Nilay Efe ile yolunu ayırdığında Batın'ı ışıklar eşliğinde görmeyi beklemiyordu. Beyninde birçok şey döndü, ya Batın bu durumu yanlış anlasaydı?
Nilay yavaşça Batın'a doğru yürümeye başladığında kapıda duran Işıl ile göz göze geldi. Işıl bir şey demeden evin içine girdi. Nilay'ı yalnız bırakıyordu.
"Hoşgeldin Batın... Seni burda bu gece görmek çok büyük süpriz." Nilay Batın'ın elinde ki çiçeğe baktıktan sonra gülümsemeye çalışarak,"İstersen içeri gel, kahve içeriz." Dedi. Ama beklemediği cevapla donup kaldı.
"Hatırlatma için buradan geçiyordum, bu yüzden kalmaya niyetim yok." Batın soğuk yüz ifadesi ile çevresine bakındı."Yarın üniversite de ikimiz bir araya geleceğiz. Ama benim okulumda değil."
Nilay kaşlarını çattı. Çiçekler kime gidiyordu o zaman? Dün yaptığı şey için buradan geçiyordu ama bir özürü bile çok mu görüyordu? Nilay sinirlenerek öne çıktı."Ne yapmaya çalışıyorsun? Bana buraya sadece bunu söylemek için geldiğini sakın söyleme."
"Bunun için gelmedim. Buradan geçerken dedim diye hatırlıyorum. Belki unutursun diye, her neyse, bu akşam halletmem gereken şeyler vardı. Görüşürüz." Batın gitmek üzereyken Nilay Batın'ın kolundan tutup önüne çekti.
Batın tutulmuş koluna baktı."Ne yapıyorsun Nilay?"
Nilay kalbi kırılmış gibi hissediyordu ama bunu Batın'ın üstüne atamazdı. Batın bile ufaktan kendisine karşı bir şeyler hisssediyorsa mutlaka kıskanmıştı. Efe ile görünmesi... Batın için zordu. Nilay ne diyebilirdi? Muhtemelen çiçekler bile kendisi içindi.
Nilay bu düşünce ile Batın'ın kolunu bıraktı ve söylemek üzere olduğu cümleleri yuttu."Özür dilerim, anlık olarak..." Nilay yorgun hissediyordu, hızlıca eve doğru koştu.
Batın ise elinde ki çiçeğe baktı. Ardından yolun köşesine fırlatıp yoluna devam etti.
Nilay merdivenlerden çıktı ve ayı izleyen Işıl'ı gördü. Çantasından Işıl'ın telefonunu çıkarıp Işıl'a uzattı."Sana verdiğim ufak telefonu geri verebilirsin, senin telefonun artık burda."
Işıl sevinç ile ayağa kalktı ve telefonu eline aldı."Teşekkür ederim Nilay. Ama merak ettiğim... Batın'ı neden 1 saat boyunca beklettiğin."
Nilay kafasında ki sisleri bastırmaya çalışarak yüzünü kırıştırdı." 1 saat mı? Neyden bahsettiğini bilmiyorum."
"O mesajı attığımda Batın yanımdaydı. Mesaj üzerinden 1 saat geçti ama sen burada değildin."
"Ben... Görmedim. Çok daha sonra fark ettim. Üzgünüm." Nilay başını eğip telefonuna baktı." Yarın birçok şeyi halletmeye çalışacağım."
Işıl gülümsedi."İyi geceler."
---------
"Ne kadar teşekkür etsem az. Onu evine bırakarak çok iyi yapmışsın. Ve sana göre nasıl bir kızdı?" Azize kolunu masaya dayamış meraklı şekilde soru soruyordu.
Efe içecek koyarken,"İyi bir kızdı, tam bilemiyorum tabii. Ama onu koruma kararı aldım." Dedi. Ardından Azize'nin önüne bir içecek koyup kendi sandalyesine oturdu.
Azize içeceğini salladı ve,"Onu nasıl koruyacaksın ki?" Diye sordu.
"Meriç'i çağırdım. Önce onunla konuşacağım. Konuşmalarını sezdikten sonra Meriç'in hareketlerini gözlemleyeceğim." Efe içeceğinden bir yudum alarak Nilay'ı düşündü."Meriç'in neden aşık olduğunu anlamak istiyorum aslında."