♮❦⤜✵⤞❈◢◤⤥⤠☙◢◣❧⤟⤦◥◣❈⤟✵⤛❦♮
Pelbagai isu-isu yang telah timbul semenjak Arymla pergi meninggalkan tanah airnya itu. Hal ini semuanya berpunca daripada Rannie kerana Rannie ingin mencari tahu di mana Arymla berada sekarang namun sahabat-sahabat baiknya enggan memberitahu di mana dia berada kerana mereka mementingkan keselamatan dan keamanan Arymla di sana.
Kadellya juga enggan memberitahu di mana ia berada kepada Rannie kerana dia tahu bahawa gadis licik seperti Rannie ini hanya tahu menghapuskan riwayat seseorang yang berani menghalang jalannya daripada menambat hati Mikael Dean Éfraim itu. Kadellya sayang akan Arymla jadi dia sanggup menipu demi kebaikan dan keselamatan kawannya itu..
•
•
•
•
•
•
•
•
•Selepas kebaktian Ahad itu habis, semua jemaat keluar dari gereja lalu pulang ke rumah masing-masing sehingga..
•
•
•
•
•
•
•
•
•
•
•
•"BAGITAHU AKU, DI MANA ARYMLA SEKARANG?!", tengking Rannie dekat Kadellya..
"Kau tanya aku pun bukannya aku tahu dekat mana dia diterima untuk belajar di mana-mana luar negara and dia pun tidak bagitahu aku juga, macam mana?? Haa-", sahut Kadellya dengan nada yang sopan.
"Ishh, kau ni memang tak guna langsunglah!", sahutnya sambil menampar pipi Kadellya..hal ini membuatkan darah Jayden berdesir panas lalu dia pun melangkah ke arah Rannie kemudian dia menampar balik pipi Rannie itu dengan tempo yang sama.
"Kau tampar bini aku, aku tampar kau balik. Jangan ingat kau boleh tampar orang sembarangan.", katanya sambil mengusap pipi isterinya itu dengan lembut sambil berkata,
"Sakit ke sayang?? Dia tampar kasar sangat ke??", tanya Jayden..
"Taklah..saya okay je~ jangan risau ya??", sahut Kadellya lalu Jayden pun hanya pasrah mendengar jawapan isterinya itu sambil mengangkat anaknya lalu membawa mereka pulang untuk merawat isterinya sekiranya isterinya terluka.
Rannie hanya mendengus geram sambil menyepak kerusi besi yang ada di depan matanya itu dengan amarahnya yang semakin membarak. Mikael pula hanya mampu melihat perilaku bekas kekasihnya itu dengan pandangan yang kosong sambil menolak kerusi besi ke arahnya dengan kuat..
"Nak sepak lagi ke?? Haa sepaklah, sepak..kalau berselerak, kau kemas semua kerusi tu nanti, faham?!", katanya sambil berpaling muka dari Rannie dan terus keluar dari gereja..
"eee- Mikael..please lah terima I balik..I miss you so much..", katanya sambil memuncungkan bibirnya itu..
"Eyy gelilah aku tengok kau lama-lama..sangat-sangat menjijikkan. Dahla aku nak balik. Kau jangan nak buat hal dekat gereja ni, faham??", kata Mikael sambil menghidupkan enjin keretanya itu lalu dia pun pulang ke rumahnya sendiri.
"Aishh..Mikael ni kan..tak pernah sekali pun dia pay attention kat I..he's always paying attention to that stupid girl..eughh..i hate her so much..", kata Rannie dengan penuh dendam terhadap Arymla..
♮❦⤜✵⤞❈◢◤⤥⤠☙◢◣❧⤟⤦◥◣❈⤟✵⤛❦♮
Sementara Arymla yang berada di Gwangju, Korea:~
Arymla tidak boleh berhenti bersin akibat penyakit selesemanya yang sering mendatang..Arymla tidak boleh terdedah dengan permukaan yang sejuk terlalu lama kerana dia mudah jatuh sakit contohnya, sekarang~
Ramai kawan-kawan universitinya sanggup membelikannya ubat selesema yang lebih kuat dan mahal agar Arymla boleh sembuh dengan secepat yang mungkin dan ini membuatkan Arymla berasa terharu akan sikap kawan-kawannya yang prihatin dan kisah akannya itu..dia merasa bersyukur sekali lagi kepada Tuhan kerana Dia telah memberikan kawan yang baik seperti mereka.
