"Bu pastane gerçekten işinin ehlidir. Pastaları harika." Dedi annem pastadan bir çatal ağzına atarken.
"Gerçekten bayıldım bende. Bundan sonra alacak olursam oradan alırım." Dedi Mr. Turner ise anneme tebessüm ederek.
Salonda oturduğumuzdan beri garip bir şekilde yüzüme pek bakmamıştı. Bunu bile isteye yapmadığını biliyordum ama kötü hissediyordum, sanki yanlış bir şey yapmışım gibi.
Annem ise ara sıra bana bakıyor pasta hiç koltuğa dökülmüş müydü dökülmemiş miydi onu kontrol ediyordu.
Titiz bir kadındı. Salonda yemek yememiz normalde yasaktı fakat misafir olduğu için bir defalığa mahsus annem toleranslı davranmıştı.
Bense pastamı önceden bitirdiğim için ara sıra tabakta kalan kremayı çatalımla sıyırarak yiyordum.
"Violette hayatım, uyku vaktin epey geçmiş. Tabağını yıka, makineye koy. Ardından yat."
Annemin gülümseyerek kurduğu cümleyle kafamı kaldırdım ve itiraz edemedim.
Aslında kalıp onu biraz daha görmeyi her şeyden çok istiyordum fakat yapabileceğim bir şey yoktu. Annem itiraz kabul eden bir kadın değildi.
"Tamamdır anneciğim." Diye sessizce söylendikten sonra hem anneme hem de Mr. Turner'a bakmaya çalışarak "İyi geceler." Diye mırıldandım ve tabağımla mutfağa geçecekken onun sesini duydum.
"Violette, seninle aslında bir şey konuşmak istiyordum canım."
Adımlarımın duraksamasıyla arkamı yavaşça döndüm.
Sesimi normal tutmaya çalışsam da yaptığım stresten ötürü yine de titremişti.
"Nedir ? Okulda bir hatam mı oldu acaba ?"
"Hayır, asla. O tarz bir durum söz konusu bile olamaz. Sadece birkaç derste eksiklik yaşadığın hakkında bir duyum aldım."
Soğukkanlılıkla durumu açıklaması ile beraber derin bir nefes verdim.
"Bu konuda bu yüzden sana yardımcı olmak istiyorum."
Ne diyeceğimi bilemeyerek anneme baktım. O da bunu anladığını belirterek gözlerini yavaşça kapattı. Ardından Mr. Turner'a dönerek lafı devraldı.
"Pek ince düşünmüşsünüz. Violette ile kendi kızınız gibi ilgilenmeniz inanın çok hoş. Minnettarız. Fakat hangi derslerinde eksik olduğunu, nasıl yardımcı olacağınızı daha açıklayıcı anlatabilir misiniz ?"
Annemin kibar sorusu üstüne Mr. Turner gülümseyerek devam etti.
"Elbette. Okulda Violette'nin ders konusunda bir eksiği kalsın asla istemiyorum. Her şeyi tam öğrensin ve aynı şekilde huzurla okula gidip gelmesini istiyorum."
Bu söyledikleri üzerinde sesli yutkundum. Bana baktığında ise sanırım ilk defa çekinmeden otuz iki diş gülümsedim.
Bunu gördüğüne sevinmiş olacak ki o da aynı şekilde karşılık verdi.
"Biyoloji ve tarihinin biraz zayıf olduğunu düşünüyor Mr. Beck ve Mrs. North. Bu sebeple okulla görüştüm. Eğer istersen okuldan bir öğretmen ayarlayabilirim, eğer istemezsen bir tanıdığım var. Onun kursunda iyi öğretmenler var. Oradan da ayarlayabilirim."
"B..Bana hiç fark etmez." Dedim gülümseyerek.
Annemle maddi durumumuz kötü değildi asla fakat babam vefat ettiğinden beri annem işleri tek başına yürütmeye zorlanıyordu.