Bölüm 3. Geçmişin İzleri

384 21 16
                                    

Bölüm Şarkıları :
• Cem Adrian -Aylin Aslı 'Herkes Gidermi'
Barış Diri  ' Derinden '
• Model ' Sarı Kurdeleler'
" Dinlemenizi tavsiye ettiğim yerleri belirtirim."

Amine Mehru ' nun Geçmişi
*  Modelden Sarı Kurdeleleri Açabilirsiniz*

Yurtta yine ceza almıştım. Niye ? Sadece hakkımı aramıştım. Sadece adalet istemiştim. Sadece kadınların haklarının korunmasını istemiştim. Erkeklerin üstünlüğü olmadığını açıklamak istemiştim.  Onlara kadınların erkeklerin kölesi olmadığını söylemiştim. Cevap olaraksa dayak yemiştim. Daha yaşım neydi ? 3 ,4 hatta en fazla 5 . Bana demişlerdiki sen daha annenin babanın istemediği bir çocuksun, biz sana iyilik ediyoruzda bakıyoruz kıymet bile bilmiyorsun. Gerizekalı , akılsız o yaşında anlamadığım küfürler yemiştim ben.

Ama o prenses gibi bakılan çocuklara hiç özenmedim hiçbir zaman , çok kez düşmüştüm, çok kez sürünmüştüm. Ama o kadar çok çabalamıştım ki artık kendiliğimden kalkmayı öğrenmiştim. Öğrenmek zorunda kalmıştım. Çoğu kız  çocuk daha çocukken oynaması gerekirken evlenip çocuk doğuruyor. Bu ne kadar acı ama gerçek.

O zaman beni yurttan atmış neredeyse üstümdeki herşeyi almış sadece iç çamaşırlarımla kalmıştım. Hava soğuktu üşüyordum. Ama hayla içimde azim vardı. Yetiştirme yurdu tenha sokakların arasındaydı. Bir onsan neden yetiştirme yurdunu tenha iki sokak arasına koyarki ?
Sebebini hemen açıklayayım. Benim olduğum yetiştirme yurdu illegaldi. Çocuk kaçakçılığı yapıyordu, şerefsizler. Kadın kaçakçılığı, uyuşturucu ,kadın köle satışı istismar, tecavüzcü pisliklerdi onlar. Bu yaşımda bunları öğrenmemeliydim. Daha 5 yaşındaydım. Bunları bilmemeliydim. Daha beş yaşındaydım, bunların aynısını ben yaşamamalıydım.

İki tane tenha sokak girişi vardı. Birini seçmek zorundaydım. Sağa doğru yürümeye başladım. Yavaşça ve dikkatli adımlarla yürüyordum. Beş tane adam içmiş oldukları belli bir şekilde yayık yayık muhabbet ediyordu. Hepsi aynı anda ban döndü. Koşmaya başladım. Uzun boylu olan benim peşime takıldı. O en az içmiş olanı olmalıydı. Onun adımı benim beş adımım olduğu için hemen yakalamıştı.

Sert bir şekilde kucağına aldı aniden. Buz kesmiştim. Bağırdım, çığlık attım. Kaçmaya çalıştım. Üstümdekileri hızla çıkardılar. Diğer dört adam kemerlerini çıkartıyorlardı. Hepsi sırayla bana tek tek tecavüz etti. Artık çığlık atmaktan boğazım tahriş olmuş , tepindikçe dayak attıklarından çoğu yerim morarmış, kanamıştı. Hepsi tek tek işini bitirdikten sonra. Hiçbirşey olmamış gibi gitmişlerdi. Canım yanıyordu.

* Derindeni Açabilirsiniz *

Gözlerim kapanmıştı. Onlar herhalde benim öldüğümü düşünüyordu. Sahi bedenim bile yaşamak için savaş vermekten yorulmuştu. Ruhum  zaten ölmüştü artık. Yetimhanede yetersiz beslenme, yetersiz su vb. eksikliklerden zar zor yaşıyordum zaten  yaşama sebebim ise bağışıklığımın güçlü olmasındandı herhalde. Hayla etrafımdaki sesleri duyuyordum lakin hareket edecek gücüm kalmamıştı. Ama hayla azimliydim. En azından bu dünyada kadınların bir köle olmadığını, onlara istedikleri gibi davranamayacaklarını öğretecektim. Öğrenmek zorunda kalacaklardı.

Ne zaman yıkıldıysam , daha güçlü ayağa kalkacaktım. Ben kendime böyle öğretmiştim. Bazı adım sesleri duymaya başladım. Sonra koşma sesi buraya yaklaşıyordu. Bir adam olduğunubanlamış oldum. Önce nabzıma baktı. Sonra cebinden birşey çıkardı. Biraz tırsmaya başlamıştım. Biraz güç toplayıp parmağımı hareket ettirdim. Adam birşeyler söylüyordu karşıdaki kişiye , sanırım ambülans çağırıyordu. Artık herşeyden uzaklaşmaya başlamıştım. Sesler buğulaştı. Adam artık bana bağırıyordu. Son duyduğum adamın ban bağırmasıdı.  Adam bana benimle  kal diye  bağırıyordu. Buradan adamın iyi olduğunu anlamıştım. Sahi ya iyi olmak nedemekti peki ? Adama bu soruyu sormak istiyordum. Ama sesler tamamen durmuş ben hiçbirşey hissetmiyordu.