Walaupun begitu, banyak juga cabaran yang dihadapinya di universiti itu misalnya pembulian, perfitnahan dan lain-lain lagi..banyak sekali isu-isu yang harus Arymla hadapi ketika ia masih berada di dalam universiti itu..Oleh kerana itu, Arymla sering berdoa kepada Tuhan agar orang-orang yang sering memfitnah dan membuli mental dan fizikalnya itu dijauhkan darinya..Arymla tidak sanggup untuk menahan perbuatan-perbuatan mereka itu..Arymla juga sering mendengar isu-isu hangat mengenai tentang seorang CEO baru di sebuah syarikat yang terkenal di tanah airnya itu..dia mendapat info dari situ melalui keluarganya sendiri..ada juga yang mengatakan bahawa Rannie bakal berkahwin dengan CEO itu..
Arymla mula berasa tidak sedap hati apabila mendengar berita mengenai Rannie dan CEO itu..Arymla berharap bahawa CEO yang dimaksudkan mereka itu adalah bukan Encik Mikael Dean Éfraim..dia tidak sanggup untuk melihat mereka berdua bersama walaupun mereka berdua telahpun berpisah buat sekian lamanya..Arymla telah lama menaruh hati dan perasaannya terhadap Encik Mikael ini akan tetapi, dia takut untuk meluahkan perasaannya terhadap Encik Mikael Dean Éfraim...
Tapi yang pasti adalah perasaannya terhadap Encik Mikael ini tertutup dan tiada siapapun yang boleh mengetahuinya selain daripada sahabat terdekatnya sahaja..dia tidak sabar untuk pulang ke tanah airnya sendiri untuk melihat rupanya sekali lagi walaupun kawan-kawannya sering menghantar gambar-gambar Encik Mikael Dean Éfraim.
Arymla berharap sangat yang pasal berita tentang perkahwinan CEO yang baru itu dengan Rannie tidak betul kerana Arymla berasa kasihan terhadap CEO itu nanti sebab Rannie adalah seorang perempuan mata duitan..Arymla juga berharap bahawa Rannie tidak akan pernah sesekali pun berjumpa dengannya lagi..
Arymla berasa terancam akannya kerana Rannie sering memberinya death threats dan amaran kepadanya jika dia sering mendekatkan dirinya dengan Mikael dan hal ini telah membuatkan hatinya risau dan gelisah akibat perbuatannya itu..Arymla sendiri pun bingung kerana macam mana Rannie dapat tahu di mana tempat dia sambung belajar itu..Oleh kerana itu, dia pun terus melaporkan perkara ini kepada ayahnya dengan laju kerana dia risau kalau Rannie terus menerus menghantar surat-surat yang mengandungi perkataan-perkataan kotor, kertas yang dilumuri dengan darah atau apa-apa pun, janji ia ada cecair merah pada kertas itu seolah-olah Rannie menginginkan Arymla untuk mati awal..
Maka dengan itu, sistem pertahanan di universiti itu juga semakin meningkat akibat penghantaran surat dan pakej yang misteri namun amatlah mengtraumakan, dikawal ketat oleh penjaga-penjaga hostel itu. Semua barang-barang yang dihantar ke hostel itu akan disemak dan mereka juga akan scan barang itu sekiranya ia terlihat agak mencurigakan..
Hakehh..another chapter done.. Can you guys guess what's going to happen next?? See u on the next chapter~ babaiii~!! Jan lupa vote yahh<3!! Love you <33!!
YOU ARE READING
𝔒𝔲𝔯 𝔉𝔞𝔱𝔢
RomanceSemuanya bermula dari seorang penari rebana yang telah terjatuh hati apabila melihat seorang pemimpin puji sembah yang segak di gerejanya... Setiap kali mereka berjumpa dan berbual bersama, hatinya tidak dapat berhenti berdegup kencang dan hampir sa...