Maart 2020

37 1 0
                                    

Maart 2020:
Pov Juan
Tinne en ik staan op en doen ons klaar. Voor Tinne is het haar laatste werkdag bij Mamma Mia door corona. Ze gaat straks haar spullen ophalen en de hele dag vergaderen. Ik ga vandaag nog naar Pocahontas voor bespreking dus gaat Romy voor de laatste keer naar de crèche. We ontbijten en laten Romy ondertussen nog wat slapen. "Juan maak jij de kleine wakker"?,vraagt ze. "Ja, ik zal haar gaan halen", zeg ik. Ik ga voorzichtig haar kamer binnen en doe het gordijn omhoog. "Dag kleine meid", zeg ik als ik haar rechtop zie zitten. Ik haal haar uit haar slaapzak en neem haar mee naar Tinne. "Hey, dag popje", zegt Tinne als ik haar geef. Ik ga naar de keuken en warm haar flesje op. Ik geef het aan Romy die op Tinne haar schoot zit. "Hoe gaan we het nu financieel doen, we zijn allebei werkloos",zegt ze bang. "Schat dat komt wel goed, bijna iedereen is werkloos ze vinden wel iets", zeg ik. Ik ga naast haar zitten en leg mijn arm rond haar. "We komen hier samen uit", zeg ik haar en geef haar en kus op haar kruin. "Dank je schat",zegt ze. "Ik ga nu wel vertrekken, tot straks", zeg ik terwijl ik mijn twee meisjes kus. "Tot straks, love you", zegt Tinne. "Love you to" zeg ik nog vlug voor ik de deur dicht doe. Ik vertrek voor de laatste keer naar Antwerpen.

Pov Tinne
Ik maak voor Romy nog een boterham met choco en geef die aan haar. Ik zet haar in haar kinderstoel en ruim de tafel af. Als ik terugkom zie ik dat Romy haar gezicht vol hangt met choco. "Proper eten zullen we nog iets beter moeten leren aan jou", zeg ik lachend tegen haar. Ik neem haar op en zorg dat ik zelf niet volhang met choco. Ik zet haar op de verzorgingstafel in haar kamer en maak haar gezicht proper. Ik die haar een andere pamper aan en kleedt haar om. Ik maak een staartje vanboven op haar hoofd en doe er een strikje rond. Ik neem haar mee naar de badkamer en zet haar op het badkamermeubel. "Zeg eens aaa", zeg ik haar. Ze doet haar mond open zodat ik haar tandjes kan poetsen. Ze moet altijd heel hard lachen als ik haar tanden poets. Ik doe mijn schoenen aan en daarna die van haar. Ik neem haar zakje en doe onze jassen aan. Ik neem haar op en sluit de deur. Ik zet haar in de autostoel en klik haar vast. Ik vind het moeilijk om Romy nog naar de crèche te sturen, want ik wil niet dat ze ziek wordt. Maar we kunnen niet anders en er zullen ook niet zo veel kindjes zijn. We komen aan, ik kijk in de spiegel en zie dat ze terug in slaap is gevallen. Ik neem haar voorzichtig uit de auto en breng haar naar binnen. "Sorry dat ik ze nog breng, maar wij kunnen niet anders", zeg ik. "Dat is niks hoor, ik zal haar meenemen", zegt de kinderverzorgster. Ik geef haar aan de medewerkster en geef mijn dochter nog een kusje. "Vanavond zal het mijn man zijn die haar komt halen", zeg ik nog. "Oké wij zullen alle spulletjes van Romy dan meegeven", zegt ze. "Dank u wel eh", zeg ik nog. "Geen probleem", zeggen ze. Ik ga terug naar de auto en rijd dan door naar Mamma Mia. Het wordt een lange dag overleggen dus onderweg stop ik nog om iets te kopen voor lunch. Als ik aankom bij de theaterzaal, groet ik mijn collega's en we gaan aan een tafel zitten, ver van elkaar. Tijdens de lunchpauze stuur ik een berichtje naar Juan.

