Aflevering 7-De Stormachtige play off

15 0 0
                                    

Het team van Lake Valley arriveerde bij het imposante stadion waar hun laatste tegenstander voor de play-offs van het regionale toernooi, Perfect Star het Nederlandse team van de Orion Foundation, gehuisvest was. Het was een plek die bekend stond om zijn glorie en geschiedenis in de voetbalwereld, en de spelers van Lake Valley waren zich goed bewust van de uitdaging die voor hen lag.

Ruben leidde een gesprek met een aantal teamgenoten, waarbij hij met respect sprak over het Perfect Star-team en vooral over hun sterkeeper, Vladimir Jasjin.

"Jullie moeten begrijpen, jongens, Vladimir Jasjin is niet zomaar een keeper," begon Ruben, terwijl hij zijn gedachten deelde over de tegenstander. "Hij is een erfgenaam van de legendarische Lev Jasjin, een van de grootste keepers aller tijden. Vladimir heeft die genen en reputatie geërfd, en zijn talent in het stoppen van doelpunten is ronduit fenomenaal."

Milo, die naast Ruben zat, knikte instemmend. "Ja, ze hebben een stevige achterhoede, maar Vladimir heeft echt indruk op me gemaakt. Zelfs als hun verdediging wankelt, lijkt hij altijd zijn team te redden."

Jay, die geïntrigeerd luisterde, voegde toe: "En we moeten ook rekening houden met hun technische vaardigheden en krachtige superschoten. Hun coach Malik Kuabel staat bekend om zijn kennis en ervaring, vooral na zijn tijd bij Perfect Spark. Hij heeft Perfect Star in de loop der jaren naar de top geleid."

Ruben knikte begripvol. "Precies. Kuabel heeft hen veel bijgebracht. Perfect Star is niet zomaar een tegenstander. We moeten gefocust en vastberaden zijn als we een kans willen maken."

De teamleden stemden instemmend, doordrongen van de uitdaging die voor hen lag. Perfect Star van de Orion Foundation was een geduchte tegenstander met een sterke reputatie, en het vergde een gecoördineerde inspanning van Lake Valley om de overwinning te behalen.

Ruben stapte vastberaden en gefocust uit de kleedkamer, klaar voor de uitdaging die voor hem lag. Terwijl hij zijn gedachten concentreerde op de komende wedstrijd, botste hij onverwachts tegen een man aan die net uit de coachruimte van Perfect Star kwam. Door zijn atletische bouw wankelde Ruben niet eens van de impact.

De man keek furieus op naar Ruben en begon hem onmiddellijk uit te schelden en te kleineren. "Kijk uit waar je loopt, amateur! Ga niet in de weg staan van mensen die er echt toe doen!"

Ruben's spieren spanden zich aan terwijl hij de vernederende woorden van de man aanhoorde. Hij voelde de adrenaline door zijn aderen stromen en was bijna op het punt om te reageren, toen Heath op het toneel verscheen en hem tegenhield.

"He, rustig aan, Ruben," kalmeerde Heath, terwijl hij tussen Ruben en de man in ging staan. "Wat is hier aan de hand?"

De adem van Ruben was nog steeds gejaagd, en hij balde zijn vuisten terwijl hij Heath probeerde te vertellen wat er was gebeurd. "Die vent, hij..." Ruben aarzelde, met moeite om zijn woede onder controle te houden. "Hij begon me uit te schelden, coach. Hij noemde me een amateur en zei dat ik niet in de weg moest lopen. Ik..."

Heath zuchtte diep en legde een kalmerende hand op Ruben's schouder. "Ik begrijp het, Ruben. Dat was Vinny Dicta, de coach van Royal Academy uit Eindhoven. Hij is een belangrijke figuur in het Reinforcement comité en werkt vaak samen met coach Malik. Hij heeft de neiging om... nou ja, nogal arrogant te zijn."

Ruben snoof, zijn ogen fonkelden met vastberadenheid. "Het maakt niet uit wie hij is of welk team hij traint. Ik zal laten zien dat team Lake Valley net zo serieus te nemen is. Ik ga voor de winst, coach."

Met hernieuwde vastberadenheid stapte Ruben richting het veld, vastbesloten om zijn beste spel te laten zien en te bewijzen dat zijn team meer was dan wat de arrogantie van Vinny Dicta suggereerde.

Inazuma Eleven overdrive Seizoen 1Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu