش تطير الدماغ اللي الواحد عاملها و سيبنا مبسوطين و بعدين فين باقي الشله .

حسام: مش عارف يا صاحبي بس تلاقيهم شويه و جايين والا براحتهم مش ييجوا .

حازم بإبتسامة: علي رأيك

و يستمروا في السهر .

*****************************

انجي بتأكيد: فعلاً هو عمل كدا عل ليقطع كلامها دخول أحدهم للشقه مع البواب فيلفت انتباه الجميع .

أسيرة قلبيحيث تعيش القصص. اكتشف الآن