T: "hey schat, alles goed daar"?
J: "ja we zijn aan het bespreken om alles uit te stellen en we bellen rond naar de theaters, en daar"?
T: "hier hetzelfde, uitstellen en rondbellen. Haal jij straks de kleine op"?
J: "ja is goed, rond wanneer ga jij thuis zijn"?
T: "geen idee de laatste show zal zond 18u zijn en erna gaan de nog iets gaan drinken, maar in ga niet zo lang blijven"
J: "oké tot vanavond lieverd, succes eh ly"
T: "dank u, jij ook ly2"

Pov Juan
We bespreken nog een hele tijd, rond 15:30u is het tijd om te vertrekken. "Tot de volgende", zeg ik tegen iedereen. Ik haal mijn spullen uit mijn loge en haal Romy op. Ik bel aan bij de crèche en ga naar binnen. Ze hebben alles van Romy al klaargezet dus zet ik het eerst in de auto. "Romy is nog aan het slapen, ik zal haar gaan halen", zegt de medewerkster. "Oké", zeg ik. Ik neem mijn dochter over en doe haar jasje aan. We nemen afscheid van de kinderverzorgers en gaan naar de auto. Ik klik haar vast en we vertrekken naar huis. Ik haal alles uit de auto en neem dan Romy op mijn arm. Ik doe de deur open en zet alles neer. "Mama"!, roept Romy. "Mama is niet thuis schat", zeg ik terwijl ik haar op de grond zet. Ik ga naar de keuken en leeg de vaatwas. Daarna zet ik Romy in haar kinderstoel en geef haar yoghurt. Ik haal haar er terug uit en laat haar spelen terwijl ik wat opruim. Ik zet mij op de grond en speel met haar. Ik maak een paar filmpjes en foto's en stuur die door naar Tinne om haar succes te wensen. "Oooh dank jullie wel, love you" stuurt ze terug. Ik begin aan het avondeten en zet dan Romy in haar kinderstoel. Ze eet flink en ik veeg haar mond af want ze hangt weer helemaal vol. Ik laat haar terug lopen en vul dan een flesje met water voor haar. Ik ruim de tafel af, kijk nog even tv met haar en neem haar dan mee naar de badkamer. Ik vul haar badje en kleedt haar ondertussen uit. Ik zet haar erin en was haar. Ze speelt met haar badspeeltjes en het water spat in het rond. "Zeg papa is nu ook helemaal nat, kapoen", zeg ik lachend. Ik was haar haartjes, dat is altijd drama. Ik neem haar uit bad, droog haar af en doe haar pyjama aan. Ik kijk nog even tv met haar tot ze in slaap valt bij mij. Ik neem een foto en stuur die terug door naar Tinne. Ze is nog niet klaar met de show dus verwacht ik nog geen antwoord. Ik neem Romy op en loop naar haar kamer. Ik doe haar slaapzak aan en leg haar onder het deken. Ik geef haar tut, knuffel en geef haar nog een kusje. Ik ga terug naar de living en begin met gamen. Romy begint rond 21:30u te huilen dus ga ik gaan kijken. "Wat is er schatje", zeg ik als ik haar op mijn arm neem. "Mama", zegt ze huilend. "Mama komt straks", zeg ik terwijl ik over haar rug wrijf. "Kom ga maar slapen", zeg ik. Ik wil haar terug neerleggen maar dan huilt ze nog harder. Ik zing de puzzel van ghost rockers omdat Tinne dat ook altijd zingt voor ze gaat slapen, maar zelf dat helpt niet. Ik leg haar neer als ze iets minder huilt en ga terug naar de living. Soms moet je ze gewoon laten uithuilen, hoe moeilijk dat ook is. Rond 22:45 komt Tinne thuis.

How it could've been Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu