Aflevering 18- Een schitterend potje voetbal

3 0 0
                                    

De zon begint langzaam op te komen, en het team van Lake Valley verzamelde zich op de parkeerplaats bij het schoolbusje. De spanning is voelbaar, maar ook de vastberadenheid om te winnen.

Ruben staat voor de groep. "Dit is het, jongens. De halve finale van het provincietoernooi. Laten we laten zien wat we waard zijn."

Miley knikt instemmend. "We hebben hier hard voor gewerkt, laten we het niet verspillen."

Mark kijkt vastberaden rond. "Iedereen weet wat er van hem verwacht wordt. We gaan er vol voor."

Daniel, zijn verdedigingspartner, knikt. "Laten we ons concentreren en ons spel spelen. Geen afleidingen vandaag."

Milo kijkt zijn teamgenoten vastberaden aan. "We zijn een team, jongens. Laten we als eenheid spelen en Horizon Academy verslaan."

Frank knikt instemmend. "We hebben laten zien wat we kunnen, laten we dat vandaag weer doen."

Jay glimlacht vastberaden. "We got this, jongens. Laten we ze versteld doen staan."

Gio knikt. "We hebben elkaar, laten we vertrouwen op ons teamwerk."

Denzel kijkt zijn teamgenoten vastberaden aan. "Laten we ze geen kans geven. We gaan winnen."

Dora knikt vastberaden. "We gaan alles geven, jongens. Laat ze maar komen".

Lars knikt ook vastberaden. "Geen genade vandaag, jongens. We gaan er vol voor."

Plotseling klinkt een verachtelijke opmerking van Shane, "Ach waarom gaan we nog dit waardeloze team kan niet winnen, ik snap niet waarom ik mijn tijd hier nog verdoe". 

Hierdoor verandert de sfeer Abrupt. Zijn woorden vallen als een koude douche over het team, en de blikken van de spelers worden ernstig terwijl coach Heath reageert met vastberadenheid en strengheid.

Heath's stem is scherp toen hij antwoordde: "Shane, dit gedrag accepteer ik niet langer. Je gaat naar huis en je speelt alweer niet in de wedstrijd."

Shane, met een arrogante blik, reageert: "Mijn Opa zal hiervan horen..."

Heath knikt vastberaden. "Dat klopt, ik zal zo wel even bellen". 

Eliott knikt instemmend. "Shane, je hebt genoeg kansen gekregen om je houding te verbeteren. Het is tijd om verantwoordelijkheid te nemen voor je acties."

Lucas, de analist/assistent-trainer, voegt eraan toe: "We hebben eenheid en focus nodig om te winnen, Shane. Jouw gedrag leidt ons af van dat doel."

Heath kijkt Shane nogmaals streng aan. "Ga naar huis en denk erover na hoe je je kunt verbeteren. Misschien kun je leren van deze ervaring."

Shane zwijgt en loopt weg met een veelzeggend handgebaar. 

Terwijl het team zwijgend de bus in stapt, blijft de spanning voelbaar. Zodra de deur achter hen sluit, ontstaat er een gesprek tussen verschillende spelers over het gedrag van Shane.

Frank zucht diep. "Ik ben er klaar mee. Dit kan zo niet langer doorgaan."

Jay knikt instemmend. "Hij heeft al meerdere keren het team gekleineerd. Denkt 'ie soms dat hij God zelf is?"

Milo kijkt Jay even strak aan en zegt: "Jay er is maar een God... en ik hoop dat Hij Shane vergeeft voor zijn daden". 

Robin fronst zijn wenkbrauwen. "En laten we niet vergeten dat hij de reden is dat Kathy geblesseerd raakte. Haar arm zat bijna uit de kom door hem."

Mark werpt ineens op: "En bij Royal Academy in Japan, wat dacht je van zijn gedrag daar? Hij heeft het al eens eerder verpest."

Dora knikt ernstig. "Ik word zo moe van zijn on-motiverende opmerkingen tijdens wedstrijden. Vooral naar Ruben toe."

Inazuma Eleven overdrive Seizoen 1Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu