Melting

338 20 0
                                    

Dress berwarna merah menjadi pilihanku,simple but nice..tak terlalu terdedah bahagian dada. Aku hanya calit sedikit makeup di bahagian muka dan gincu dibibir berwarna merah semerah dressku. Rambut bahagian bawah bahu yang keperangan aku blowkan. Ok siap! Oh tak lupa juga, perfume Scandal brand Jean Paul Gaultier ku capai lalu spray sedikit di leher dan baju. Perfect! Sekarang aku hanya tunggu Dhea je datang ambil. Ikutkan hati memang malas tapi minah kerek tu berani betul main ugut. Ada ke nak bagi jiran-jiran mengamok dengar bunyi bising motor dia tu. Apa punya perangai entah dia tu macam budak-budak.

"Woi, aku dah sampai ni.. cepat keluar!" jerit Dhea dalam panggilan. Tak sempat nak jawab dah dimatikannya. Eh budak ni kang,tak boleh nak menyabar ke.

Pintu kereta Honda City berwarna hitam itu aku buka, Dhea yang memakai dress berwarna hitam di bahagian pemandu itu aku pandang."Uish cantik giler kau" ucapku setelah duduk disebelahnya.

"Terima kasih daun keladi, sudi sudi pujilah lagi" jawabnya. Tersembur gelak tawa kami berdua. Hilang sekejap rasa gementar dihati.

15 minit perjalanan akhirnya kami sampai juga di sebuah kawasan perumahan mewah yang cukup gah. Banglo 3 tingkat yang mewah berwarna putih itu cukup buat kami berdua terganga. Rasa gementar di hati kembali terasa, aku tak pernah pergi mana-mana party sebelum ni. Hadiah pun aku tak bawa, bukan tak nak bawa, aku dah ada hadiahnya cuma aku takut kalau dia taknak terima hadiah aku yang tak seberapa itu. Jadi aku fikir tunggu hari yang sesuai saja untuk beri padanya.

Kelihatan ramai orang yang aku kenal di party itu, kebanyakkan nya pelajar dari sekolah kami.. semua kelihatan sangat cantik dengan dress masing-masing. Tangan aku dah mula berpeluh, tanda aku sedang nervous sekarang ni. Dhea yang dari tadi disebelah tiba-tiba hilang pula entah ke mana. Tinggal aku sensorang je kat sini kurang ajar punya member.

"Hai, sorang je ke? Mana Dhea?" tegur seseorang dari belakang. Aliya dengan Thea rupanya.

"Ohh hai, Dhea tak tahu lah ke mana dia hilang, tahu-tahu je dah lesap budak tu" omelku.

"alahai kesian you sorang dekat sini. Taknak jumpa Triss ke? Dia ada tu dekat dalam, pergilah.. dia memang tengah tunggu you tu" kata Thea. Sempat mereka kenyitkan mata sebelum beredar ke ruang makan yang berdekatan kolam di kediaman itu.

Aku yang berdiri kaku di tengah halaman rumah itu mula mengorak langkah memasuki kediaman mewah itu. Dari jauh aku lihat sosok gadis yang aku kenali itu sedang berborak dengan seseorang, wow hot giler! Sumpah air liur aku pun nak meleleh tengok dia dari tepi, anggun menggayakan dress atas lutut berwarna merah sama seperti pakaian ku sekarang ini cuma agak seksi dressnya terdedah dibahagian belakang badan. Eh macam dah janji pakai sedondon pula.

Dia perasan akan diriku yang sedang mengagumi kecantikannya mula menghampiri. "Hai Anna, thank you datang. Aku ingat kau tak nak datang" katanya. Senyuman sinis terpamer di wajahnya.

"Erm terpaksalah sebab dah ada orang tu ugut perangai macam apa tah dia, btw happy birthday sorry tak bawa hadiah, tertinggal" alasanku.

"Hahahaha, its okay dear, kau datang pun aku dah happy. Btw, you look gorgeous tonight" pujinya. Tanganku ditarik untuk mengikutinya, "jom teman aku makan".

Aku menundukkan wajah, agak malu untuk duduk berdua dengan dia. Terasa bahang di seluruh muka.

"Hey, makanan tu lagi menarik ke dari aku ni" soalnya. Tangannya menongkat dagu di meja, mata hazel dia tak lepas memandang ku. Makin terasa bahang di pipi aku. Tolonglah jangan tengok aku macamtu, hati ni cair beb!

