Aku tenung wajah kerang busuk si Dhea ni dengan pandangan yang entah malas nak layan. "aku nak tengok crush aku main bola tampar erm~~" dia kelip kelipkan mata dengan harapan aku cair lah tu. Haih
"Sejak bila pula ni kau ada crush? Aku tak tahu pun" soalku seakan terkejut. Yelah, dari form1 kami berkawan sampai dah masuk form5 tak pernah pula dengar dia cerita pasal crush. Rasanya kami tak pernah berahsia, dia dan aku masing-masing akan bercerita apa saja, hurm agak kecewa disitu.
"hehe, janganlah marah sayangku.. Kau kan sahabat sejati aku, aku bukan taknak cerita tapi aku malulah, yelah aku hanya mampu crush je kat dia, tak mampu pun untuk memiliki sebab dia terlalu perfect untuk aku yang tak berapa cantik ni" jawabnya seakan mengerti aku merajuk.
Aku hanya mampu memandangnya dengan pandangan yang sukar untuk mengerti. Terlalu perfect? Tapi siapa? Aku main teka-teki pula dalam hati lol. "Siapa crush kau tu? Sekolah kita ni sekolah perempuan je, so crush kau.. Oh my! Kauuuu.. kauuu jangan cakap yang crush kau tu perempuan?" aku terkaku disitu ternganga semua ada. Nasib baik tak ada lalat masuk dalam mulut aku ni. Ahh mengarut pula.
Wajah merah Dhea seakan memberi jawapan untuk soalan aku. Perlahan dia anggukkan kepala sambil menunduk kan wajahnya." Yaa, aku crush dekat Aliya, team bola tampar sekolah kita ni, aku tak tahu macam mana dan kenapa aku boleh terjatuh hati dekat dia.. nanti aku cerita ya, tapi sekarang jomlah teman aku pergi sana, pleaseeeeeeee Anna".
"Aliya? Siapa Aliya?... haih yelah yelah jomlah aku temankan kawan baik aku sorang ni, tapi harini je ok.. demi kau aku relakan~~" aku bangun untuk temaninya, sempat juga aku capai buku lukisan dan pensil manalah tahu kot bosan boleh melukis kat tepi court tu.
" Yeayyyyyy!! Aku sayang kau heheheheh" tanganku dihayun hayunkannya macam nak tercabut dah tangan ni gembira betul Dhea.
Sampai je di court bola tampar, Dhea menarik aku duduk di bangku yang disediakan tepi court. Mata aku meliar mencari mana satu Aliya crush kawan baik aku ni, tapi sayangnya aku tak kenal sesiapapun dalam court tu. Sedih betul ~~
Sedang aku ralit memerhati setiap wajah yang berada dalam court tu, Dhea bersuara "Anna, yang tulah crush aku.. Aliya, yang pakai jersi merah hitam tu heee" dia menunjukkan jari ke satu arah dalam court tu dengan semangatnya yang aku boleh nampak rama-rama terbang dimatanya. Melampau pula sampai nampak rama-rama hahah!
Aku terus melihat ke arah yang ditunjukkan Dhea.. ohh cantik juga orangnya, patutlah kawan baik aku ni jadi angau lain macam ish ish. Tapi kejap, perempuan yang dekat sebelah dia tuuu macam pernah tengok. Sedang aku tengah cuba zoom in zoom out muka perempuan tu, tetiba mata kami bertentangan. Mata tuuu.. mata tuu. Takkanlah! Aku kenal mata tuu.. ya itu dia. Minah superbike kerek depan sekolah!
YOU ARE READING
My Beautiful Artist
RomanceTriss merupakan atlet bola tampar disekolahnya. Anna pula merupakan ahli kelab seni yang sangat berbakat di sekolah itu. Pertemuan dingin mereka berdua yang secara tak sengaja pada pagi hari perlahan lahan mewujudkan satu perasaan yang mereka berdua...