Aflevering 1- Lake Valley Vormt

34 1 0
                                    

'Ruben! Je ontbijt staat klaar!' roept een stem beneden aan de trap. 

'Ja mam, ik kom eraan bijna klaar met omkleden!' reageert Ruben, terwijl hij snel zijn trui aandoet. Op de trui prijkt op borsthoogte het Logo van Lake Valley jr High, de nieuwe school waar hij vandaag eindelijk mag beginnen.  Het is de Nederlandse tak van het beroemde Raimon jr High uit Japan. Die school heeft meerdere voetbal legenden voorgebracht zoals Mark Evans 25 jaar geleden. Bijna iedereen van die generatie is nu gestopt en zijn via het voetbal versterkingsprogramma als trainers opgeleid en Lake Valley zal een van deze spelers als nieuwe coach krijgen. 

Grijnzend kijkt Ruben in de spiegel en is trots op zijn keuze om bij deze school te studeren en voetbal te gaan spelen. Toch bekruipt hem toch een gevoel van boosheid, zijn vorige school Advanced Academy was niet blij hiermee. Hun aanvoerder en ex-vriendin Phoenix was woest en hij kreeg dus veel trappen na. Maar ach ze hadden het er toch zelf naar gemaakt? bedenkt Ruben zichzelf. Dan loopt hij naar beneden waar zijn ouders al op hem wachten voor het ontbijt. 

Als hij beneden komt gaapt zijn vader net bijzonder luid en Ruben kan het niet laten om even te reageren. 'Awh is onze oude man een beetje moe? Ja pap, moet je ook maar geen Europese wedstrijden spelen met AZ.' zegt Ruben. 

'Wacht jij maar jongeman tot je zelf profvoetballer bent.' zegt zijn vader speels. 

'Wie zegt dat ik profvoetballer wordt? Misschien koop ik morgen een tutu en word ik ballet danser!' zegt Ruben plagend voordat hij een hap van zijn roer ei neemt. 

'Doe dat en ik onterf je' zegt zijn vader terwijl hij zijn lach in probeert te houden. 

'Ja kletskousen, dooreten. Luca, jij moet naar training en Ruben moet naar school.' zegt zijn moeder streng terwijl ze Luca een speelse tik op zijn achterhoofd geeft. 

'Ja, mijn lieve Eliza.' zegt Luca.

Ruben rolt met zijn ogen 'Ja ha, ik schiet al op.' 

'Toon, Ruben. Hier hebben we het al over gehad.' zegt zijn vader. 'Bied je excuses aan.'

'Sorry, mama.'

'Maakt niet uit, lieverd. Ik weet dat je last hebt van je hormonen. Laat ze alleen wat minder winnen, alsjeblieft?' zegt zijn moeder met een valse grijns.

Ze kijken elkaar aan en barste dan in lachen uit. Ruben eet snel zijn ontbijt op en vertrekt naar school. Onderweg op de fiets komt hij zijn vriend en nieuwe teamgenoot Mark Ligthning tegen en samen fietsen ze naar school. Op school gaan de lessen snel voorbij en rond een uur of 3 in de middag staan ze op het veld omgekleed en al. 

'Blij je erbij te hebben maatje, onze oude keeper is vorig jaar afgestudeerd dus we konden wel een nieuwe gebruiken.' zegt een van de jongens en stelt zich voor als Gio Forrest. 

'Fijn om erbij te zijn, jij bent de aanvoerder toch?' zegt Ruben terwijl hij zijn handschoenen aantrekt. 

'Nou ja meer een interm aanvoerder. Ik ben een 4e jaars, dus ik heb liever een jonger iemand die het team langere tijd kan leiden' Zegt Gio een beetje ongemakkelijk lachend. 

'Duidelijk toch?' reageert Ruben, die het wel snapt.

'Zeg komt de coach nog of zullen we zelf maar beginnen?' zegt de nummer 10 van het team.

'Beetje chillen Robin, ik vind dit wel relaxt' zegt een donkere jongen met rasta haar. 

'Jij bent gewoon bang voor conditie training, Denzel' zegt een jongen met warrig haar waar nog halmpjes stro in te vinden zijn. 

'Frank hou je mond eens, je hebt zelf ook geen zin in conditie.' zegt een meisje met grijs haar in een staart waar zich een paars lokje in haar pony bevind. 

Inazuma Eleven overdrive Seizoen 1Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu