part 3

0 0 0
                                    

okey sambungannya ... time aku f5 tu aku kena stay asrama , yela ! sebab dah nak spm kan ? aku kena masuk asrama tanpa seorang kawan pun , korang cuba la bayangkan , aku cam layang-layang yang tak bertali aku pergi mana-mana mesti sensorangg . awal-awal lagi aku dah cakap ke parents aku yang aku taknak masuk asrama , macam-macam alasan aku cakap untuk ubah fikiran parents aku but , yahhh!!! failed . parents aku paksa aku untuk stay asrama apa kan daya , aku tak mampu nak membantah . so aku terima dengan hati yang sangat sedih

okey-okey aku melangkah je pintu pagar asrama , aku dapat rasakan aura yang sangat tidak menyeronokkan bukan aura hantu tauu !!! aura nak nangis .. mak aku pun bagi semua keperluan aku then hantar aku ke bilik aku , aku dapat bilik dekat dengan pintu pagar asrama . dan katil memang la semua double decker tapi aku dapat katil atas . katil double decker tu dirapatkan dan katil bawahh dua-dua tu ofkos la ade penghuni nya tapi yang problem nya katil atas tu aku sorang sebelah aku kosong . aku pandang katil aku , aku tarik nafas panjang UJIAN INI SANGATLAH BERAT !!! memang tak dinafikan lah , budak roommate aku baik-baik belaka tapi aku takleh join untuk satu kepala ada yang tanya aku "akak ni pelajar baru ke ? sebab tak pernah nampak kat sekolah ni" okey baiklah , aku dah faham sebenarnya akuuu ni TAK WUJUD kannn ??? aku bukan pelajar baru , cuma kehadiran aku yang membuatkan aku baru kat sekolah tu HEHEHEHE !!!! hari pertama aku kat asrama , aku dah start nangis tapi aku cuba kuatkan diri . describe pasal asrama aku ea HEHEHEH . okey-okey Pukul 5.30 pagi semua kena bersiap untuk ke surau (solat subuh) . pukul 6.00 pagi bersiap pakai baju sekolah dan ke DEMA (sarapan) lepastu kul 6.30 pagi pulak semua pelajar mesti berhimpun pastu mula la sesi teguran apa semua check bilik .. dan sebagainya lepas dah settle semua barulah pelajar boleh ke sekolah macam biasa okey lepas habis sekolah pukul 2.40 ptg semua perlu ke surau untuk solat zohor lepas da siap , dari pukul 3.00 ptg hingga pukul 4.30 ptg akan ada nya prep dan dari kul 4.30 ptg hingga pukul 6.00 ptg semua pelajar akan solat asar dan riadah lepas da riadah , balik asrama mandi dan bersiap makan ptg dan ke surau untuk solat maghrib dan isyak baru lah prep malam dan makan malam . pada pukul 11 malam semua bilik dah kena lightoff . harap korang faham la !!! itu la sepanjang hari hidup di asrama . apa yang otak aku pikir pasal asrama ni ialah hidup aku ni cam ditentukan oleh orang oranglain yang mengawal pergerakan . aku stress gilaaaa HAHAHAH pertengahan bulan tu pulak kawan aku daftar masuk asrama . aku happy nak mati , finally ada peneman aku !!! tapi dia stay asrama tak sampai sebulan sebab dituduh mencuri . aku pun dituduh cuma aku malas nak amik port sebab bukan aku mencuri pon . hidup aku jadi pendiam balik sebenarnya aku ada boyfriend dari aku f4 so aku taknak stay asrama adalah salah satu penyebab aku susah nak komunikasi dengan dia dia tua setahun je dari aku HEHEHEH !!! and now kitorang masih in relay lagi . setiap cuti sabtu ahad , pelajar asrama dibenarkan pulang ke rumah . so itu peluang aku cht dengan dia aku hargai gila masa berharga tu . aku menangis mengadu kat dia yang aku taknak stay asrama part dia nanti aku citer ea takleh gabung sekali nanti pening HAAHAHA ..

kenangan buruk tu hanya berlaku 2 bulan . pertengahan bulan pertama aku dah start buat perangai . aku tidur waktuu prep , aku tak pergi riadah , aku guna public phone sebab aku nak call pakwe aku , aku tak pergi makan , aku tak balik ke asrama selama seminggu , aku ponteng kelas . em aku buat macam tu sebab aku nak dibuang asrama ada satu kisah ni waktuu pagi sebelum ke sekolah , warden panggil aku sebab aku balik lambat ke asrama aku masuk jumpa ngan dia , aku kena marah dan perlu bagi penjelasan aku balik lambat ke asrama tapi aku diam , aku malas nak berbunyi bukan kurang ajar cuma warden tu suka membebel bila kita lawan cakap dengan dia semua aspuri pandang aku pastu bisik-bisik sesama diorang . aku tak endah kan dan aku masuk barisan aku balik warden pun ke depan untuk marah secara umum . dan yahh !!! nama aku dipetik , ada satu grup ni tegur aku , "steady arrhhhh kak baru je jadi orang baru dalam asrama dah berani buat perangai" aku just senyum campur malu sebab nama aku kena mention aku nak je carut time tu . awal bulan depan tu parents aku bagi aku untuk berulang dari rumah . tapi bersebab jugak , sebabnya adalah adik aku lompat pagar sekolah dan lari pada waktuu persekolahan pukul 10pagii CONGRATS HAHAHHA !!! penyelamat hidup aku .

DIRI AKU !!!!Where stories live. Discover now