Mantik hatalarini yazim yanlışlarini görmezden gelerek okursaniz sevinirim. Birde daha cok hangi tarzda yazmami isterseniz..
12.07.2023
Yaklaşık iki aydır işsizdim biraz birikim yapmıştım ama hazira dag dayanmiyordu hepsini tuketmistim elimde kalan son parayla ekmek ve iki domates alıp evimin yolunu tuttum. Sessiz adımlarla merdivenden çıkarken ev sahibime yakalanmamak için bildiğim tum duaları okudum. Günlerdir kira diye sıkıştırıp evden kovmakla tehdit edıyordu. Ne yapacagımı bilmez bir halde anahtari çevirip eve girmiştim.
Rutubet kokan mutfağa gidip çaydanlığı çay suyu koyup yere çömelmistim gözlerimden yaşlar akarken yavas yavas tükendigimi hissediyordum en cokta okumak istediğim icin acimadan beni evlatlıktan red eden ailemi affedemiyordum. Ailem köyde tarlada orada burada yevmiyeli çalışan orta gelirlilerdi liseye kadar okumama zar zor izin vermişlerdi. Her zaman kiz kismi okumaz erken yaşta evlenir gider dedikleri icin gözümü karartip onlarda gizli üniversite sınavına girmiştim. Diyetisyenlik bölümü kazaninca bir gun sort çantamla köyden kacmistim. Ailem bir daha asla arayip sormamisti bende part time çalışıp hem okumuştum.
Ama okuduğum bölümü icin nereye is başvurusu yapsam tüm kapılar yüzüme kapanmisti bende üzülerek diyetisyenlik yapmak yerine küçük butiklerde, cafelerde çalışıp bir şekilde hayatımı gecindirmeye başlamıştım cok güzel idare ediyor kendi ayaklarimin üstünde kimseye muhtaç olmadan duruyordum Ama son çalıştığım cafenin sahibi iflas edip ortadan kaçmışti üstelik son maasimi da yatirmamislardi..
Telefonuma gelen mesajla göz yaşlarımı silmiştim.
"Sayin Başak Hanim bırakmış olduğunuz cv degerlendirilmistir sizlerle calismaktan mutluluk duyacağımızi bildirerek detaylari konusmak icin en kısa sürede ofisimize bekleriz."
Az ilac. Ldt
Mesaji okur okumaz çaydanlığın altını kapatıp evden çıktim saat daha erkendi mesai bitimine kadar görüşmeye yetistirdim.Koşar adımlarla dolmuşla binip derin bir nefes vermistim. Umarım olumlu gecer bir an önce hemen ise başlardım.Yarim saat sonra dolmuştan inip karşımda duran yıkık dökük binaya ilerledim. Ofisin ziline basip beklemeye başlamıştım.
"Buyrun nasil yardimci olabilirim."
"Is başvurusu icin gelmiştim."
"Tabi geçin şöyle detaylari hemen konuşalım."
Heycanla odaya girdigimizde oturmuştum.Sanki ilk defa is görüşmesine geliyordum.
"Ne icersiniz ne ikram edelim."
"Sadece su alayim."
"Tamam."
Kadın elimi yüzümü dikkatlice süzmustu önüme gelen her yere cv bıraktığım icin ne is yapacağım konusunda herhangi bir bilgim yok.
"Is hakkinda bilgi vereyim size. Biz televizyon üzerinden merhem ilaci pazarliyoruz senin yapmanız gereken tek şey arayan kişilerle iletişime gecip kutu kutu merhem almalarini sağlamak.Ne kadar cok kişiye merhem pazarlarsan o kadar cok para alırsın."
"Ofiste mi yoksa vde mi çalışacam."
"Ofise gelmene gerek yok evden çalışabilirsin. Her merhem sattığında alicilari bize whatsapp üzerinden yonlendirmen yeterli. Birde bir adet cep telefonu+ avansin ve sigortadan da bizden."
"Maaş? "
"Günde 5 üzeri satış yaptığında 3 bin tl 10 üzeri satis yaptiginda ise 6.bin tl senin olacak."
Kadının söylediği maas dudağımı ucaklatmisti bu isi yaparsam eskisi gibi cok rahat bir sekilde geçimimi sağlayabilir kenara da birikim yapabilirdim.Hiç düşünmeden "Tamam kabul ediyorum." demistim.