13.06.2023
Hayata geliş amaçlarımız farklıdır. Kimisi rutin bir hayat sürer ve daha ne olduğunu bile anlamadan hayata gözlerini yumar. Kimisinin bir amacı vardır ve hayatını o amaç uğruna harcar. Kimisi ise herkesinkinden çok daha farklı bir hayat sürer nedenini o da daha çözemez. Esrarengiz olaylarıyla sırlarıyla dolu bir hayat... Ve zaman o kadar acımasızdır ki sen daha neyin ne olduğunu anlayamadan başına geliverir.
Elimde ki anahtara dikkatle bakıyordum. Kafamda ise bir sürü soru vardı. Anlamlandırmaya çalışıyordum. Size demiştim ya, ben bir şeyi kafama takarsam tam takarım diye işte o yaşanıyordu şu an, bu anahtarda çözmemiz gereken bir gizem vardı ve benim karşıma boşuna çıkmamıştı hissediyordum.
"Bırak artık şunu sabahtan beri ona bakıyorsun." Burçak elinde kahvelerle yanıma geldi. mutfağımda ikimiz beraber kahve içiyorduk.
"Ne yapayım elimde değil? Bu anahtarda bir şey var beni ona çekiyor ister istemez ya da sadece takıntı yaptığım için öyle hissediyorum." Dedim kahvemden bir yudum alırken o sırada kapı çaldı. Burçak ayağa kalkıp kapıya yöneldi.
" Hoş geldin..."
"Hoş buldum..." Kapıda ki seslerini duyar duymaz merakla sordum.
"Kim gelmiş?"
"Ben geldim. Ne yapıyorsunuz bakayım bensiz bensiz." Sena içeriye o kadar büyük bir sevinçle girdi ki ben hariç herkes mutluydu anlaşılan.
"Sensiz olur mu Senacığım, dur sana da bir kahve yapayım." Burçak kahve yapmak için mutfak tezgahına geçerken Sena da yanımda ki sandalyeyi çekip oturdu. Merakla sordum.
"Hayırdır ne bu Neşe?"
"Dönem ödevimden tam puan almışım da onun heyecanı soluğu burada aldım."
"Çok sevindim. Peki ne üzerine yazmıştın." bir an için dün aslında bu soruyu sorduğum aklıma geldi ama Sena bozuntuya vermeden tekrar anlattı.
"Kanunînin devri, biliyorsun en uzun süreli tahtta kalan tek padişah." Heyecanı gözlerinden okunuyordu. Sena'nın bu tarih tutkusu nereden geliyordu hâlâ çözebilmiş değilim ama ödevine büyük özen gösterdiği gözlerinde ki heyecandan belli oluyordu.
"O ne elinde ki?"
"Anahtardan yapılmış bir kolye dün ormanda bulmuştum." Burçak Sena'nın da kahvesini yapıp yanımıza geldi.
"Bir bakabilir miyim?" Sena'ya kolyeyi verdiğimde özenle incelemeye başladı. Arkasını sağını solunu çeviriyordu hatta üzerindeki yazıları bile okumaya çalışıyordu."
ŞİMDİ OKUDUĞUN
ANAHTAR
Fantasy2023'ten 1539'a... Elif, Burçak ve Sena'nın sırlarla dolu yolculuğu... Üç yakın arkadaş bir gün pikniğe ormana giderler her şey çok güzel giderken içlerinden biri telefonla konuşmak için uzaklaştığında yerde parlak bir şey fark eder daha yakına geld...