BAB 49

449 20 0
                                    

PERUT yang membusung diusap lembut sambil melangkah perlahan menuju ke dapur

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

PERUT yang membusung diusap lembut sambil melangkah perlahan menuju ke dapur. Mengah sekejap bila melihat jarak ruang tamu dan dapur. Rasa macam nak duduk dekat atas kerusi roda pun ada. Penangan bila rumah terlalu besar.

"Eh, Iris nak apa?" Tangan naik memegang sisi meja. Ibu mentuanya di pandang.

"Cari abang."

"Oh, along ada dekat atas. Katanya tadi nak naik atas nak mandi. Rasanya tengah bersihkan bilik mandi tu. Itu yang tak reti nak turun dari tadi." Gelaknya terhambur mendengar perlian mama.

"Tak apalah ma. Iris nak tengok abang dulu."

"Yalah. Kejap lagi turun tau. Makan tengah hari dah nak siap ni."

"Baik ma." Langkah dibuka menuju lif. Tingkat atas menjadi tujuannya.

"Abang?" serunya ketika melangkah masuk ke dalam bilik.

"Abang kat sini!" Suara lelaki itu kedengaran dari dalam bilik pakaian. Segera dibuka langkahnya.

"Abang buat apa?" soalnya setelah pintu ditolak ke tepi. Dipandang lelaki itu yang ralit melipat baju bayi. Spontan bibirnya melukis senyum. Tak sabar nak menantikan kelahiran anak mereka.

"Abang kemas baju baby dengan keperluan sayang nanti." Tangan bergerak seiring mulut menjawab soalan isterinya.

"Mana kain batik sayang? Takkan nanti lepas bersalin nak pakai seluar pula." Jenuh dia mencari kain batik isterinya. Wardrobe di dalam bilik itu sudah di geledah namun kain batik isterinya tak kelihatan.

"Lah kan sebelum ni abang tak bagi Iris pakai kain batik. Kononnya mengancamlah, abang tergodalah." Tercebik-cebik bibirnya meluahkan rasa ketidakpuasan hatinya.

"Oh ya?" Bibirnya terjongket spontan melihat reaksi terkejut suaminya. Sejak bila entah lupa ingatan. Sebelum ni lelaki itulah yang berleter panjang di depannya bila dia memakai kain batik di rumah.

"Sayang letak mana?"

"Ada dekat rumah. Iris tak bawa balik ke sini." Riz Amriiz diam seketika.

"Tak apalah. Lepas makan nanti abang pergi ambil kain batik sayang sekali nak cek rumah tu. Sayang nak berapa helai?" Baju yang sudah berlipat dimasukkan ke dalam beg yang berada di tepinya.

"Abang bawa beg tu sekali. Iris dah letak siap-siap dalam beg warna hitam dalam almari belah kiri."

"Yang lain? Dah tak ada barang nak ambil dah?" Iris menggeleng.

"Rasanya tak ada."

"Yalah."

"

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.
Mr. Riz's PropertyWhere stories live. Discover now