"Erm hah? Ttt..tak lah, cuma fikir mana Dhea pergi.. sampai je tadi terus hilang ke mana tah budak tu" aku cuba beri alasan supaya dia tak perasan yang hati aku ni dah berdetak laju nak meletup sekarang ni. Lamb chop depan mata aku suap ke mulut, erm sedappp.

"Haih kau ni, macam budak-budak lah makan, comot betul" ibu jari tangan dia membersihkan sisa makanan di tepi bibir aku tanpa sebarang izin lalu dia jilat jarinya dengan lidah. What?! She try to tease me right now? OMG!! Dia senyum sinis melihat aku yang terkaku dengan kelakuan spontan dia tadi. Pipi aku jangan cakaplah, dah macam tomato sekarang ni merah nokk. Malam ni memang dia asyik nak buat aku blushing je ke. Letih gini..

"Kau jangan risau pasal member kau tu, dia ada je dengan Aliya dekat hujung sana" bibir dia menjuih ke arah meja hujung yang berdekatan dengan kolam. Ahhh dating rupanya. Siot.

Triss bangun tanpa menunggu sebarang kata dari aku, dia menghampiri DJ yang berdekatan dengan meja kami. Aku memerhatikan saja kelakuannya, dia sempat berbisik di telinga DJ itu mungkin mengarahkan DJ itu agar memainkan muzik yang dipintanya. Lalu dia duduk di atas kerusi dan memberikan senyum manis bak gula-gula pada aku sebelum berkata sesuatu dengan mic.

"Hello gais, thank you for coming my birthday party tonight. I would like to sing a song for someone special in my heart, i hope she will listen my singing from my deep heart.. yeah she a girl, and she's here tonight" ucapnya yang cukup membuatkan semua tetamu di sini bersorak. Sempat dikenyitkan matanya pada aku. Shittt, this girl really unexpected.

"Its You by Sezairi" sambungnya sebelum memulakan nyanyian.

Here we are under the moonlight
I'm the one without a dry eye
'Cause you look amazing
I'm sorry for whatever I've caused
Before today I knew I felt lost
But now you're my lady

So take my hand now, see me
'Cause you've made me into this man
I promise I'll treasure you, girl
You're all that I've needed
Completing my world

You
You're my love, my life, my beginning
And I'm just so stoked I got you
Girl, you are the piece I've been missing
Remembering now

All the times I've been alone, showed me the way
Led me here, led me home
Right through that door straight to you
You're my love, my life, my beginning
It's you

Someone needs to come and pinch me now
I just can't believe what I have found
Standing here by me
Giving me the greatest gift you can
Saying yes and now our life begin
Choosing you daily

So take my hand now, see me
'Cause you've made me into this man
I promise I'll treasure you, girl
You're all that I've needed (all that I need)
Completing my world

You
You're my love, my life, my beginning
And I'm just so stoked I got you
Girl, you are the piece I've been missing
Remembering now

All the times I've been alone, showed me the way
Led me here, led me home
Right through that door straight to you
You're my love, my life, my beginning
It's you

I will never give up on you, girl
Treat you right every night
Make my move, just for you
Wanna do, do this right

You
You're my love, my life, my beginning
And I'm just so stoked I got you
Girl, you are the piece I've been missing
Remembering now

All the times I've been alone, showed me the way (you showed me)
Led me here, led me home
Right through that door straight to you
You're my love, my life, my beginning
It's you


Makin berdetak hebat jantung ini menghayati setiap lirik lagu yang dinyanyikan Triss. Lagu tu untuk aku ke? Mustahil, tak kan lah gadis secantik perfect macam dia boleh jatuh cinta dengan aku kan? Ramai kot yang tergilakan dia, aku ni apa je lah yang ada pun.

"sedap juga suara kau, not bad.. btw, mesti cantik kan someone special kau tu, aku kenal ke? " aku bersuara tanpa pandang dia. Dia duduk kembali di meja kami setelah selesai nyanyi. Dia hanya angkat bahu sebagai respon.

"Mestilah cantik, tengok kakilah hahaha.. nanti kau tahulah siapa" jawabnya selepas kami berdiam diri agak lama. Mungkin untuk hilangkan rasa awkward antara kami.

Terbit satu perasaan yang sama aku rasakan masa di tournament bola tampar haritu. Untunglah gadis itu.. kataku dalam hati.

My Beautiful ArtistWhere stories live. Discover now