BAB 20

889 36 2
                                    



✧══════•❁❀❁•══════✧
𝔎𝔞𝔰𝔦𝔥 𝔖𝔞𝔫𝔤 𝔓𝔢𝔫𝔠𝔦𝔫𝔱𝔞 𝔖𝔢𝔧𝔞𝔱𝔦
✧══════•❁❀❁•══════✧





        IRIS menghembus nafas perlahan. Letih. Jam tangan di kerling. Dah nak masuk waktu isyak dah. Mujur dia dah solat maghrib sewaktu berada di kafe tadi. Pintu utama vila yang terpampang jelas lagi besar dia tolak perlahan. Salam diberikan.

"Waalaikumussalam." Muncul kelibat Riz Amriiz dari balik pintu. Senyum kecil di pamer penyambut kepulangan isterinya.

"Hai sayang. How was your day?" soalnya.

"Abang..." Keningnya terjongket menanti jawapan.

"Letih.." adu wanita itu. Dia tersenyum lalu di tarik tubuh itu masuk ke dalam pelukan. Belakang badan Iris di usap perlahan.

"Dah solat?" soalnya perlahan. Sesekali ciuman dilabuhkan di tepi dahi Iris.

Iris cuma mengangguk kecil dalam pelukan. Muka di tekan lebih dalam menghidu bauan suaminya.

Wangi.

Hilang rasa letih kalau macam ni. Kedua tangan erat melilit pinggang suaminya.

"Jom naik. Bersihkan diri lepas tu turun makan. Nanti boleh rehat." Pipi Iris di usap lembut. Redup dia memandang. Pandangan yang sarat dengan cinta.

"Dukung," gumam Iris. Riz Amriiz tergelak kecil.

"Baik." Iris di dukung gaya pengantin. Sesekali ciuman dilabuhkan di segenap wajah Iris yang galak memandangnya dari bawah. Tangan wanita itu juga gatal mencuit bibirnya. Dia cuma melorek senyum.

Pasangan suami isteri yang berada di ruang tamu utama berpandangan sebelum senyuman muncul. Sedari tadi mereka berdua diam memerhati gelagat anak menantu mereka.

"Sebijik perangai abang," komen Puan Besar Dian.

"Anak abang. Biasalah," balas pula Tuan Besar Riz Amsyar. Dia akui yang anak sulungnya memang mengikut perangainya seratus peratus. Romantik tak kena tempat.




✧══════•❁❀❁•══════✧
𝔎𝔞𝔰𝔦𝔥 𝔖𝔞𝔫𝔤 𝔓𝔢𝔫𝔠𝔦𝔫𝔱𝔞 𝔖𝔢𝔧𝔞𝔱𝔦
✧══════•❁❀❁•══════✧






        "COME," panggilnya saat Iris keluar dari bilik mandi. Tuala kecil sudah sedia dipegang. Iris di tarik agar duduk di depannya. Kedua kaki dibuka luas memberi isyarat agar wanita itu duduk ditengah.

"Eh jangan tidur," tegurnya saat melihat Iris tersengguk-sengguk. Letih sangat ni. Ikutkan hati dia biarkan saja Iris tidur tapi isterinya tak makan lagi.

"Hmm..."

"Jom turun." Dia bersuara setelah selesai mengelap rambut wanita itu.

"Abang," seru Iris.

Langkahnya terhenti lalu berpaling ke belakang. Kening di jongket.

"Abang sanggup biarkan sayang turun dengan pakaian ni?" soal Iris menahan senyum. Sekarang ni siapa yang letih, dia ke suaminya. Boleh pula lelaki itu tak perasan yang isterinya ini masih dalam sepersalinan jubah mandi.

Mr. Riz's PropertyWhere stories live. Discover now