Terwijl de zon langzaam onderging en de lucht een warme tint kreeg, reed het team van Lake Valley naar de wedstrijd tegen Speedway Academy. De busrit was gevuld met opgewonden gesprekken en nerveuze anticipatie op de komende wedstrijd.
In de bus begonnen verschillende spelers gesprekken over de twee meest opvallende onderwerpen van de afgelopen dagen: de ruzie tussen Max en Lewis, en het gedrag van Shane.
Ruben, zittend aan het gangpad, draaide zich om naar Jay, die achter hem zat. "Heb je gehoord over die ruzie tussen Max en Lewis op Speedway Academy waar Kathy en ik bij waren? Het lijkt erop dat het team daar behoorlijk verdeeld is."
Jay knikte, zijn frons diep. "Ja, ik hoorde er iets over. Het is zorgwekkend, vooral zo vlak voor de wedstrijd. Hopelijk kunnen ze hun verschillen opzij zetten en als team spelen anders is er niks aan."
Aan de andere kant van het gangpad zat Kathy, haar wenkbrauwen gefronst terwijl ze nadacht over het gedrag van Shane. "Ik snap echt niet waarom Shane zo'n aparte houding heeft. Hij reist apart van de groep en gedraagt zich als een diva. Dat helpt ons team echt niet."
Naast Kathy zat Milo, die instemmend knikte. "Echt waar. Het is alsof hij denkt dat hij beter is dan de rest van ons. We hebben geen tijd voor ego's, vooral niet voor zo'n belangrijke wedstrijd."
Terwijl de bus verder reed, waren de gesprekken gevuld met bezorgdheid en reflectie over de uitdagingen die voor hen lagen. Met de wedstrijd tegen Speedway Academy in het vooruitzicht, wisten ze dat ze als team moesten samenwerken en hun beste spel moesten laten zien om te kunnen winnen.
Terwijl de bus zich voortbewoog over de weg, draaide Ruben zich naar Kathy, die naast hem zat, en vroeg: "Hoe voelt je arm vandaag, Kathy? Nog steeds pijn?"
Kathy glimlachte lichtjes, haar ogen een beetje vermoeid maar haar stem vastberaden. "Nee, het gaat eigenlijk al een stuk beter. Ik heb nog steeds moeite met bewegen, maar de pijn is gelukkig weggetrokken."
Ruben knikte begripvol. "Dat is goed om te horen. Het spijt me echt van wat er gebeurd is met Shane en dat je daardoor geblesseerd raakte."
Kathy schudde haar hoofd. "Maak je geen zorgen, Ruben. ik red me wel lieverd, het was jouw fout niet."
Ruben knikte, maar zijn frons bleef. "Toch voel ik me er nog steeds rot over. En dan die ruzie tussen Max en Lewis, dat maakt het allemaal nog ingewikkelder."
Kathy zuchtte en knikte begrijpend. "Ja, het lijkt erop dat de spanningen hoog oplopen bij Speedway Academy. En Ruben, je had misschien beter niet kunnen provoceren toen dat schot op ons afkwam. Dat was behoorlijk onhandig."
Ruben krabde even aan zijn achterhoofd, een lichte blos op zijn wangen. "Ja, je hebt gelijk, dat was niet mijn slimste zet. Maar ik zag er cool uit of niet."
Kathy rolde met haar ogen. "Maak je geen zorgen dat weet ik, Laten we gewoon ons best doen en ons concentreren op de wedstrijd. We kunnen dit, Ruben."
Na een korte rit arriveerde het team van Lake Valley bij Speedway Academy, waar Lewis en zijn coach hen stonden op te wachten. Lewis stond daar met een arrogante grijns op zijn gezicht, zijn houding vol minachting terwijl hij het team begroette. "Nou, jullie zijn er eindelijk. Laten we snel beginnen, ik heb belangrijkere dingen te doen dan tijd te verspillen met een stelletje overschatte zwakkelingen. Ik heb een contractbespreking in Engeland met de Blanco Peacocks en ik kan me niet veroorloven om te laat te komen vanwege jullie."
Met die woorden draaide Lewis zich om en liep arrogant weg om zich om te kleden, zijn arrogante houding duidelijk zichtbaar voor het hele team van Lake Valley.
De coach van Speedway Academy, een vriendelijke man met een grijze baard, liep naar voren en bood zijn excuses aan voor het gedrag van Lewis. "Excuseer zijn houding, jongens. Lewis kan soms een beetje... moeilijk zijn. Ik ben Niki Lukner, de coach van het team voor dit seizoen. Ik heb de leiding overgenomen nadat de oude coach werd weggestuurd."
JE LEEST
Inazuma Eleven overdrive Seizoen 1
Fanfiction25 Jaar na de strijd tegen de Orion Foundation begint Heath Moore aan een nieuwe uitdaging. Via de Wereldbond worden hij en nog andere bekende oud voetballers uitgezonden naar verschillende landen waarvan het jeugdvoetbal in het slop is geraakt. Hea...