Aflevering 26- Een wiskundige wedstrijd

8 0 0
                                    

De kleedkamer van Lake Valley was gevuld met de opgewonden spanning die je altijd voelt vlak voor een belangrijke wedstrijd. Het team zat in een halve cirkel rond de coaches, klaar voor de wedstrijdbespreking. Coach Heath Moore stond vooraan, terwijl Eliott Ember en Lucas Star naast hem stonden met strakke blikken. De lucht was gevuld met de geur van liniment en de zachte piepjes van schoenzolen op de tegelvloer.

Heath begon te spreken, zijn stem kalm maar ernstig. "Luister, jongens. Vandaag spelen we tegen Delta Jr. High, en hoewel dit team misschien niet dezelfde reputatie heeft als sommige andere tegenstanders, moeten we ze serieus nemen. Delta Jr. High is een interessante school. Aan de ene kant hebben ze een sterke focus op technische vakken en scheepvaart, waardoor ze veel praktisch ingestelde spelers hebben. Aan de andere kant hebben ze ook enkele van de slimste jongeren van Zeeland in hun team – de toekomstige ingenieurs en technici die hun provincie draaiende houden. Dit betekent dat ze zowel fysiek als tactisch goed onderlegd kunnen zijn."

Eliott knikte en voegde toe: "Dat klopt. Ze hebben een aantal fysiek sterke spelers, maar ook jongens die erg goed zijn in het analyseren van het spel. Ze zullen waarschijnlijk proberen hun fysieke kracht te combineren met een goed doordachte strategie om ons onder druk te zetten. Verwacht dat ze misschien een mix van directe, lange ballen gebruiken om hun krachtpatsers voorin te bereiken, terwijl ze achterin compact en georganiseerd blijven."

Lucas Star, de analist, knikte instemmend en klikte op zijn tablet om enkele statistieken op te roepen. "Kijk hier," zei hij terwijl hij het team een aantal grafieken en beelden liet zien. "Ze hebben een sterke luchtmacht in de vorm van hun aanvoerder, Billy Young, die zowel fysiek sterk is als slim met zijn positionering. Ze zullen proberen onze verdediging te overladen met hun fysieke spel, en tegelijkertijd profiteren van elke fout die we maken in onze opbouw. En onderschat hun slimme middenvelders niet – die jongens weten hoe ze een wedstrijd kunnen lezen en snel kunnen schakelen."

Ondanks de serieuze toon van de coaches, merkte Ruben op dat sommige van zijn teamgenoten moeite hadden om hun glimlach te onderdrukken. Shane Dark leunde achterover en fluisterde iets naar Robin Kent, die grinnikte. Ook Jay Moore zat half te luisteren, zijn blik meer gericht op de deur van de kleedkamer dan op de coaches.

Ruben zelf hield zijn uitdrukking neutraal, uit respect voor de coaches, maar diep van binnen voelde hij ook enige scepsis. Delta Jr. High had misschien een paar goede punten, maar ze waren nog steeds een school die bekend stond om zijn focus op praktijkschoolvakken en niet echt om hun voetbalprestaties. Hij betwijfelde of ze echt een bedreiging konden vormen voor Lake Valley.

Heath merkte de lacherige sfeer op en klapte in zijn handen om de aandacht terug te brengen. "Luister goed, jongens! Dit is geen team om zomaar te onderschatten. Ja, ze zijn misschien anders dan de tegenstanders die we tot nu toe hebben gehad, maar dat betekent niet dat we het rustig aan kunnen doen. Als we onze focus verliezen, kunnen ze ons verrassen, en dat kunnen we ons niet veroorloven."

Shane probeerde zijn lachen te verbergen en stak een hand op. "Sorry, coach. Maar serieus, hoe groot is de kans dat een team van nerds en spierbundels ons echt onder druk kan zetten? Ik bedoel, als dat hun hele strategie is, kunnen we ze toch gewoon uitspelen?"

Jay knikte instemmend. "Precies, pap, uhm ik bedoel coach. Het klinkt alsof ze niet echt op ons niveau zijn. We moeten gewoon ons eigen spel spelen en ze zullen geen kans hebben."

Heath zuchtte diep en schudde zijn hoofd. "Kijk, ik begrijp waar jullie vandaan komen. Maar onderschatten is de grootste fout die we kunnen maken. Vergeet niet dat dit het nationale toernooi is. Elk team hier heeft zijn provincietoernooi gewonnen en is hier om te strijden. We moeten voorbereid zijn op alles."

Ruben voelde de verantwoordelijkheid op zijn schouders drukken als aanvoerder en besloot in te grijpen voordat de lacherige sfeer de overhand kreeg. "Jongens, ik snap het. Delta Jr. High lijkt misschien niet de sterkste tegenstander, maar respect voor je tegenstander is altijd belangrijk. Als we ze onderschatten, kan het ons duur komen te staan. Laten we het veld opgaan met dezelfde vastberadenheid als altijd. We hebben hier niet voor niets hard voor gewerkt."

Inazuma Eleven overdrive Seizoen 1Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu