Meriç tüm bu görüntüden sonra orada daha fazla kalmak istemeyerek gittikten sonra Efe Nilay'ı evine motorla götürmüştü. Şimdi ise kahkahalar eşliğinde ayrılık konuşmalarını yapıyorlardı.
"Bir daha projen olursa yine gelebilirim! Seninle beraber olmak gerçekten çok eğlenceliydi." Nilay gülümseyerek motordan indi. Efe güldü ve ikisi arasında bu şekilde ufak bakışma yaşandı. Dostlukları güzel olacaktı, bu belliydi.
"Tabii ki. Kendine iyi bak Nilay. Diğer projemde daha çok eğleneceğimizden eminim." Efe motorunu çalıştırdı ve gitmek için hazırlandı.
Nilay alttan alttan gülümsedikten sonra bir parmağını havaya kaldırıp,"Evet." Dedikten sonra Efe'nin gülümseyip gidişini izledi.
Nilay geriye doğru döndü ve evine doğru yürüdü. Işıl'ı çok özlemişti. Her şeyi Işıl'a anlatmalıydı. Hızlıca eve girip kapıyı kapattı ve merdivenlerden çıktı. Işıl kendini masaya çevirmiş bir şeyler yazıyordu. Nilay Işıl'ın kendisini duyması gerektiğini düşündü ama Işıl tepki bile vermemişti.
"Işıl? Ben geldim, ne yapıyorsun?" Nilay ceketini çıkarıp astıktan sonra Işıl'ın hala tepki vermediğini gördü. Yavaşça yürüdü ve Işıl'ın omzuna dokundu."Işıl?"
Nilay Işıl'a dokunduğu an Işıl tepki verip aniden arkasına döndü. Kulağından kulaklıklarını çıkardı ve Nilay'a kaşlarını çatarak baktı."Neden seslenmiyorsun? Korkuttun beni."
Nilay kulaklıklara baktı."Sence bunlar yüzünden beni duydun mu? Ne yapıyorsun?"
Işıl defterini çıkarıp Nilay'ın eline uzattı."Resim çizdim, altına resmin ne olduğunu açıklamaya çalışan birkaç şeyler yazıyordum... Her neyse, otur da anlat. Yüzünden görüyorum her şeyi."
Nilay gülümsedi ve hızlıca elini yüzünü yıkadıktan sonra yatağa oturdu."Öncelikle şunu söyleyeyim, Batın gitti."
Işıl Batın'ın gidişini düşünüp sordu."Batın gitti mi? Neden gitti?"
"Projemiz hakkında bilgi almak için gittiğini söyledi. En şok edici kısmı ise... Beni giderken dudağımdan öpmesiydi. Neden böyle yaptığını bilmiyorum. Asla bana bu şekilde yakınlık... göstermedi."
Işıl gözlerini aniden fazlaca açtı ve Nilay'a baktı. Nilay'ın dudaklarını şok olmuş şekilde gözlemledi."Öptü mü? Bildiğimiz Batın bu değil mi? Ya da senden yararlanmak isteyen başka bir kopyacı Batın mı? Bu şekilde gitmesine izin mi verdin sen!?"
Nilay Işıl'ın bu şekilde şok olmasını beklemiyordu."Yani ne diyebilirdim? Onu seviyorum, beni öptü diye mutlu oldum."
Işıl başını duvarlara vurmak istedi. Bu konuda daha fazla konuşmak istemiyordu ama aklı hala Batın'ın gidişindeydi. Neden giderken Nilay'ı öpmüştü? Nilay'a kendini asla unutturmamak için mi? İlgisini kaybetmemesi için mi?
Nilay Batın kısmını atlayıp,"Azize bizim okulda. Onunla yarın tanışacaksın." Dedi.
Işıl Azize'nin burada olmasına o kadar şaşırdı ki ağzı dibine kadar açıldı. Elini dudaklarına götürüp,"Azize nasıl burda? Ne zaman?" Diye sordu. Azize'nin burda olmasını asla beklemiyordu, hatta Nilay ile bir araya geleceklerini asla düşünmüyordu.
Nilay Işıl'ın elini tuttu ve salladı."Di mi! Bende düşünmüyordum bunu, ama o burda. Yarını sabırsızlıkla bekliyorum... Ve Azize'nin arkadaşı Efe ile birlikte konuşup tanıştık. Motor ile gelen."
Işıl Nilay'ın bu kadar şey yaşamış olmasına şaşırarak başını geriye attı ve ellerini kendine çekti."Neden hepsini biriktirdin. Olay anlarında bana hiçbir şey anlatmıyorsun... Her neyse, Efe kimdir neyin nesidir bunu bilmeden nasıl onunla çıkarsın?"