Aflevering 5: Vissers en voetballers - Lake Valley tegen Ocean Jr High

10 0 0
                                    

De spelersbus van Lake Valley baande zich een weg door kronkelende wegen, onderweg naar Enkhuizen voor de wedstrijd tegen Ocean Jr High. Terwijl de opwinding in de bus voelbaar was, zaten Mark en Kathy naast Ruben, nieuwsgierig over hun aanstaande tegenstanders.

"Ken je het team van Ocean Jr High, Ruben?" vroeg Mark terwijl hij uit het raam keek.

Ruben knikte terwijl hij zijn gedachten ordende. "Ja, ik ken ze. Het zijn zeker geen slechte spelers, maar over het algemeen zijn ze een middelmatig team. Hun kracht zit hem vooral in twee spelers: Mazen Lodon en Felicity Siren."

"Vertel ons meer," drong Kathy aan.

Ruben leunde achterover en begon uit te leggen: "Mazen is hun sterspeler, een aanvaller. Hij heeft een indrukwekkende vaardigheid, maar hij is erg egoïstisch. Hij speelt vaak alleen en negeert zijn teamgenoten. Zijn spel wordt aangedreven door hoe zijn stadsgenoten hem aanbidden."

Lucas Star, de teamanalist, mengde zich in het gesprek. "Precies. Hij heeft een nogal macho persoonlijkheid en als hij wel eens samenspeelt, is het meestal omdat zijn vriendin Felicity hem dat vraagt. Maar dan nog, hij geeft vaak af op zijn medespelers als ze fouten maken."

Mark en Kathy keken elkaar bezorgd aan. "Dat klinkt niet als een gemakkelijke tegenstander," merkte Kathy op.

Ruben knikte ernstig. "Precies. En Felicity, hun keepster, is ook niet te onderschatten. Ze zijn de hoekstenen van het team en brengen Ocean Jr High vaak tot de kwartfinale of halve finale van het regio toernooi."

De bus naderde de stad Enkhuizen, het team klaar voor de uitdaging die voor hen lag. Wetende dat ze een tegenstander met een sterke individuele speler en een solide keepster zouden tegenkomen, bereidden ze zich mentaal voor op de strijd die hen te wachten stond.

Terwijl de bus tot stilstand kwam en het team zich klaarmaakte om het veld te betreden, voelde de lucht geladen met zowel anticipatie als een zekere gespannenheid. Lake Valley was vastberaden om zich te meten met Ocean Jr High, klaar om de krachten te bundelen en te laten zien dat voetbal een teamsport was die draaide om samenwerking en inzet van alle spelers, niet alleen om individuele talenten.

Het fluitsignaal klonk en Lake Valley begon sterk aan de wedstrijd tegen Ocean Jr High. De spelers bewogen vlot over het veld, strategisch posities innemend en snel spel opbouwend. In de eerste minuten creëerden ze verschillende kansen, waarbij Lars een cruciale kans kreeg.

Lars, die op het laatste moment in het team was gekomen, kreeg de bal op een gunstige positie. Zijn blik was vastberaden terwijl hij zich voorbereidde op zijn kenmerkende schot, de 'DRAKENPOEIER'. Terwijl hij uithaalde, hield het hele team zijn adem in.

Met een krachtige trap lanceerde Lars de bal richting het doel, maar tot hun ontsteltenis wisten ze niet dat Felicity Siren, de keeper van Ocean Jr High, een verrassende techniek in petto had. Ze voerde een beweging uit die Heath en Elliot bekend voorkwam uit hun oude team. Een roterende beweging met haar armen en plotseling begon er water te verzamelen in een draaikolk.

Vervolgens stootte Felicity haar hand tegen dit water, waardoor een straal van water ontstond en een hand tevoorschijn kwam die de bal keer op keer afweerde. Deze techniek, genaamd 'Plons Schild', was een onverwachte en krachtige verdedigingsmethode die hun aanvallende pogingen leek te verijdelen. 

Zelfs Denzel en Dora, die zonder een supertechniek schoten, werden gestuit door Felicity's verbazingwekkende vaardigheid. Ze waren machteloos tegen haar effectieve afweer.

Jay, afkomstig van Liverpool Fenix, werd zwaar bewaakt door meerdere verdedigers van Ocean Jr High, waardoor hij nauwelijks in een aanspeelbare positie kon komen. Hoewel hij probeerde ruimte te creëren, waren zijn bewegingen voorspelbaar voor de goed georganiseerde verdediging van Ocean Jr High.

Inazuma Eleven overdrive Seizoen 1Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu