البارت 38....

10.1K 160 0
                                    

ثْمِ إنْيَ آبْتٌلُيَتٌ بْشُخـصٍ لُآ يَغيَبْ عٍنْ بْآلُيَ حٍتٌﮯ فَيَ آنْشُغآلُيَ.....

بعد ربع ساعه...

تتجمع الثلاث فتيات في مطعم لتناول الغداء...

سليم: تعال نتغدي في المطعم زيهم.

زين بغيظ: وعشق تشوفني وتعرف اني براقبها.

سليم بحزن: حاضر   اطلب اي اكل تيك اوي، انا هموت من الجوع.

زين بغيظ حاضر...

في الساحل....

في الشاليه...

يجلس عمر بمفرده امام التلفاز ويمسك بيديه سجاره ملفوفه وفجا يسمع صوت طرق على باب الشاليه....

يقوم من مكانه يفتح الباب....

عمر بضيق: خير ياطنط اقصد زيزي.

زيزي بدلع: جايه اطمن عليك ياعمر. اشوفك محتاج حاجه، كلت ولا لسه وقعد معاك شويه، اصل زاهر نام من شويه وانا قاعده لوحدي في الشاليه يرضيك ياعمر.

عمر بضيق: انا اسف يازيزي عايز اقعد مع نفسي ولوحدي.

زيزي باغراء: اعتبرني نفسك وسبني اقعد معاك.

عمر لنفسه: هي شكلها سفريه قرف من اولها وبعدها ينظر لزيزي باشمزاز ويقول ممكن تسبني اشرب السجاره بتاعتي بروقان، عايز اعدل مزاجي.

زيزي بدلع : وهي تنزل السيجارة من يده، سيب نفسك ليا وانا انسيك اسمك ياعمر.

عمر بغضب: اللهم طولك ياروح، انا عايز اقعد لوحدي، وانسي اللي انتي جايه عشانه، ماشي ياطنط اقصد زيزي.

زيزي بغيظ: وليه لا، وابوك خلاص نام، تعرف ياعمر انت دخلت عقلي اول مرة شفتك فيها ونفسي نقضي شوية وقت مع بعض.

عمر بصوت عالي: هتخرجي ولا اطلب جوزك اللي هو ابويا يجي ياخد.

زيزي بغضب: هو انا مشبهش ولا مش به  الستات اللي تعرفهم.

عمر بسخريه: انتي حاجه تانيه خالص ياطنط، بصراحه انا مليش في العواجيز.

زيزي بغضب: عواجيز، ماشي ياعمر انا هروح لابوك واقول له انك حاولت تتهجم عليا.

عمر بقرف: يغلق بالباب في وجهها ويقول مش عارف بيجيب الاشكال الوسخة دي منين.

وبعد عشر دقايق......

يسمع عمر صوت والده الغاضب يخبط بعنف علي الباب.
عمر بسخريه شكلها زعلت من كلامي ياحرام هه.. هه. يالله هقوم افتح الباب واشوف اخرتها ايه...

بعد فتح الباب...

زاهر بغضب: انت ازاي تفكر تتهجم علي زيزي مراتي، هي غلطانه انها جايه تطمن عليك.

عمر بسخريه: وانا قولت لطنط زيزي عايز اقعد مع نفسي، غلطت في حاجه، عايز اشرب سيجارة الحشيش بمزاج لوحدي مليش نفس اقضيها شمال مع طنط.

زاهر بغضب: وكمان حشيش ياعمر، انت مش متربي وشكلي ماعرفت اربيك.

عمر بسخريه: عندك حق، كنت مشغول تتجوز وتطلق وبس ودي النتيجة ياولدي، عشان كده لم مراتك وخليها تسبني في حالي.

زيزي بغيظ:  انا مش هرد علي واحد فاشل زيك ومش متربي.

عمر بضيق: انا راجع القاهره تانية، مش ناقص وجع دماغ، كويس ان شنطي لسه زي ماهي.

زاهر بغضب: روح يافاشل، انا غلطان اني بخدك معايا تصيف.

بعد نص ساعه....

عمر في السوبرجيت:  انا ناسي تليفوني مغلق، اكلم عادل يحصلني علي الشقه.

عمر: الو ياعادل.

عادل: ايه ياصاحبي قافل تليفونك، شكلها سفريه حلوه.

عمر بغيظ: اه حلو، انا عرفت عين مين اللي كانت في السفريه.

عادل بحزن: ليه ياصاحبي ايه اللي حصل؟.

عمر باشمزاز: مرات بابا حبت تجي معايا شمال.

عادل بضحك: تاني هو ابوك ماله مش مضبط ولا ايه.... هه.. هه.. خلاص روح قضي العيد عند مامتك شوشو.

عمر بقرف: عايزني اروح اشوف امي مع جوزها الجديد عايشين حياتهم ولا كأني موجود  ، انا اخدتها من قاصرها وراجع القاهرة انا دلوقتى راكب السوبرجيت، حصلني علي الشقه عايز انسي طنط زيزي.

عادل بضحك: من عنيا ياصاحبي، تحب اجبلك واحده من اياهم.

عمر بضيق: لا ياعادل، عايز مزاج وبس.

عادل بحب: حاضر ياصاحبي هسبقك علي الشقه واضبط لك احلي مزاج....

عشق العقاب ❤🦅.... حيث تعيش القصص. اكتشف الآن