De spelersbus reed met een rustige snelheid richting De Kuip, waar de finale tegen Advanced Academy zou plaatsvinden. De sfeer in de bus was gespannen, maar tegelijkertijd gevuld met anticipatie en opwinding. Achterin de bus zat Ruben, zijn blik gefixeerd op het landschap dat aan hem voorbij trok. Zijn gedachten waren echter ver weg, bij zijn oude team en hun corrupte aanvoerster, Phoenix.
Kathy, die naast hem zat, merkte zijn nervositeit op en tikte hem zachtjes aan. "Hé, schatje. Alles goed?"
Ruben draaide zich naar haar toe en glimlachte zwakjes. "Ja, ik ben gewoon een beetje nerveus. Het is niet elke dag dat je tegen je oude team speelt."
Daniel, die aan de andere kant van het gangpad zat, leunde naar voren. "Je zei eerder dat Phoenix het team behoorlijk manipuleert. Klopt dat?"
Ruben knikte. "Ja, dat klopt. Phoenix heeft het team in haar greep. Ze dwingt hen om vals te spelen en houdt hen in een ijzeren greep. Kenneth Menzo, een goede vriend van mij, en een paar andere spelers zijn het er niet mee eens, maar ze zijn bang om iets te zeggen. Ze vrezen voor hun voetbalcarrière."
Jay keek bezorgd. "Dus ze spelen tegen hun wil in? Dat is vreselijk. Hoe kunnen we hier tegen vechten?"
Ruben haalde diep adem. "We moeten eerlijk en sterk spelen. Phoenix mag dan proberen vals te spelen, maar wij hebben onszelf, onze eerlijkheid, en onze kracht als team. We moeten laten zien dat eerlijk spel uiteindelijk wint."
Frank, die voor hen zat, draaide zich om. "Maar wat als ze ons echt proberen neer te halen met hun valsspelen? We moeten voorbereid zijn op alles wat ze naar ons gooien."
Ruben keek rond naar zijn teamgenoten, vastberadenheid in zijn ogen. "Daarom moeten we sterk staan, samen. We moeten elkaar vertrouwen en steunen, en vooral niet toegeven aan hun trucs. Kenneth en de anderen die het niet eens zijn met Phoenix zullen ons misschien niet openlijk kunnen steunen, maar we weten dat ze in hun hart aan onze kant staan."
Robin sloot zich aan bij het gesprek. "Het gaat niet alleen om winnen, maar ook om laten zien dat eerlijkheid en teamgeest sterker zijn dan manipulatie en vals spel."
Dora, die stil had geluisterd, knikte. "We moeten niet vergeten waarom we dit doen. We doen dit voor het spel, voor elkaar, en voor alle eerlijke spelers zoals Kenneth die vastzitten in een moeilijke situatie."
Ruben glimlachte, zijn nervositeit langzaam vervagend door de steun van zijn teamgenoten. "Dank jullie wel. Ik weet dat we dit kunnen. We gaan niet alleen vechten voor de overwinning, maar ook voor de eer van het spel."
De bus reed verder richting De Kuip, en de vastberadenheid in de ogen van de spelers van Lake Valley jr high was sterker dan ooit. De finale zou niet alleen een strijd om de overwinning zijn, maar ook een strijd voor de rechtvaardigheid en het ware gezicht van voetbal.
Bij aankomst in het stadion stapte het team van Lake Valley jr high uit de bus en bewonderde het imposante stadion, De Kuip. De grootsheid van het stadion drukte op hen, maar ook de vastberadenheid om vandaag te winnen.
Terwijl ze richting de kleedkamers liepen, kwamen ze oog in oog te staan met Phoenix, Alexander, en de nieuwe keeper, Nick Freeze, van Advanced Academy. Phoenix had een zelfvoldane glimlach op haar gezicht.
"Nou, kijk eens wie we hier hebben," begon Phoenix, haar toon doordrenkt van spot. "Het team van Lake Valley. Denken jullie echt dat jullie een kans maken tegen ons?"
Alexander grijnsde en sloeg een arm om Phoenix. "We hebben dit jaar nog geen enkele wedstrijd verloren. En ik ben van plan om dat vandaag ook niet te laten gebeuren."
Nick Freeze, die bekend stond om zijn arrogantie, voegde eraan toe: "Jullie hebben echt geen idee wat jullie te wachten staat. Onze verdediging is ondoordringbaar, en mijn reflexen zijn onverslaanbaar zelfs beter dan een kneus als jij Ruben."
JE LEEST
Inazuma Eleven overdrive Seizoen 1
Fanfiction25 Jaar na de strijd tegen de Orion Foundation begint Heath Moore aan een nieuwe uitdaging. Via de Wereldbond worden hij en nog andere bekende oud voetballers uitgezonden naar verschillende landen waarvan het jeugdvoetbal in het slop is geraakt. Hea...