♮❦⤜✵⤞❈◢◤⤥⤠☙◢◣❧⤟⤦◥◣❈⤟✵⤛❦♮
Ibu bapa mereka berdua telah menyuruh bakal suami dan isteri ini untuk pergi ke sebuah kedai butik yang berdekatan di pasar dan membeli gaun dan baju tuxedo serta barangan kemas untuk hari perkahwinan mereka pada lusa hari.
Mereka berdua hanya mampu pasrah dan serahkan segalanya kepada Tuhan agar hari perkahwinan mereka itu akan berjalan dengan lancar lusa ini.
Mikael terus pergi mengambil Arymla di kawasan hospital kerana Arymla bekerja di sana..Jadi, dia pun pergi menjemputnya dari sana lalu dengan cepat-cepat dia memandu keretanya ke sebuah kedai butik dan tanpa ia sadari, ada seseorang yang telah mengikuti mereka dari belakang tanpa diketahui oleh mereka berdua langsung pun..
"Ary, awak suka warna apa eh??", tanya Mikael kepadanya..
"Huh?? Ary?? Siapa pula Ary nih??", sahut Arymla..
"Awaklah sapa lagi en?? Itu nickname yang abang nak bagi kepada awak..", jawabnya dengan laju sambil tersenyum..
"Ohh..ermm..saya suka warna ungu~ Kenapa??", katanya lagi..
"Ungu eh?? Okay, kejap ehh~", Mikael terus pergi mencari gaun yang berwarna ungu dan setelah dia menjumpai gaun yang sesuai untuknya, dia pun pergi kepada Arymla dengan laju-laju..
"Nahh, cuba awak pakai gaun ini, dulu~", katanya sambil tersenyum manis ke arahnya..
Arymla pun mengangguk lalu dia terus mengambil gaun itu dan pergi ke bilik persalinan wanita lalu memakainya di sana..Seusainya dia memakai gaun itu, dia pun keluar dari bilik itu kemudian dia pergi ke arah Mikael sambil pose..
"Ermm..awak rasa gaun ini sesuai tak??", tanya Arymla dengan nada yang lembut..Mikael pula berasa tertegun apabila melihat bakal isterinya menggunakan gaun ungu itu..sungguh cantik di matanya itu sehingga dia susah mahu berpaling ke arah yang lain..
"Ya, ya..sangat..sangat sesuai~ kejap saya nak cari tuxedo yang sama warna dengan gaun awak itu dulu, ye??", sahut Mikael dengan nada yang teruja sambil pergi mencari tuxedonya itu namun, dia tidak menjumpainya..
"Ehh, takde tuxedo yang matching ke??", katanya dengan nada yang perlahan..sikit lagi dia mahu berputus asa kerana tidak menjumpai warna tuxedo yang sesuai dengan gaun bakal isterinya itu..
Sehinggalah~
"Ermm..abang Mikael..tengok apa yang saya jumpa~", kata Arymla kepada Mikael sambil menunjukkan baju tuxedo itu kepadanya..
YOU ARE READING
𝔒𝔲𝔯 𝔉𝔞𝔱𝔢
RomantizmSemuanya bermula dari seorang penari rebana yang telah terjatuh hati apabila melihat seorang pemimpin puji sembah yang segak di gerejanya... Setiap kali mereka berjumpa dan berbual bersama, hatinya tidak dapat berhenti berdegup kencang dan hampir sa...