𝐒𝐊𝐘𝐙𝐘𝐀| 21

3.1K 204 1
                                    

INCHEON International Airport, South Korea.

"Mana diorang ni?"soal Arslan yang dari tadi menunggu kedatangan STORM FAMILY.

"Singa Narnia!"jerit dua suara yang amat dikenali lalu Arslan menoleh dan terlihat Triston dan Theo yang meluru ke arahnya.

Dengan pantas Arslan mengelak.

Splash!

Theo dan Triston termasuk kolam air pancut di airport itu.

"Hahahahahaha masuk kolam!"gelak Dion yang baru tiba di situ bersama Aziel, Inara, Aries, Jace, Puan Fay dan Tuan Marcus.

"Hah tulah, buat perangai bodoh lagi, kan dah mandi kolam air pancut"kata Jace.

"Diamlah Matteo"kata Triston dan Theo serentak.

"Mummy, daddy"kata Arslan menyalam Puan Fay dan Tuan Marcus.

"Sky kat hospital lagi?"soal Puan Fay.

"Haah mummy, dia jaga Zya"jawab Arslan.

"What!?"jerit Aziel, Aries, Jace, Dion dan Tuan Marcus serentak kecuali Inara kerana dia sudah tahu gara-gara piglet beritahu.

"Sky jaga Zya?"soal Aziel tidak percaya.

"Haah, dari semalam dia jaga Zya"jawab Arslan membuatkan Aziel, Jace, Dion dan Tuan Marcus lagi terkejut. ' seriouslah Sky jaga perempuan?'

"Mana mummy tahu Sky jaga Zya?"soal Jace.

"Piglet beritahu semalam"balas Puan Fay.

"Sayang pun tahu?"soal Aziel pada Inara yang dari tadi tenang.

"Tahu, piglet cerita semalam"kata Inara lembut lalu Aziel menganggukkan kepala.

"Kenapa Aries tak tahu?"soal Aries.

"Sebab kau kecik lagi budak"kata Theo keluar dari kolam air pancut dalam keadaan basah lencun bersama Triston.

"Aries tanya papa singa bukan papa musibat"balas Aries selamba.

"Geram pulak aku dengan budak ni, makin lama makin savage mulut dia"kata Theo geram.

"Nama pun cucu mummy Fay, tak sah kalau tak savage"kata Triston.

"At least Aries savage, kepandaian Aries ke depan bukan macam korang, kebodohan yang terus maju tanpa brek"celah Jace.

Zap!

Serentak Theo dan Triston memegang dada kerana sentap manakala yang lain sudah ketawa.

"Uyo Jace, berapa lama simpan ni?"soal Arslan terkejut.

"Lamalah juga"balas Jace.

"Nice"kata Dion.

"Jom pergi hospital, mummy nak tengok bakal menantu mummy ni"kata Puan Fay.

"Eleh bakal menantu, mummy gedik"kata Theo dan Triston serentak.

"Arslan, tolong mummy bakar luggage piglet tu"kata Puan Fay.

"Okay, okay, sowwy mummy"kata Theo.

"Mummy menang, mummy menang"sambung Triston.

"Tahu takut"kata Puan Fay.

"Mantap Granny"kata Aries sambil memimpin tangan Puan Fay dan Tuan Marcus.

"Jom sayang"ajak Aziel sambil menarik lembut tangan isterinya.

Jace dan Dion hanya mengekor sahaja manakala Theo dan Triston berjalan sambil memeluk tubuh sejuk.

"Sejuk ke tu?"soal Arslan mengusik.

SKY DAYLEN: THE ASSASSIN Where stories live. Discover now