Bilincin yavaş yavaş yerine geliyor, sesler duyuyordum. Bu o adamın sesiydi. Ayrıca artık vücudumu hareket ettirebiliyordum. Ama boğazım çok kurumuştu. Tam konuşacağım sırada adam anlamış gibi su vermişti. Kana kana su içiyordum. Adam bana beni evlatlık almak istediğini söyledi. Bana beni ambulansla hastaneye getirdiğini , istersem bana bunu yapan kişilerden intikamımı alabileceğimi söyledi.

Bana okula gideceğimi, onun himayesinde olucağımı , lakin istersem yine bunları yapıp iyi bir yurtta veya yurt dışına çıkacağımı. Ve diğer insanlardan daha fazla zekam olduğunu üstün zekalı olduğumu söylemişti.  Ayrıca adının Barış olduğunu eklemişti.

* Herkes gidermiyi açabilirsiniz *
O günden sonra Barış Abi her dediğinj yapmıştı. İntikamımı almıştım. O bana herşeyini miras olarak bırakmıştı . Nedenini sorsamda söylememiş. Bana iki tane  mektup  bırakıp birini 18 birini 25 yaşında açıp okumam gerektiğini söylemişti.  Kendisine birşey olursa güçlendiğimi başa çıkabilieceğini fakat yardıma ihtiyacım olursa benim için herşeyi yapabilecek , bana yardım edecek insanlar olduğunu onların beni bulacağını, beni çok sevdiğini , onun evladı olduğunu ve onun her zaman kızı olduğumu söylemişti. Barış abi beni güçlendirmişti . Her anlamda.

Barış Abi ben 16 yaşındayken ölmüştü...

Ben 18 yaşıma girdiğimde  bana  her yaşımda bıraktığı hediyeden açıp, mektubuna bakmıştım mektubunda  ise  ;

Sevgili Amine Mehru' m ,
Adını ben koydum sana.
Ben sen daha 15 yaşındayken  hem kanser oldum hemde fatklı işlere battım.  16 yaşına girdiğinde ise , çocukluk arkadaşım tarafından üç yerimden vuruldum. Dört kurşun yedim. O gün çok içmiştim hemde.  Canım acımıştı ben kurşun yemeye  alışıktım . Bana koyan tek şey çocukluk arkadaşım olmasıydı. Diyeceksinki  bana : Nasıl vurulduysan nasıl yazdın mektubu? 
Güzel kızım ben daha önceden herşeyin kumpas olduğunu bildiğim halde gidiyorum .  Affet beni seni 16 yaşında bırakıyorum. Lakin bene bir faniyim sonuçta çok büyük bir aptallık yapa yapa belki bir umut  vazgeçer gidiyorum oraya . Bile bile aptallık yapıyorum kızım. Sen sen ol sakın umuduna çok güvenme . Kalbindeki merhametini kaybetme. Benim kaybedecwğim tek şey sensin. Ben zaten kanserden ölüyorum. Daha 27 yaşındayım. Gençsin iyileşirsin diyeceksen eğer bu mektubu okurken. Bugün zaten son günümdü . Bugün sabah seninle sonkez kahvaldı hazırladık.  Sonkez dövüştük. Son kez seni lunaparka götürdüm. Sonkez yüzme yarışı yaptık. Sonkez beraber uyuduk. Herşeyi sonkez yaptık. Ha söyleyeyim hiç birşeyi seni üzmek için yazmıyorum. Yine olsa yine yaparım seninle. Herşey için sağol güzel kızım . Hayatımın  son gününe kadar , hayatımın hepsini sana adamak isterdim ama elimden bu geliyor. Elveda bitanecik Amine Mehru'm gerçek aileni bul . Onlara bir şans ver. Ve hedeflerini gerçekleştirmeden gitme. Seni hep yukarıdan izliyor olacağım. Hep arkandayım ne yaparsan yap .

Bitanecik Barış Abin ...

Bunu okuduğum zaman kendime söz vermiştim pes etmeyeceğime dair . O günden bugüne adım Amine Mehru Şimşek nam' ı değer SAYE

Bölüm Nasıldı ?
Bu bölümde kadın ve çocuk haklarını ele aldım. Unutmayın hiçbir ćocuk erken yaşta evlenmemeli, evlenemez. Hiçbir kadın sizin köleniz değil. Onlarında sizin gibi hakları var. Kadınlar size karşı haklarınızı bilmeyen, size hor görenler varsa hadlerini bildirmekten çekinmeyin. Haklarınızı arayın.

İyi günler diliyorum...
~ 943 Kelime ~

Yayımlanan bölümlerin sonuna geldiniz.

⏰ Son güncelleme: Jun 08, 2023 ⏰

Yeni bölümlerden haberdar olmak için bu hikayeyi Kütüphanenize ekleyin!

 Gerçek Aile Amine Mehru Şimşek ( Kara )Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin