27. Kapitola

20 2 0
                                    

 Larkinsonová

Sledovala jsem, jak si Tom odběhl do kuchyně pro skleničku, pak si do ní nalil víno a s obezřetným pohledem upřeným na mě si sedl do čela stolu naproti.

,,Výborné víno, co říkáš?" usmála se na něho široce Stella, když ze své skleničky upil, čímž prolomila krátkou chvíli ticha, která mezi námi nastala.

Tom pomalu polkl, přičemž mi pohled bezděčně sklouzl k jeho výraznému ohryzku. Položil sklenku na stůl před sebou a úsměv jí pohotově oplatil. ,,Ano," přitakal, ,,moc víno nepiji, ale i tak musím říct, že tohle je překvapivě dobré." Stella se mu bez pochyb líbila. Nedalo se přehlédnout to, jak mu zjihl pohled, když ho upřel na ní. Ostatně ona se líbila téměř každému. Měla v sobě jakési kouzlo, kterým si v minulosti dokázala každého chlapa omotat kolem prstu. Nejspíš za to mohl její vzhled nevinné nanynky, za kterým zakrývala svojí opravdovou tvář. Zkrátka byla falešná jak zašité kapsy u kalhot. Za kamarádku byste jí mít asi nechtěli, ale za pravou ruku při podřizování si mužů rozhodně ano.

,,A co tedy piješ, když ne víno?" zajímala se Teressa.

Odtrhla jsem pohled od Stelly a zaměřila ho na černovlásku. Upírala na Toma pohled plný zájmu, avšak já prokoukla, že se jí v něm skrývalo ještě mnohem víc. Vrtalo mi hlavou jaký důvod měla k tomu, vybízet Toma aby s námi pil. Určitě měla něco za lubem. Podezřívavě jsem přivřela oči. Ale co?

,,No," protáhl Tom a pak si tlumeně odkašlal, ,,v poslední době vlastně nic, ale dřív jsem si rád vychutnal dobrou skotskou."

,,No jo, ne nadarmo se říká, že víno je pití pro dámy a skotská zase pro pány," zasmála se Stella.

Hned po ní se ozvala Seryna. ,,Ty tu ale nějakou skotskou mít budeš, nebo ne?" upřela svůj tázavý pohled na mě.

,,Nějaká by tu určitě být měla," odpověděla jsem.

,,Tak sem s ní, že?" mrkla Stella spiklenecky na Toma.

,,Ne, to je dobré," opáčil Tom.

,,Jen si řekni, Karyn to vadit určitě nebude," snažila se ho přemluvit Teressa.

Tom se ale tak lehce nedal. ,,vystačím si s vínem."

,,Tak fajn," kapitulovala až překvapivě brzy, ,,ale koukej trochu pít, ať je s tebou zábava!"

Jako na povel do sebe Tom vyklopil zbytek ze své skleničky a pak si znovu nalil.

,,Tak, Tome," pronesla opět Teressa po nějaké době, kdy jsme si spíš klábosily mezi sebou o klasických holčičích věcech jako byly nové módní značky, nebo trendy v líčení, a Toma poněkud ignorovaly. Zatímco on stihl dopít druhou skleničku.

Oslovený k černovlásce zvedl tázavý pohled, stejně tak jako já a vlastně všechny dámy v místnosti. Že by konečně odhalila o co se celý večer tak snažila? Mým přítelkyním muselo být určitě, stejně jako mě, jasné, že něco chystala, proto jí doslova hltaly nedočkavými pohledy, což si ona, soudě podle jejího samolibého úsměvu náležitě užívala. To byla celá ona, za každých okolností ve středu dění.

,,Řekni nám něco o sobě," vyzvala ho. ,,Býval si docela známý, ale i tak o tobě nic moc nevím," při slově známý se jí obličej zkřivil do kyselého úšklebku, rychle ho ale zamaskovala falešným úsměvem a loupla pohledem na mě, ,,Karyn, ty o něm něco víš?"

,,Moc toho není," přiznala jsem. Spíš než že bych přemýšlela nad tím, co všechno jsem o svém novém sluhovi věděla, jsem ale dumala nad tím, zda tohle bylo to, o co mé přítelkyni šlo. Chtěla z Toma snad vytáhnout nějaké pikantní informace? Z jakého důvodu?

