❺~𝑏𝑒𝑟𝑖𝑡𝑎 𝑚𝑒𝑛𝑔𝑒𝑗𝑢𝑡

2 2 0
                                    

  ♮❦⤜✵⤞❈◢◤⤥⤠☙◢◣❧⤟⤦◥◣❈⤟✵⤛❦♮

  Setelah mereka habis bertemu janji itu, mereka terus pergi ke rumah anak-anak mereka untuk membincangkan perkara tersebut..

  ♮❦⤜✵⤞❈◢◤⤥⤠☙◢◣❧⤟⤦◥◣❈⤟✵⤛❦♮
  ~: Keluarga Mikael :~
  ♮❦⤜✵⤞❈◢◤⤥⤠☙◢◣❧⤟⤦◥◣❈⤟✵⤛❦♮

"Nak, mari sini sebentar..kami ada benda nak bincang dengan kamu nih..", kata Encik Éfraim..

"Kenapa papa?? Ada apa-apa yang terjadi time meeting tadi ke??", sahut Mikael yang sedang berdiri di sudut dapur rumahnya situ..

"Tak ade lah..duduk dulu nak oii janganlah berdiri macam tiang kayu dekat situ..", kata Puan Elizabeth pula..

"Elehh mama ni la eyy- yolah yolah, saya datang nih..", katanya sambil duduk di sofa yang satu lagi sambil menatap muka milik kedua-dua ibu bapanya itu dengan pandangan yang lembut..

"Ahem, well as you can see..we had a deal of building a fancy hotel..a luxurious hotel..", kata ayahnya itu..

"Uh-huh?? And then?? What is it going to do with me?? Please tell me that I'm not one of your deals?", sahut anaknya pula..

"Erm..tbh, we did made you one of it..we decided to make you with Mr. Stephen and Mrs. Wilma's daughter, Arymla to be married to you in this case..please don't be mad??", kata ibunya dengan nada yang takut kerana anaknya juga mempunyai sifat yang cepat marah akan sesuatu perkara jika tidak benar..

"Huh?! Dikahwinkan dengan Arymla?! Korang ni biar betul?? Bukankah dia masih berada di Korea??", jawab anaknya..

"Sudah balik tadi kata ibu bapanya dan sudah bekerja sebagai seorang doktor..so in that case, you will be married to her in this week. No objection, understood??", ucap bapanya dengan nada yang agak menekankan ayatnya itu..

"A doctor huh?? Hmm..but i'm still young for this marriage?! Mom dad..you do know that i need to be very focus on this new work..especially as the future CEO of dad's company..if i'm getting married to her, what would i give her to eat?? To live?? How??", katanya sambil memakan coklat Kinder Bueno dengan berasa geram akan keputusan ayahnya yang secara tiba-tiba ingin mengahwinkannya dengan perempuan yang baru ia kenali di gerejanya beberapa tahun yang lalu..

"Maafkan kami nak, tapi inilah satu-satunya cara untuk membangunkan pembinaan hotel baru dan mewah itu..mahu tak mahu, kamu kena juga bersetuju dengan perjanjian ini..pasal yang tu, tak payahlah risau sangat..kan dia sudah bekerja juga..", sahut ibunya dengan nada yang lega sedikit..

"Ishh mama nih..hmph..dia tak apa sebab dia memang dah mula bekerja..tapi anak mama seorang ini yang belum masuk pejabat lagi haa sebab papa asyik-asyik cakap yang saya ni belum sedia lagi untuk menjadi seorang CEO..", katanya lagi sambil memuncungkan mulutnya seolah-olah dia sedang merajuk dengan kedua-dua ibu bapanya..

"Hmm tengoklah anak awak tu..sikit-sikit merajuk..sikit-sikit merajuk..haihh..apalah nasib ada anak yang kuat merajuk nih..", kata bapanya kepada ibunya..

"Anak awak juga tu tau?? Lagipun, dia memang sudah bersedia lah nak jadi seorang CEO, sayang..takkanlah nak halang dia pula?? Biarlah dia masuk pejabat kamu tu..biar dia biasa dengan persekitaran pejabat kamu tu..eyy kamu ni lah..", sahut ibunya kepada sang ayah dengan nada yang geram..

"Haishhh..yelah yelah..tomorrow he'll come with me and i'll let him handle the company so that he could work on it..", kata bapanya pula..

"Uishh betul ke papa?? Papa biarkan saya masuk pejabat papa esok?! Wahhh~!! Makasih yaa~", ucap Mikael sambil flip hair depan mereka berdua..

𝔒𝔲𝔯 𝔉𝔞𝔱𝔢Where stories live. Discover now