الصمت كمان لحن بس من حزنه مش مسموع ..
محمود بفرحه: مش مصدق نفسي اخيرا نطقتها ياملك.
ملك بحب: دايما نفسي اناديك بابا لكن غصب عني بخاف لو عرفت حقيقه ماما تكرهني.
محمود بحب: حتي بعد ماعرفت هتفضلي بنتي ياملك، انا ابوكي اللي شالك وانتي صغيره وعلمتك المشي وكبرك واعتبرتك زي عشق وعمري مافرقت بينكوا.
ملك بحب: ربنا يخليك ليا وميحرمنيش منك ابدا.
محمود بحب: اسمع يابني انت دلوقتي كتب كتابك عليها لكن لازم تخرج من بيت ابوها بفستان ابيض وبزفه لازم الناس كلها تعرف ان ملك اتجوزت.
عمر بطاعه: حاضر ياعمي، لكن انا خايف علي ملك.
محمود بجديه: هتخاف عليها في بيت ابوها،اطمن يابني ملك امانه عندي لحد ماوصلها لبيتك،وانشاء الله هنعمل الفرح علي اخر الشهر، عقبال ما نجهز كل حاجه.
عمر بحب: انا شقتي جاهزه من كل حاجه، ومش ناقصها حاجه.
محمود بحب: لازم يابني نجيب هدوم وشويه حاجات برضو.
ملك بدموع: ربنا يخليك ليا يابابا.عمر بحب: ممكن استاذنك اخرج افسح ملك شويه ونتغدي مع بعض.
محمود بحب: اتفضل يابني وخلي بالك منها...
بعد ربع ساعه...
يرحل عمر وملك معا..
سارة بدلع: انا ياسي محمود....
محمود ببرود: انا هدخل اريح في غرفتي ولما عشق تجي، خليها تجي تصحيني.
ساره بحزن: حاضر.
وبعد دخول محمود غرفته..
ساره بحقد لنفسها: محمود شكله زعلان مني، بقا يطلع منك كل ده ياملك تقلبي محمود عليا، انا المفروض كنت خلصت عليها، هاعمل ايه دلوقتي، مفيش قدامي غير اتكلم مع عشق واخليها تحنن قلب ابوها عليا..
بعد قليل...
تدخل عشق من باب الشقه..
سارة بسرعه تقوم من مكانها و تحضن عشق وتقبلها من خدها وتقول بحنان: حمد الله علي سلامتك يابنتي، تحبي احضر لك الغداء.
عشق باستغراب: هو ايه اللي حصل هو انا دخلت شقه غلط، هو انتي لسه تعبانه يامرات ابويا.
سارة بحب: مش تعبانه ولا حاجه، انا فرحانه النهارده، من شويه ملك بنتي انكتب كتابها وهي دلوقتي بتغدي مع عريسها وعلي اخر الشهر فرحها.
عشق بصدمه: كتب كتاب وبالسرعه دي.
سارة بمكر: اه لو تعرفي اللي حصل ياعشق هتعذريني، المهم دلوقتي ابوكي شايل مني وزعلانه وعايزاكي كده تحنني قلبه عليا، انا لو انطلقت في العمر ده مش عارفه هروح لمين واعيش فين وحتي اصرف منين.
عشق بحيره: انا مش فاهمه حاجه ملك اتجوزت وبابا زعلان منك ليه.
سارة بدموع: بنتي طلعت متجوزه عرفي وحامل والشاب اللي غلطت معاه، جاي يصلح غلطته وابوكي لما عرف كتب كتابها وكمان زعل مني وقال عليا اني معرفتش اربي، وكل ده بسبب بنتي ههههى ههههي... يرضيكي ياعشق اللي ملك عملته فيا، انا ام ومن حقي افرح ببنتي ، لكن بنتي ضيعت عليا فرحه اليوم ده وغصب عني وافقت علي جوازها.عشق بصدمه: يانصبتي ملك حامل.
سارة بمكر: شوفتي النصيبه اللي انا فيها وابوكي زعلان مني، ورحمه مامتك سعاد تحنني قلبه عليا، كفايه اللي انا فيه.
عشق بحيره: حاضر، هدخل اتكلم مع بابا، هو اكيد اتفاجي بحمل ملك وجوازها العرفي وزعل وشويه وهيرجع تاني، انتي عارفه بابا قلبه ابيض.
سارة بمسكنه: عارفه والله، يالله يابنتي ادخلي، هو طلب مني تصحيه بنفسك اول ما تجي من بره.
عشق بطيبه: حاضر.
في مطعم راقي...
عمر بحب: اخيرا بقيتي مراتي رسمي وكمان اهلك عرفوا الحقيقه.
ملك بفرحه: انا فرحانه اوي ياعمر.
عمر بحب: تعرفي ان جوز والدتك طيب جدا.
ملك بحزن: طول عمره طيب معاي ياعمر، ودايما بيخاف عليا وعمره ماحسسني انه جوز والدتي، لكن ماما كانت بتعامل عشق معاملة وحشة، وانا كنت بخاف يعرف حاجه ويطلق ماما، عشان كده كنت ساعات بساعدها.
عمر بحب: تعرفي كنت اتمني انه يكون والدي الحقيقي، من اول مقابله معاه سمعني، وقدر مشاكلي وكمان وافق علي جوازنا، بصراحه عمل اللي كنت بنتظره من والدي من زمان.
ملك بحب: انا معاك ياعمر وهاقف دايما جنبك، وهنكون اسره جميله وهنكون احسن اب وام في العالم .
عمر..........
أنت تقرأ
عشق العقاب ❤🦅....
Fiksi Penggemarالعقاب: هو سيد طيور السماء و ملكهم بلا منازع.. زين الشرقاوي: شاب غني ووسيم ، ملك صناعة الحديد والصلب لقبه العقاب،شخص بارد ومنظم، عملي جدا قليل الكلام والضحك، يحب الوحد والصمت،لا يمؤمن بالحب،يجب ان تكون شريكه حياته بمواصفات تناسب مع شخصيته، رغم ك...