Tom se oproti mě nad jejími možnými úmysly ani nepozastavil, bohatě si lokl vína a poslušně nám začal vyprávět o jeho dětství ve Wimbledonu. O velmi nadané matce a tátovi, který byl vědcem v oboru fyzikální chemie. Pokračoval svými školními léty, úspěchy v rugby a také prvními hereckými krůčky v divadelních hrách. Nezapomněl přidat i pár vtipných zajímavostí, jako byl například jeho strach ze žraloků a nebo jeho um v žonglování.

,,Určitě jsi musel chodit s hodně slavnými ženami," skočila mu do řeči Teressa zrovna když zastavil svoje vyprávění, aby si nalil další skleničku, ,,jaká byla nejslavnější?"

Tom se na chvíli zamyslel. ,,Asi Taylor Swift," odpověděl pak, ,,rozhodně to byl můj nejkontroverznější vztah."

,,Ano," vyhrkla Eleanor, ,,na to si vzpomínám."

,,Chodili jsme spolu ale jen pár měsíců," mávl Tom dlaní ve vzduchu, jako by to o čem jsme se zrovna bavili ani nestálo za řeč a poté skleničku na jeden dlouhý lok vyprázdnil.

,,Nebyla spokojená?" ušklíbla se na něho Teressa.

Ještě že měl Tom už opravdu hodně upito, takže si její jízlivý pohled vůbec nepřipouštěl a prostě odpověděl, ,,vadilo jí, jak se náš vztah propíral médii."

,,To nechápu," namítla Seryna, ,,myslela jsem si, že právě kvůli tomu do toho vztahu šla."

,,Třeba si se v ní spletla," namítla jsem.

,,A tvoje poslední přítelkyně?" vstoupila do rozhovoru Stella a upírala na Toma zvědavý pohled.

Tomovi se ve vteřině ztratila veškerá barva z obličeje. Trhl sebou a tvářil se jako by mu snad z těla vyprchal veškerý alkohol a nebo naopak jakoby si jeho tělo najednou řeklo, že toho vypil dost a že to muselo ven.

,,Zawe Ashton," odpověděl po chvilce rychle a zavrtal svůj pohled do stolu.

,,To je herečka, ne? Slyšela jsem, že se jí dost daří," přitakala Eleanor.

Tom však na její slova nereagoval a ani nikdo jiný. Zavládlo mezi námi dusivé ticho. Bylo jasné, že ona zmiňovaná Zawe nepatřila k tématům, o kterých by se Tom rád bavil a to ani po pár skleničkách. Možná pro něho hodně znamenala, nebo si s ní prožil obzvlášť ošklivý rozchod, těžko říct.

,,Pojďme tančit!" přerušila jsem nepříjemné ticho, vystřelila od stolu a přispěchala k rádiu.

,,Skvělý nápad!" přitakala dle mého očekávání Eleanor a také se ihned zvedla na nohy.

Poté, co se z rádia ozvala hlasitá melodická hudba se postavily i Stella se Serynou a vytáhly na nohy i neochotně se šklebící Teressu, takže jsme se zanedlouho pohupovaly do rytmu všichni kromě Eden a Toma. Pár rychlých písní vystřídalo několik pomalých, při kterých jsem se s úsměvem obejmula s Eleanor a tančila s ní ploužák. Seryna se Stellou a Teressou se zase chytily za ruce a pomalu se kolébaly na místě.

,,No tak, Tome," ozvala se zničehonic Teressa, pustila se Stelly a namířila prstem na Eden, která seděla u stolu tiše jako myška a jen sledovala dění kolem, stejně jako to dělala celý večer, ,,buď džentlmen."

Tom konečně zvedl svůj sklopený pohled a podíval se tam, kam Teressa ukazovala. Eden v tu chvíli zrudla jako rajče a stydlivě se na něho pousmála. A já sledujíc, jak se Tom pomalu zvedl, přistoupil k ní a elegantně k ní natáhl dlaň, pocítila bodavé píchnutí v hrudi. Raději jsem od nich rychle pohled odtrhla, přičemž jsem zahlédla Teressu, která se na mě ironicky usmívala.

Podřadní | Tom HiddlestonKde žijí příběhy. Začni objevovat